Jump to content

IPRED


Zack
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 408
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Det så kallade svenska musikundret som fanns på 90-talet och början på 2000-talet är tyvärr ett minne blott”, skrev artisterna. Och vad är väl de senaste årens svenska indiepop, electro och metal, som hyllas över hela västvärlden, jämfört med Jill Johnsons country och Joey Tempests solo­skivor?"

- Fredrik Strage, DN.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Varför? Övriga svenska partier är lika ifrånståndstagande när det gäller typ Telekompaketet, men bryr sig också om andra frågor.

Om nedladdnings-, övervaknings-, och integritetsfrågan är den frågan man bryr sig mest om är Piratpartiet en tydligare markering, antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om nedladdnings-, övervaknings-, och integritetsfrågan är den frågan man bryr sig mest om är Piratpartiet en tydligare markering, antar jag.

Något sådant, ja. Det står mellan det eller att inte rösta alls, eftersom det inte finns något inom politiken som egentligen intresserar mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har kommit på att jag lika gärna kan rösta på piratpartiet i det där EU-valet. När, var och hur går det till?

Et tu Kebab? Jag hade högre tankar om dig än så.

---

Btw. Ny lag i Frankrike! 3 strikes and your're out! Dylik lagstiftning i ett av Europas största länder kan komma att skapa en förebild för hela regionen.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men om man inte bryr sig alls om något mer än att SD inte ska få så många röster och att något måste ändras när det gäller hela upphovrsrättstjosan, vad ska man rösta på då, då? (Här har ni er chans att ragga en väljare)

Men jag antar att jag lär skita i att rösta ändå...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men om man inte bryr sig alls om något mer än att SD inte ska få så många röster och att något måste ändras när det gäller hela upphovrsrättstjosan, vad ska man rösta på då, då? (Här har ni er chans att ragga en väljare)

Men jag antar att jag lär skita i att rösta ändå...

Kebab du ska rösta på det parti du tycker verkar vettigast.

Skit i vad andra tycker. Själv röstar jag på PP eftersom jag tycker att hela upphovrsrättsgrejen är fruktansvärt viktig. Jag struntar i om de är ett enfrågeparti, precis som PP själva säger så kan de etablerade partierna ta hand om de andra frågorna.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men om man inte bryr sig alls om något mer än att SD inte ska få så många röster och att något måste ändras när det gäller hela upphovrsrättstjosan, vad ska man rösta på då, då? (Här har ni er chans att ragga en väljare)

Men jag antar att jag lär skita i att rösta ändå...

Haha, låt fan inte nån forumanvändare göra så att du ändrar åsikt. Du har full rätt att välja själv och det tycker jag du ska göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

precis som PP själva säger så kan de etablerade partierna ta hand om de andra frågorna.

Precis - de andra partierna har inte bara en liknande ståndpunkt i integritets- och upphovsrättsliga frågor som PP, utan de är enligt PP själv kapabla till att ta hand om andra frågor också. Ekonomi, miljö, utbildning, och sånt som faktiskt också är viktigt. Rösta Falkvinge, så får vi en kandidat som röstar enligt sin ståndpunkt i en sakfråga, och röstar i övriga frågor som den som typ av en händelse bjudit honom på en Snickers. Om han ens röstar alls i de andra frågorna. Nej, enfrågepartier känns ganska anus i min bok.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Precis - de andra partierna har inte bara en liknande ståndpunkt i integritets- och upphovsrättsliga frågor som PP, utan de är enligt PP själv kapabla till att ta hand om andra frågor också. Ekonomi, miljö, utbildning, och sånt som faktiskt också är viktigt. Rösta Falkvinge, så får vi en kandidat som röstar enligt sin ståndpunkt i en sakfråga, och röstar i övriga frågor som den som typ av en händelse bjudit honom på en Snickers. Om han ens röstar alls i de andra frågorna. Nej, enfrågepartier känns ganska anus i min bok.

Beror på hur man ser det. De kämpar hårdast mot de här absurda lagarna. Kolla bara Frankrike tex. Vill ha spionprogram som informerar myndigheter vad man pysslar med på datorn.

De är inte mindre seriösa bara för att de är ett enfrågeparti. En röst på dem innebär inte att man vill se dem ha majoritet i riksdagen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...