Jump to content

IPRED


Zack
 Share

Recommended Posts

Precis - de andra partierna har inte bara en liknande ståndpunkt i integritets- och upphovsrättsliga frågor som PP, utan de är enligt PP själv kapabla till att ta hand om andra frågor också. Ekonomi, miljö, utbildning, och sånt som faktiskt också är viktigt. Rösta Falkvinge, så får vi en kandidat som röstar enligt sin ståndpunkt i en sakfråga, och röstar i övriga frågor som den som typ av en händelse bjudit honom på en Snickers. Om han ens röstar alls i de andra frågorna. Nej, enfrågepartier känns ganska anus i min bok.

Helt rätt.

Piratpartiet är ett opportunistiskt populistparti som utnyttjar en tillfällig lucka i lagen. I det här fallet har tekniken rusat förbi lagstiftningen och då passar PP på att skaffa sig ett kortvarigt fotfäste i politiken genom att lura till sig godtrogna väljare. Luriga enfrågepartier är dock inget som håller i längden och därför bör man inte stödja dem, utan rösta istället på etablerade partier som exempelvis FP, MP och V som kan hantera dessa integritetsfrågor MINST lika väl som PP (även på längre sikt) och har en tydlig ståndpunkt i de många, många andra frågor som parlamentet behandlar. Dessutom betraktas de partierna inte som politiska parias av övriga europeiska partier i parlamentet.

Här har du ett test btw, mr Kebab. Kanske det kan ge en liten vink?

Att inte rösta bör förresten inte vara ett alternativ - en upplyst medborgare ser valdeltagande inte bara som en rättighet, utan även som en medborgerlig plikt och skyldighet.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 408
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

  • 4 weeks later...

tjena! det är såhär att ja läste för flera veckor sen att visa internet leverantörer tar bort ens ip så ipred bögarna inte kunde hitta en..

så ja skaffar tele2 för ngn vecka sen, och igår får ja reda på att de kommet en ny lag/regel som säger att ipred bögarna inte ens behöver gå genom internetleverantörerna mer?

så hur funkar det? måste ja ändå skaffa VPN tunnel även om ja skaffar tele2?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Helt rätt.

Piratpartiet är ett opportunistiskt populistparti som utnyttjar en tillfällig lucka i lagen. I det här fallet har tekniken rusat förbi lagstiftningen och då passar PP på att skaffa sig ett kortvarigt fotfäste i politiken genom att lura till sig godtrogna väljare. Luriga enfrågepartier är dock inget som håller i längden och därför bör man inte stödja dem, utan rösta istället på etablerade partier som exempelvis FP, MP och V som kan hantera dessa integritetsfrågor MINST lika väl som PP (även på längre sikt) och har en tydlig ståndpunkt i de många, många andra frågor som parlamentet behandlar. Dessutom betraktas de partierna inte som politiska parias av övriga europeiska partier i parlamentet.

Här har du ett test btw, mr Kebab. Kanske det kan ge en liten vink?

Att inte rösta bör förresten inte vara ett alternativ - en upplyst medborgare ser valdeltagande inte bara som en rättighet, utan även som en medborgerlig plikt och skyldighet.

Jag håller med både dig och AngryAxel, PP kommer inte att hålla på lång sikt. Ändå röstade jag på dem.

Jag är verkligen dåligt insatt i hur alla partier står i olika frågor och hade nog röstat blankt om jag inte röstat på PP. Det jag ville uppnå var att vissa vikten av just den frågan PP behandlar. Om många skulle rösta på PP skulle det väcka liv i de andra partierna på alllvar - vilket det också har gjort. Jag har läst många artiklar efter valet där partimedlemmar ur större partier förklarar hur de måste utvecklas, precis vad många av oss som röstade på PP ville se! Det är uppenbart att många av de yngsta väljarna röstar på PP och inför varje val kommer det fler röstberättigade ur "vi som växt upp med tron att film och musik etc. nedladdas gratis"-gruppen. Att ha ett parti som tilltalar dessa är förstås kraftfullt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle aldrig låta han sätta sin fot i mitt hem.

Patetisk människa, det där.

Har han verkligen inget bättre för sig?

Tydligen inte han är dum i huvudet. Och kan stoppa upp hela APB i sin feta röv. Ibland har ja bara lust att träffa han och ge han en örfil blir så jävla trött på han när han leker polis.

Redigerad av Agent.47
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tydligen inte han är dum i huvudet. Och kan stoppa upp hela APB i sin feta röv. Ibland har ja bara lust att träffa han och ge han en örfil blir så jävla trött på han när han leker polis.

Det var ju nån på DH som kastade en tomat på honom :(! Tror dock att den missade, men det är tanken som räknas!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snälla, debatten på DH var inte ens en debatt. Det var omogna kids som försökte leka coola. Omognade visar ju sig för tydligt när sista frågeställaren knäpper upp sin jacka och visar piratpariets logga. Att de sedan buar ordentligt och inte respekterar hans svar är ju ännu mer omoget. Jag är varken för eller mot något av partierna, men fan vad jag lackade när jag såg det där. Det var så himla dåligt så det inte var sant.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snälla, debatten på DH var inte ens en debatt. Det var omogna kids som försökte leka coola. Omognade visar ju sig för tydligt när sista frågeställaren knäpper upp sin jacka och visar piratpariets logga. Att de sedan buar ordentligt och inte respekterar hans svar är ju ännu mer omoget. Jag är varken för eller mot något av partierna, men fan vad jag lackade när jag såg det där. Det var så himla dåligt så det inte var sant.

Radikaler finns ju inom alla partier. Syndikalisterna hos S tex. Dåligt exempel, jag vet, men det är ju inte bara inom PP som folk beter sig illa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...