Jump to content

Dagens Julmat!


The Dude
 Share

Recommended Posts

Vad har ni ätit och druckit för festligheter idag?

I vårat julfirande har maten och drycken en väldigt stor roll så jag tänkte att jag skapar en tråd där vi kan lägga upp bilder och beskriva vad som har dukats fram på bordet denna dag. Allt från bilder på glögg & pepparkakor till julbordets alla sillar!

Så jag får väl börja då.

Idag åt vi lammstek m. vitlökspure och ugnsgrönsaker. Innan maten drack vi St. Peters Winter Ale. Efter maten blev det kaffe och chilichocklad. Jag skulle ta en bild på själva tallriken som den såg ut men var hungrig och glömde bort det, men har en bild på bordet och på såsen =D

Imorgon väntas något riktigt najs vill jag lova.

Vitlkspure_1071306_0.jpg

Lamm_1071306_1.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 57
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Julmat skall ätas på julafton och julafton bara nodding_1071316_0.gif

Dagen innan julafton står mamma i köket och gör Janssons Frestelse. Själv hatar jag denna maträtt och nöjer mig med hemmagjorda köttbullar, prinskorv, skinka och potatis. Julmust tackar man ju heller inte nej till. Glögg däremot är något jag inte tycker om. Spelar ingen roll hur många gånger nån kompis sjunger "B-L-O-S-S-A B-L-O-S-S-A glöggen heter Blossa" jag kommer aldrig att tycka om glögg.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sista bilden ser riktigt smarrig ut. :)

Ja jag blev förvånad att det såg så läckert ut fast jag använde blixt. Att fotografera mat så det ser gott ut till en kokbok eller så är svårt har jag hört. Har tänkt på att de alltid använder väldigt kort skärpedjup men kan ju tyvärr inte mecka så mycket med det i min kompaktkamera.

Maimstream: män eller kvinnor? :)

Jag tror den enda kvinnan som är ledig är min storasyster som jag bor med i Stockholm, du kan ju ringa henne :huh:

Annars är det jag och en jämnårig kusin, samt en yngre kusin på 15 som är singel :naughty:

Edit! Kom på att en tjejkusin har fött en unge som fyller ett år på juldagen som också kommer men då får du vänta 14 år innan det är okej. Kan du göra det?

Mat-edit 2: glömde nämna att det var hemodlad sparris i rätten också som ni kan se.

Edit 3: personerna på bilderna är mina kusiners föräldrar. More people to come och mer mat. Vi kommer bli 18 total...

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...