Jump to content

Forumgala -08


Vice.
 Share

Recommended Posts

Året börjar lida mot sitt slut och det borde vara dags att ta tag i årets forumgala.

Jag har hållt i det i 2 år nu (om inte 3) tror jag, samtidigt som jag hade hand om pepparkaks-byggnads-tävlingarna. Vilket blev ganska jobbigt, hann aldrig delta själv i pepparbyggandet. (Vilket jag vill i år).

Forumgalan är en rolig tradition vi har här på forumet så det hade varit synd om det inte blir nått i år. =(

Men känner att tid inte finns att hålla i det i år. Så någon annan får gärna ta det i år. Inte så omständigt egentligen, Man lägger ut kategorierna och folk nominerar. Man räknar de nominerade och de 3 som fått flest röster går vidare.

Folk röstar på de 3 kandidaterna via mejl, man räknar rösterna och postar vinnarna i en forumsgala tråd.

Så har det gått till tidigare men det kan ju läggas upp annorlunda. =)

Som sagt, vill helst inte hålla i det i år men är mer än gärna redo att hjälpa till, tipsa om det skulle behövas.

De gamla trådarna finns ju kvar, så man kan kolla i dem hur det gått till innan, om man vill.

Hur som helst, vad tycker ni?

Vilka kategorier bör vara med, vilka skall bort?

Förra årets gala-tråd

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 126
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Hm. Lite tidigt kanske? :sick:

Nåväl, jag tycker iaf att vi kan ta bort kategorierna "Årets mest ägda medlem" (negativ), "Årets roligaste intervju"(har inte varit många intervjuer under det här året) och "Årets citat" (för svårt).

Jag vill nog inte hålla det i här eftersom jag har hållit i ganska mycket här på senare tid.

(Btw. Borde ligga i loungen.)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Japp borde väl ligga i loungen! Det är väl bara å flytta. Skulle avra roligt om det fanns fler kategorier med annat innehåller (många känns väldigt likadana). Det svåra är att hitta på nya kategorier.

Jag förslår Årekts teknikfreak eller något sådant till den mest hjälpsamme forumiten innom datorer, teknik osv

Drog upp förra årets mall också men är detta nomineringstråden?

___MALL___

   [b]Årets hjälpsammaste forumit:[/b]

	[b]Årets trevligaste forumit:[/b] 

	[b]Årets Admin/Moderator:[/b] 

	[b]Årets nykomling:[/b] 

	[b]Årets avatar:[/b]

	[b]Årets signatur:[/b]

	[b]Årets tråd:[/b]

   [b]Årets stil:[/b]

	[b]Årets mest respekterade medlem:[/b]

	[b]Årets mest ägda medlem:[/b] 

	[b]Årets roligaste medlem:[/b]

	[b]Årets roligaste intervju:[/b] 

	[b]Årets citat:[/b]

	[b]Årets Comeback:[/b]

	[b]Årets diskussion/debatt:[/b] 

	[b]Årets debattör:[/b] 

	[b]Årets konstnär:[/b]

	[b]Årets skribent:[/b]

	[b]Årets fotograf:[/b]

	[b]Årets medlem:[/b]

	[b]Blaque Memorial Award:[/b]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hm. Lite tidigt kanske? :angry:

Nåväl, jag tycker iaf att vi kan ta bort kategorierna "Årets mest ägda medlem" (negativ), "Årets roligaste intervju"(har inte varit många intervjuer under det här året) och "Årets citat" (för svårt).

Jag vill nog inte hålla det i här eftersom jag har hållit i ganska mycket här på senare tid.

(Btw. Borde ligga i loungen.)

Nej ganska sent tycker jag. I morgon är det första november. Folk måste kunna nominera i 2 veckor.

Sedan skall rösterna räknas, vilket tar tid.

Sedan skall man rösta på finalisterna i typ 2 veckor.

Sedan skall vinnarna utses. Så det tar tid. Senast i mitten av december bör väl det hela vara över. Så då har man samanlagt ca 6 veckor på sig bara. Men den som tar tag i det får ju givetvis bestämma tidsintervallerna. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan vara beredd att hålla i det, men jag är halvt osäker då skolan tar väldigt mycket tid, men jag kan nog hitta tid för det. Men jag är bara reserv i detta fallet då jag hellre ser att någon annan håller i galan. Forumgalan är som R2 säger tradition och är ett måste varje år.

