Jump to content

Large Hadron Collider


AngryAxel
 Share

Recommended Posts

Påminner mig om när en asteroid hade en chans på 0.000025% att träffa jorden, och Aftonjäveln satte upp stora rubriker "JORDENS UNDERGÅNG", m.m. Man blir irriterad. :lol:

RISK för fan, RISK! :P-_-

Blue-blooded murder of the Swedish tongue!

Edit; ny sida. Kan passa på att göra något vettigt av inlägget (inte för att motverkandet av ord-värde-neutralisering av svenska språket är oviktigt, men ni förstår vad jag menar!), och posta en intervju med Stephen Hawking. BBC rockar.

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan inte nån mod ändra från 10 till 21(visst var det då dom skulle smälla första gången?) i trådtiteln?

Men det historiska datumet för LHC är ju ändå den 10 september (hittills iallafall - sedan kommer det såklart överglänsas om Higgsbosonen upptäcks), dagen då LHC togs i bruk och användes för första gången. Det är ju det alla medier har hajpat för, och när de väl börjar kollidera den 21 eller när det nu blir (var läste du det, förresten?) kommer troligen inte få lika stort medieuppbåd. Det är väl snarare undertiteln som borde ändras, isåfall, om man vill ha korrekta trådtitlar, men den tyckte jag var lite underfundig (:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men det historiska datumet för LHC är ju ändå den 10 september (hittills iallafall - sedan kommer det såklart överglänsas om Higgsbosonen upptäcks), dagen då LHC togs i bruk och användes för första gången. Det är ju det alla medier har hajpat för, och när de väl börjar kollidera den 21 eller när det nu blir (var läste du det, förresten?) kommer troligen inte få lika stort medieuppbåd. Det är väl snarare undertiteln som borde ändras, isåfall, om man vill ha korrekta trådtitlar, men den tyckte jag var lite underfundig (:

Jag har bara för mig att jag har läst det nånstans, jag är faktist inte alls säker, därför skrev jag den frågande parentesen bakom. Men jag håller med dig, titeln är ju lite svängig! -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3313126.ab

"Sällan har jorden varit så nära sin undergång som i onsdags"

Ååååååååh!! rant_835417_0.gif

"Hävdar forskarna" avslutas den meningen ioförsig. Men det är ioförsig också osant, det är också vissa mediers påhitt. Det forskarna (de ledda av Rössler) sade var eftersom att riskerna är så pass förödande, bör man skjuta upp LHCs start, för att ytterligare utreda riskerna innan man fortsätter med projektet.

*giggle* - Hittat på Tjuvtittat.

big_ben_reklam_1046316_1.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...