Jump to content

Köp och sälj


Vice.
 Share

Recommended Posts

Skrivet (redigerad)

Någon som vill köpa en flashad PSP 1000 för 650? Billigare om du är snabb!

Kan du ge lite mer information om den.

Vilken version är det av PSP. Andra, tredje versionen?

Fungerar den klockrent, nyskick, vad är skillnaden mellan den här och den som släpps nu snart (eller har släppts?)?

Samt: flashad, innebär alltså att man kan tanka ner spel och lägga in?

Är det svårt att göra?

En fråga till: Spel jag köpt på PSN, kan de överföras till PSP eller måste kag köpa dem igen?

Skall på semetser snart så detta kan vara intressant. Kollade lite smått efter den nya som jag fick mail från GAME om...

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sålde min psp (version 1) med senaste icke flashad mjukvara och 2 spel för ~800 kr på tradera för någon månad sedan.

A, jo, det blev väldigt fel där, jag menade 950 (och det handlar inte om att jag höjer nu utan om att 9:an och 6:an ligger brevid varandra på numpaden). Jag hade en annons på tradera men den tog de ner för att jag hade uttryckt mig lite klumpigt.

Kan du ge lite mer information om den.

Vilken version är det av PSP. Andra, tredje versionen?

Fungerar den klockrent, nyskick, vad är skillnaden mellan den här och den som släpps nu snart (eller har släppts?)?

Samt: flashad, innebär alltså att man kan tanka ner spel och lägga in?

Är det svårt att göra?

En fråga till: Spel jag köpt på PSN, kan de överföras till PSP eller måste kag köpa dem igen?

Skall på semetser snart så detta kan vara intressant. Kollade lite smått efter den nya som jag fick mail från GAME om...

Det är en PSP 1000, det vill säga den första upplagan och inhandlad i Thailand för något år sedan. Den har väl kanske runt 30 speltimmar på sig och om man lyser på den med en lampa så ser man kanske några små repor i lacken, i övrigt fungerar den felfritt och är inte nött någonstans (aldrig tappad).

Det är väldigt lätt att lägga över spel och handlar helt enkelt om att lägga in en .iso-fil i en mapp (.sio-filen är själva spelet) och sen är det bara att köra igång! Köper du en ny PSP idag är flashningsprocessen mycket svårare och det är risk att man bricka enheten (att den blir som en tegelsten).

Det finns nog ingen märkbar prestandaskillnad mellan denna och nyare, i kvrigt har den nyare antagligen något bättre batteritid (min räcker i runt sex till sju timmar) samt att den är mindre, det vill säga smalare.

Vad gäller PSN kan jag inte svara, troligtvis kan du inte ansluta till det alls då PSPn är flashad och inte kör någon legim mjukvara... men jag menar, vad gör det? Du kan ju tanka alla spel och köra gratis istället.

Redigerad av Jazz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Mycket möjligt. Vad är du villig att ge?

Fult sagt.

Man säger vad man vill ha för det, inte vad någon vill ge för det.

Precis som alla andra vill ha ha det så billigt som alla andra. Han tom. skriver ut sin önskan om att få ett gratis.

Ett Nintendo 8-bit som inte fungerar är inte värt nått.

Ett fungerande bergsala version är värd nån hundring, med kartong, betydligt mer.

Annan version utan Kartong ca 150-200:-

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fult sagt.

Man säger vad man vill ha för det, inte vad någon vill ge för det.

Precis som alla andra vill ha ha det så billigt som alla andra. Han tom. skriver ut sin önskan om att få ett gratis.

Ett Nintendo 8-bit som inte fungerar är inte värt nått.

Ett fungerande bergsala version är värd nån hundring, med kartong, betydligt mer.

Annan version utan Kartong ca 150-200:-

Kollar man blocket/retrospel sidor så ligger dom på 600-1000 kr.

---

Har ett fungerande fast saknas en sladd. Själva strömkabeln.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kollar man blocket/retrospel sidor så ligger dom på 600-1000 kr.

---

Har ett fungerande fast saknas en sladd. Själva strömkabeln.

Ja, det finns hur många fräcka människor som helst, som inte har en susning om avd de är värda.

Runt 1200:- kostar en Bergsalaversion som är komplett.

En bergsala utan kartong runt 5-6 hundra.

Och icke Bergsala under det.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu menade jag ju självklart inte att vara så taskig som Vice. försöker få deet att framstå. Men med tanke på att jag har för mig att du bor en bra bit ifrån mig tänkte jag mer på om det ens skulle vara värt att åka hem till farsan för att leta reda på kartong och dylikt för att sen orka ta mig till posten och skicka iväg det. Och jag kommer inte gå under 500kr.

Så...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu menade jag ju självklart inte att vara så taskig som Vice. försöker få deet att framstå. Men med tanke på att jag har för mig att du bor en bra bit ifrån mig tänkte jag mer på om det ens skulle vara värt att åka hem till farsan för att leta reda på kartong och dylikt för att sen orka ta mig till posten och skicka iväg det. Och jag kommer inte gå under 500kr.

Så...

Äsch, då får vi nog skippa det :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Har en iPod Touch 8gb (fjärde generationens alltså den senaste)

Säljs för 1500:- Men iom att jag inte riktigt litar på alla här skulle jag helst se 1000 spänn först och sen skickas den varpå nästa peng kommer in.

OM det är någon som vågar detta förstås. Annars är det inte hela världen :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns oanvända iPod touch 8gb (fjärde generationen) för mindre än 1500kr på Blocket. Tvivlar på att du kommer kunna få så mycket för din.

Ständigt dessa svar :S

Jaha. Och? finns det det där så är det ju bara köpa den. Jag har inget behov av att bli av med den insåg bara att jag inte använt den på länge eftersom att jag skaffa iPad. Bättre o slänga ut den för försäljning och nappar någon så är det ju bra :)

Sen skulle jag inte lita på alla dom här som säljer oanvända saker på blocket men det är ju en annan femma :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ständigt dessa svar :S

Jaha. Och? finns det det där så är det ju bara köpa den. Jag har inget behov av att bli av med den insåg bara att jag inte använt den på länge eftersom att jag skaffa iPad. Bättre o slänga ut den för försäljning och nappar någon så är det ju bra :)

Sen skulle jag inte lita på alla dom här som säljer oanvända saker på blocket men det är ju en annan femma :)

Det känns som om du lägger ut saker till överpris här "bara" för att ibland. Kom igen, lite snäll man kan ju vara och seriös. Att skriva "Jag har en iPod classic 160gb säljer den till xx kronor" låter ju bara dumt. Det jag menar är att du kan skriva när den är inköp, och lite mera info.

Litar du inte på folk här så behöver du ju inte skriva det i posten, utan det kan man väll lösa eftersom..

Nej, det är klart man inte ska lita på alla på blocket, men varför ska vi göra det här då? Det är in princip samma sak.

Sen är det kanske bara jag som tänker, om jag ska sälja ett spel här så gör jag det lite billigare för jag ändå "känner" er här, än om jag säljer på tex blocket/tradera..

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...