Trådar som ska bort är följande.

Årets mest ägda medlem

Ägda och ägda. Det är många som blivit ägda, men den här utmärkelsen känns bara löjlig.

Årets intervju

Håller med Mr. U. Har inte skett många intervjuer, så denna borde tas bort eller döpas om till Bästa intervjun och då röstar man mellan alla intervjuer, kan dock bli svårt, men det är bättre än att låta den vara kvar.

Exempel på utmärkelser som skulle kunna läggas till. Kom ihåg att det bara är exempel

Årets sportnörd/sportintresserad (Kan ändras till fotboll/hockey, men då utesluter man alla andra sporter).

Årets förändring/förvandling. Tilldelas den forumit som tidigare har varit stökig/spammig, men ändrat sig till det bättre och nu är omtyct från att ha varit ogillad/hatad.

Årets trådskapare. Den som skapat flest intressanta trådar enligt medlemmarna.

Årets musiktipsare. Den som tipsat om bäst musik i musiktipstråden enligt medlemmarna.

Årets filmrecensent/filmnörd/filmtipsare. Tilldelas den som varit aktiv i SSF-tråden och givit bra recensioner och gett bra tips på bra filmer.

Årets tv-tittare. Den som sett och diskuterat mest tv-serier.

Bara exempel som sagt. Säg till om ni gillar någon utmärkelse.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Årets sportnörd/sportintresserad (Kan ändras till fotboll/hockey, men då utesluter man alla andra sporter).

Årets förändring/förvandling. Tilldelas den forumit som tidigare har varit stökig/spammig, men ändrat sig till det bättre och nu är omtyct från att ha varit ogillad/hatad.

Årets trådskapare. Den som skapat flest intressanta trådar enligt medlemmarna.

Årets musiktipsare. Den som tipsat om bäst musik i musiktipstråden enligt medlemmarna.

Årets filmrecensent/filmnörd/filmtipsare. Tilldelas den som varit aktiv i SSF-tråden och givit bra recensioner och gett bra tips på bra filmer.

Årets tv-tittare. Den som sett och diskuterat mest tv-serier.

Bara exempel som sagt. Säg till om ni gillar någon utmärkelse.

Gillar i princip alla. Kanske lite klent diskussionsunderlag (alla är inte så insatta) i de tre sista, särskilt de om film och TV, fast fotografpriset har ju fungerat så varför inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan vara beredd att hålla i det, men jag är halvt osäker då skolan tar väldigt mycket tid, men jag kan nog hitta tid för det. Men jag är bara reserv i detta fallet då jag hellre ser att någon annan håller i galan. Forumgalan är som R2 säger tradition och är ett måste varje år.

Trådar som ska bort är följande.

Årets mest ägda medlem

Ägda och ägda. Det är många som blivit ägda, men den här utmärkelsen känns bara löjlig.

Årets intervju

Håller med Mr. U. Har inte skett många intervjuer, så denna borde tas bort eller döpas om till Bästa intervjun och då röstar man mellan alla intervjuer, kan dock bli svårt, men det är bättre än att låta den vara kvar.

Exempel på utmärkelser som skulle kunna läggas till. Kom ihåg att det bara är exempel

Årets sportnörd/sportintresserad (Kan ändras till fotboll/hockey, men då utesluter man alla andra sporter).

Årets förändring/förvandling. Tilldelas den forumit som tidigare har varit stökig/spammig, men ändrat sig till det bättre och nu är omtyct från att ha varit ogillad/hatad.

Årets trådskapare. Den som skapat flest intressanta trådar enligt medlemmarna.

Årets musiktipsare. Den som tipsat om bäst musik i musiktipstråden enligt medlemmarna.

Årets filmrecensent/filmnörd/filmtipsare. Tilldelas den som varit aktiv i SSF-tråden och givit bra recensioner och gett bra tips på bra filmer.

Årets tv-tittare. Den som sett och diskuterat mest tv-serier.

