Jump to content

IPRED


Zack
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 408
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Annars skaffar man väl bara en starkare magnet och drar över skivorna. MacGyver-style!

Ähh jag garanterar dig att mitt sätt är roligare. Förövrigt så är det ju inte olagligt att ha upphovsrättsskadat material på datorn. Kan dock medföra svårigheter i en eventuell rättegång.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det handlar bara om att se till så att de aldrig får chansen att leta igenom din hdd.

http://www.bonus.idg.se/17.108/2.1085/1.159442?

Ja, att betala 70 000 för att få skaffa film, spel och musik gratis låter som en rimlig summa. Då krossar jag hellre hårddisken och köper en tom som jag stoppar in innan de kommer och knackar på min dörr.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag har hängt med tillräckligt på datorkunskapslektionerna så är det väl så att man kan få se vad som har funnits på hårddisken, även om den är formaterad? Eller är jag ute och cyklar?

Formaterar du en gång kan man få tillbaka det mesta, men formaterar du 8 gånger så är risken att nått finns kvar ganska liten.. Ju fler gånger ju mindre chans har dom att hitta nått

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Formaterar du en gång kan man få tillbaka det mesta, men formaterar du 8 gånger så är risken att nått finns kvar ganska liten.. Ju fler gånger ju mindre chans har dom att hitta nått

Det låter ju helt klart logiskt. Det har jag aldrig ens tänkt på tidigare.

Nåväl, vad tror ni om externa hårddiskar? Att tanka direkt in i en extern, att inte tanka först till datorn för att sedan flytta filerna till den externa. Kan man spåra det om de skulle ta in min dator på en koll?

Jag menar då om uTorrent eller något annan klient sparar filerna i någon slags temp innan de skickas över på hårddisken.

Att alla torrenter som man haft i programmet sparas i en mapp någonstans är ju ett problem, men det borde ju gå att flytta på var dessa torrenter ska sparas, och även lägga in dessa på en extern.

Men som sagt, går det att på något sätt se att filer 'passerat' genom datorn på väg till den externa?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men som sagt, går det att på något sätt se att filer 'passerat' genom datorn på väg till den externa?

Borde väl inte gå om man lägger över dom själv?

I så fall borde man bara kunna operera in några trådlösa externa hårddiskar i väggen och ha allt godis där.

UNTRACEABLE! (?)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Borde väl inte gå om man lägger över dom själv?

I så fall borde man bara kunna operera in några trådlösa externa hårddiskar i väggen och ha allt godis där.

UNTRACEABLE! (?)

Men jag menar utan att filerna mellanlandar i datorn.

Alltså att man tankar direkt från internet in till extern, inte tankar ner på skrivbordet och sedan flyttar manuellt från skrivbordet till den externa.

För om filerna mellanlandar på datorns hårddisk så borde det ju gå att se?

Så det jag undrar är alltså om det går att se att jag har tankat direkt till externa, via min dator.

För om det inte går så är det ju ett idiotsäkert system, man tankar direkt till externa, sedan får man kravbrev, man blånekar i rätten och säger att man haft intrång på sitt nätverk, man gömmer externa någonstans (Just in case.), någon kommer och hämtar datorn och kan inte hitta filerna som laddats ned, och kan heller inte se att några filer har passerat via datorn på väg till den externa. Om det nu är så att det inte är möjligt att spåra något sådant.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror inte man kan komma ifrån att torrentfilerna blir sparade nånstans, tyvärr. Osäker ifall det finns spår av själva filerna, men om dom hittar torrents till dom filerna dom är ute efter, och knyter din IP till dom så kanske det räcker som bevis

edit:

btw

GE_week_sum_1098535_0.png

graf över en stor del av nätet i sverige

Redigerad av GiZmo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror inte man kan komma ifrån att torrentfilerna blir sparade nånstans, tyvärr. Osäker ifall det finns spår av själva filerna, men om dom hittar torrents till dom filerna dom är ute efter, och knyter din IP till dom så kanske det räcker som bevis

edit:

btw

graf över en stor del av nätet i sverige

Hmm, man kan ju välja att bocka i 'placering av torrenter' och skriva en sökväg. Men då blir det utöver de filer som är i Application Data va?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...