Jump to content

Spotify


Karatemorfar
 Share

Recommended Posts

Skulle någon kunna skicka en spotify-kod? Vore väldigt tacksam >_<

(Blir mina inlägg raderade eller wtf?)

Följ godfathers tips som du hittar längre bak. Om dina inlägg blir raderade kan det bero på att invitejakt är oönskvärt i den här tråden.

Jag blir mer och mer förälskad i Spotify... Men tror ni inte att det här är these glory days och att de sen vid realsen kommer det vara asmycket reklam eftersom det blir för dyrt att driva när skivbolagen blir giriga?

Hur funkar det egentligen, betalar sportify till upphovsmännen per spelad låt eller fast pris, kostar det mer för dyra artister osv? Varför finns inte Beatles med?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag blir mer och mer förälskad i Spotify... Men tror ni inte att det här är these glory days och att de sen vid realsen kommer det vara asmycket reklam eftersom det blir för dyrt att driva när skivbolagen blir giriga?

Det där tycker jag också är intressant, för i dagsläget har jag ingen aning. Känns dock aldrig som att reklamen kommer bli sådär sjukt störande så länge inte klippen blir för långa. Någon borde väl ha lite mer kött på benen?

Varför finns inte Beatles med?

Quotar officiella: I can’t find a track, album or artist I’m looking for?

In the future we aim to have all the worlds music available, however, we are currently in beta and are updating our catalogue so it’s possible that you won’t be able to find some of your favorite artists or tracks. We are working really hard to grow our catalogue as quickly as possible by constantly adding new content so you can get more and more music. Unfortunately some artists have opted not to be added to Spotify at this time, some frequently requested artists that are not in Spotify include Metallica, The Beatles, Pink Floyd, ACDC and Led Zeppelin, etc.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där tycker jag också är intressant, för i dagsläget har jag ingen aning. Känns dock aldrig som att reklamen kommer bli sådär sjukt störande så länge inte klippen blir för långa. Någon borde väl ha lite mer kött på benen?

Quotar officiella: I can’t find a track, album or artist I’m looking for?

In the future we aim to have all the worlds music available, however, we are currently in beta and are updating our catalogue so it’s possible that you won’t be able to find some of your favorite artists or tracks. We are working really hard to grow our catalogue as quickly as possible by constantly adding new content so you can get more and more music. Unfortunately some artists have opted not to be added to Spotify at this time, some frequently requested artists that are not in Spotify include Metallica, The Beatles, Pink Floyd, ACDC and Led Zeppelin, etc.

Vilka idioter.. som om Beatles och Co. behöver mer klirr i sin redan så giriga kassa. Deras enda mål med sin musik borde vara att få den hörd av så många som möjligt och förevigad i historien.

Metallica vet man ju sen Napsters tid att de är emot modern musikdelning, helt ute och cyklar de med... De som jag hade förstått ville bojkotta Spotify är folk som skapar klassisk musik eller opera där varje stycke kräver extremt mycket mer resurser för att spela in och ett verktyg som spotify kanske blir olönsamt för dem. Beatles skulle ju direkt åka upp på topplistorna av mest populära...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Beatles finns ju inte på iTunes heller, eller någon digital musikaffär överhuvudtaget. Beatleslåtar finns inte på samlingsskivor (typ Best of the 60's, ni hajar) heller. Apple Records håller hårt i tyglarna. Antagligen en av anledningarna till att plattorna än idag kostar 189 kronor i handeln. Sen har väl Michael Jacksons rättigheter till katalogen säkert någonting att göra med alltihop. Vilken jäkla soppa.

Vi lär inte se Beatles på Spotify förrän om ett långt, långt tag framöver. Ironiskt, eftersom det är världens största och mest inflytelserika band genom tiderna vi talar om.

Söker man på Metallica kan man få höra en hysteriskt rolig (och dålig) cover på "Nothing Else Matters" från något album som heter Slow Rock Collection, lustigt nog under namnet Metallica.

Redigerad av Pico
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Beatles finns ju inte på iTunes heller, eller någon digital musikaffär överhuvudtaget. Beatleslåtar finns inte på samlingsskivor (typ Best of the 60's, ni hajar) heller. Apple Records håller hårt i tyglarna. Antagligen en av anledningarna till att plattorna än idag kostar 189 kronor i handeln. Sen har väl Michael Jacksons rättigheter till katalogen säkert någonting att göra med alltihop. Vilken jäkla soppa.

Vi lär inte se Beatles på Spotify förrän om ett långt, långt tag framöver. Ironiskt, eftersom det är världens största och mest inflytelserika band genom tiderna vi talar om.