Bara exempel som sagt. Säg till om ni gillar någon utmärkelse.

Årets TV-tittare känns lite luddigt imo men i övrigt tror jag att jag gillar de där förslagen. Man kunde kanske kombinera film- och tv-kategorierna?

Lämpliga arrangörer:

1. kicken

2. Alle090+Tikki, teamwork

3. Blaque

4. Henkibojj+P-C, teamwork

5. kattälskaren

---

Jag tycker btw att man väl lika gärna kunde rösta via pm istället för att hålla på och krångla med mail? PM är smidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Årets TV-tittare känns lite luddigt imo men i övrigt tror jag att jag gillar de där förslagen. Man kunde kanske kombinera film- och tv-kategorierna?

Lämpliga arrangörer:

1. kicken

2. Alle090+Tikki, teamwork

3. Blaque

4. Henkibojj+P-C, teamwork

5. kattälskaren

---

Jag tycker btw att man väl lika gärna kunde rösta via pm istället för att hålla på och krångla med mail? PM är smidigare.

Skulle funkat om man fick ha tillräckligt många PM's i inkorgen. :angry:

Eftersom att Kicken själv har erkänt att han inte har något liv (äh det lät roligare först men ni fattar ju vad jag menar, typ) så tycker jag att han är den bästa kandidaten.

Jag skulle gärna själv pysslat med det men jag är inte tillräckligt aktiv i alla forumdelar så jag tycker inte att jag själv har någon koll på vem som skulle vinna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade funderat på att hålla i den detta året faktiskt, men ni skapar ju alltid trådarna så himskans tidigt. :angry:

Jaja, jag är en kandidat till det i alla fall, jag har inget bättre för mig.

Årets tv-tittare bör ändras till serietittare. Sedan saknar jag något åt spelhållet, även fast jag inte kan komma på några lämpliga titlar för det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill nog inte hålla det i här eftersom jag har hållit i ganska mycket här på senare tid.

Men...

Jag tycker btw att man väl lika gärna kunde rösta via pm istället för att hålla på och krångla med mail? PM är smidigare.

...eftersom du är moderator och kan ha jättemånga PM i din inbox så vore du minst sagt lämplig. :angry:

Annars röstar jag på Siana.

Gillar förresten att det redan nu börjar diskuteras kategorier! Jag gillar forumgalakonceptet, men jag tycker kategorierna har haltat lite på senare år.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klassens clown?

(dvs. någon lekfull person som är bra på att lätta upp stämningen)

Łrets roligaste medlem

Men...

...eftersom du är moderator och kan ha jättemånga PM i din inbox så vore du minst sagt lämplig. :angry:

senare år.

Ja men det känns, som sagt, som att jag redan är med och organiserar ganska mycket på det här forumet. Jag kan (och ska) inte göra allt.

Jag kan dock tänka mig att Henkibojj kanske är villig att hålla i det här och han är ju mod. :)

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan dock tänka mig att Henkibojj kanske är villig att hålla i det här och han är ju mod. :P

Jaoh. Jag vill att det blir av, men det vore korkat av mig att prioritera en forumgala framför 15hp Ekologi Fortsättning och 6hp Fysiologiska Principer. Sorry, man :angry:

By the way... jag vet att många tänker som jag så det är väl bara att klämma fram det... Finns det nåt snyggt sätt att framhäva sina prestationer inom en viss kategori? Vissa saker glöms säkert bort, jag menar, det fanns säkert nån som jag tyckte var skitbra på något i januari som fortfarande inte överträffats, men att jag glömt vad han gjorde. Då vore det bra om han sa nåt i stil med "men jag då?". På nåt snyggt sätt, givetvis, man vill ju inte ha tråden till ett "ojojojojoj vad bra JAG är!" "Men JAG då?" etc. :)

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag förstår vad du menar; ett stort problem med forumgalorna är att det oftast bara är saker som har hänt det senaste kvartalet som nomineras. Lite synd, och jag vet inte riktigt vad vi kan göra åt det heller...

Kanske ett förslag som nedröstas 1000 mot en, men kanske att man fick säga max ~3 kategorier man tror man har chans i?

Blir svårt att få det bra, märker jag redan :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...