Jump to content

IPRED


Zack
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 408
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

  • 1 month later...

Måste dra upp denna igen...

VIKTIGT!

Jag pratade precis med en polare som sa att han, när denna lag träder i kraft i april, helt kommer att sluta fildela.

Han påstår att det kommer att vara så att bolagen kommer att begära ut ipnummer fån leverantörer, skicka en räkning på följande filmer, som skall betalas.

Betalas det inte så blir det inkass, sedan fogden. Och då är det kört att få lån, lägenhet etc.

Och det är DETTA som är deras vapen emot fildelning.

Du kan bestrida fakturan men måste först betala för att undvika anmärkning hos fogden.

Jag trodde det var så att de hotade med stämning om man inte betalade en fantasisumma, de ändrar sig sedan och gör en deal med en lägre summa com man betalar.

Men man skall inte betala, och man kommer inte att dras inför rätta för de måste bevisa VEM som användt datorn, det räcker inte att bevisa vem som står för abonnemanget.

Om det är som det översta så är det ju helt slut med fildelning. De kan ju plocka ut 100 tusentals ipn direkt och skicka ut hundra tusentals räkningar/fakturoer den 2 april i så fall!?

Vet någon exakt hur ipred funkar? Hur kommer de gå till väga?

Kommer det bli farligt att fildela?

Ge mig gärna källor som jag kan läsa, för det verkar mest vara spekulationer på olika forum. Någon som vet något KONKRET?

Och hur kommer ni att hantera situationen...?

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Måste dra upp denna igen...

VIKTIGT!

Jag pratade precis med en polare som sa att han, när denna lag träder i kraft i april, helt kommer att sluta fildela.

Han påstår att det kommer att vara så att bolagen kommer att begära ut ipnummer fån leverantörer, skicka en räkning på följande filmer, som skall betalas.

Betalas det inte så blir det inkass, sedan fogden. Och då är det kört att få lån, lägenhet etc.

Och det är DETTA som är deras vapen emot fildelning.

Du kan bestrida fakturan men måste först betala för att undvika anmärkning hos fogden.

Jag trodde det var så att de hotade med stämning om man inte betalade en fantasisumma, de ändrar sig sedan och gör en deal med en lägre summa com man betalar.

Men man skall inte betala, och man kommer inte att dras inför rätta för de måste bevisa VEM som användt datorn, det räcker inte att bevisa vem som står för abonnemanget.

Om det är som det översta så är det ju helt slut med fildelning. De kan ju plocka ut 100 tusentals ipn direkt och skicka ut hundra tusentals räkningar/fakturoer den 2 april i så fall!?

Vet någon exakt hur ipred funkar? Hur kommer de gå till väga?

Kommer det bli farligt att fildela?

Ge mig gärna källor som jag kan läsa, för det verkar mest vara spekulationer på olika forum. Någon som vet något KONKRET?

Och hur kommer ni att hantera situationen...?

Jag tror att de måste skicka ett hotbrev först.

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det där en seriös grej? "Sätt dit dina nära och kära" Haha!

Nej det är priatbyrån som hånar antipirat byrån.

Har läst en hel del om ipred nu och tydligen kommer bolagen att skicka ett krav och hota med att ta det till en rättegång som du inte kan vinna. Då får du betala böter + rättegång. Så gör det i alla de länder där detta redan finns.

Kommer vägra att betala, betalar hellre 4 månadslöner i böter.

Skall fanimej starta en sida där, ungefär som planka.nu, man samlar in pengar och betalar folks ev. böter.

Hela rättssystemet kommer att haverera om alla nekar. Kommer att vara 200 rättegångar i veckan...

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...