Söker man på Metallica kan man få höra en hysteriskt rolig (och dålig) cover på "Nothing Else Matters" från något album som heter Slow Rock Collection, lustigt nog under namnet Metallica.

På tal om mr jackson så läste jag att han har testamenterat all Beatles musik till Paul McCartney nu.

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har slängt ihop ett ordentlig hiphop lista för den som finns i första posten är fan pisam, bara nerd och looptroop.

http://open.spotify.com/user/erick135/play...JadXL4PVRthTuh0

uppdatera gärna!

Fin lista, men du får ju inte glömma dessa två sköningar.

http://open.spotify.com/track/7wtGdY5CPhdhrAnXMUDUN1

http://open.spotify.com/track/1I9tFB6Biiwj8BzmfdsmEm

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har slängt ihop ett ordentlig hiphop lista för den som finns i första posten är fan pisam, bara nerd och looptroop.

http://open.spotify.com/user/erick135/play...JadXL4PVRthTuh0

uppdatera gärna!

Grym lista, har lyssnat på majoriteten av artisterna men hade bara hört ett par av låtarna.

Men bara så du vet har du inte kryssat i att den ska vara kollaborativ så vi kan inte uppdatera.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, genom att skriva genre: innan sökningen

exempelvis genre:rock

Det fungerar dock inte speciellt bra då det bara finns mainstreamgenres som sökalternativ.

Det går även specificera sin sökning på andra sätt som year: track: album:

Annat exempel:

genre:jazz year:1940-1960

Tror inte det finns mer avancerat sök än så.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förälskad i Spotify efter 5 minuter.

Har dock lite frågor :D

Hur delar man sin spellista och var söker man så man skriver in artist och låt själv, lite mer avancerad sökning typ.

:mellow:

Du delar den genom att högerklicka på listan>Collaborative Playlist. Högerklicka igen>Copy http link

---

Jag undrar om någon vet på vilken basis som reklamen kommer. För mig verkar det verkligen gå i vågor, ibland kommer det två reklamer på <en timme och ibland hör man dem inte på en hel kväll. Tror ni att det kommer bli mer reklam när det lanseras officiellt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Troligen både något mer reklam och mer varierad, skulle jag tro. Knappast någon väldig höjning i antal men lite försöker de säkert smyga in.

Sedan verkar det ju vara så att om man inte lyssnar klart på låten så "räknas" den inte gentemot reklamen, har för mig att det var mr_tobbe som skrev att han knappt fick någon reklam då han ändå bytte låt i slutet för det mesta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Troligen både något mer reklam och mer varierad, skulle jag tro. Knappast någon väldig höjning i antal men lite försöker de säkert smyga in.

Sedan verkar det ju vara så att om man inte lyssnar klart på låten så "räknas" den inte gentemot reklamen, har för mig att det var mr_tobbe som skrev att han knappt fick någon reklam då han ändå bytte låt i slutet för det mesta.

Fast jag upptäckte en gång att det kom reklam när jag bytte låt, han har nog bara haft tur. Eftersom den kommer så sällan/oregelbundet är det svårt att undersöka.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon annan än jag som tröttnar på ljudkvalitén på Spotify och går tillbaka till Winamp/Foobar och använder bara Spotify till 'vissa fåtal låtar'?

Kanske bara är jag.

Gör så främst för att jag saknar en equalizer på spotify, och för att det är så hemskans grått.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På tal om mr jackson så läste jag att han har testamenterat all Beatles musik till Paul McCartney nu.

Vilket är lite lustigt eftersom Sir Paul är ca 20 år äldre än MJ.

Tror ni att det kommer bli mer reklam när det lanseras officiellt?

Ja det tror jag; som det är nu känns det här lite för bra för att vara gratis. Jag gissar på att det blir reklaminslag mellan varje låt eller någon form av tidsbegränsningar för ickebetalande användare i framtiden. Hoppas dock att jag har fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilket är lite lustigt eftersom Sir Paul är ca 20 år äldre än MJ.

Ja det tror jag; som det är nu känns det här lite för bra för att vara gratis. Jag gissar på att det blir reklaminslag mellan varje låt eller någon form av tidsbegränsningar för ickebetalande användare i framtiden. Hoppas dock att jag har fel.

Jag gissar på samma sak. Även om de har knutit upp många annonsörer redan nu tror jag att de väljer att inte sända reklam sällan, för att försöka få användare att fatta tycke för tjänsten (att skapa ett beroende, i princip).

Redigerad av Tackleberry
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en liten fråga, får man invites av Spotify alltså till sin användare att ge andra? Och isåfall, ska man göra något spec? Har några jag skulle vilja dela till. Min bror fick (enligt han själv) När han loggade in på en annan dator (måste varit något annat )

Är mest nyfiken om man får genom att göra något visst.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...