Jump to content

IPRED


Zack
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 408
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Intressant. Dom skulle ju inte få rota i gamla fall med Ipred.

Nej jag vet, artikeln är motsägelsefull

Först står det:

"Det blir minst 100 anmälningar mot olagliga musikfildelare i år. Musikbranschen har samlat bevis i två och ett halvt år."

och sen

"Under torsdagen betonade dock Johanna Boström Stone, presskontakt på Ifpi, att organisationen inte kommer att "använda uppgifter från den spaning som gjorts innan lagen trädde i kraft. Det får man inte.'"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Under hela 2009? Jag sätter emot 100:-

Okej!

Jag håller alltid mina vad. Bara påminn mig om jag skulle glömma det, men det gör jag nog inte.

Edit: En regel bara: Om det skulle bli jag som torskar dit gäller inte vadet längre. För då kommer jag att ha ett starkt behov av alla mina stålar. ^_^

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej!

Jag håller alltid mina vad. Bara påminn mig om jag skulle glömma det, men det gör jag nog inte.

Edit: En regel bara: Om det skulle bli jag som torskar dit gäller inte vadet längre. För då kommer jag att ha ett starkt behov av alla mina stålar. ^_^

Jag kan "glädja" dig med att 100 kr förmodligen inte kommer ha någon stor betydelse.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej!

Jag håller alltid mina vad. Bara påminn mig om jag skulle glömma det, men det gör jag nog inte.

Edit: En regel bara: Om det skulle bli jag som torskar dit gäller inte vadet längre. För då kommer jag att ha ett starkt behov av alla mina stålar. ^_^

Köp en router och sätt upp ett trådlöst nätverk. Oj, det kunde ha varit vem som helst av dina grannar som leechade ditt internet. Problem löst. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köp en router och sätt upp ett trådlöst nätverk. Oj, det kunde ha varit vem som helst av dina grannar som leechade ditt internet. Problem löst. ^_^

Du (och de flesta andra) skulle skita på dig av nervositet om du stod i en domstol, men spela lite tuffing du.

Redigerad av Curly
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan "glädja" dig med att 100 kr förmodligen inte kommer ha någon stor betydelse.

Klart det gör. Om du har en skule på flera hundra tusen så räknas varje krona.

Köp en router och sätt upp ett trådlöst nätverk. Oj, det kunde ha varit vem som helst av dina grannar som leechade ditt internet. Problem löst. ^_^

Hmm va? Så du menar att om jag har ett nätverks som är öppet så kan alla tanka och de kan inte se att det är just jag?

Jag har en router, trådlöst mellan dator och PS3.

Men blir inte det menigslöst ändå, de kan ju kolla hårddisken. Och då hittar de filmerna så då kan jag inte skylla på grannarna.

Du (och de flesta andra) skulle skita på dig av nervositet om du stod i en domstol, men spela lite tuffing du.

Jag hade nog varit det i början, men sen hade det vänt. Hade jag åkt dit hade jag hellre kaxat och åkt dit ordentligt än att krypa för Pontens.

Man lever bara en gång, pengar är egentligen bara nått som vi hittat på. Hade jag fått en skuld som jag inte kan betala så hade jag börjar jobba svart tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dem får ju inte kolla hårddisken så länge det inte handlar om brott som ger över två års fängelse.

Säker? Då är det bara att tanka ju. Kommer det kravbrev så neka för de får ändå inte kolla hårdisken. Och du hinner bränna upp datorn innan rättegången OM de nu skulle kräva hårddisken.

Tror att de vill ha tag i ägarna för sajter som TPB, Swebits mfl.

Men, men det skall bli intressant att se hur det utvecklas. Kan bara säga att jag tycker att detta är så fel. Kan lätt jämföras med förbudet mot allmänna bibliotek 1850, som de ville införa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dem säger själva att de vill åt personerna som tjänar grova pengar på att dela med sig av filer. Det jag inte förstått är att dessa finns ju inte i de vanliga fildelningsnätverken. Nu har man istället börjat jaga enskilda fildelare vilket är tråkigt. Sedan intresserar de sig mer av personer som faktiskt laddar upp filer, inte ner. Men alla kan naturligtvis åka fast.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Säker? Då är det bara att tanka ju. Kommer det kravbrev så neka för de får ändå inte kolla hårdisken. Och du hinner bränna upp datorn innan rättegången OM de nu skulle kräva hårddisken.

Dock så måste du ju ha en trådlös router utan lösenord, vilket suger för andra kan stjäla all bandbredd av dig. Risken för intrång och att nån sniffar lösenord blir också större

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dock så måste du ju ha en trådlös router utan lösenord, vilket suger för andra kan stjäla all bandbredd av dig. Risken för intrång och att nån sniffar lösenord blir också större

Kan man inte ändra från att ha lösenord till att inte ha lösenord om det skulle komma något brev eller liknande? Kan dem verkligen kolla om lösenord bytts eller ej? Jag tvekar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...