Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Hur får man lättast bort yoghurt-kladd från en bäddsoffa? Jag skulle äta fyllekäk häromdagen men somnade och spillde yoghurt i sömnen. Det verkar hyfsat vattenlösligt men jag har inte blött ned hela fläcken ifall det blir missfärgningar.

Testa skumtvätt. Har ingen egen erfarenhet av det, vet bara att det finns.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Går det att prenumerera på Uncut Magazine i Sverige?

Jag hittar bara 3 nummerserbjudanden. Skulle vilja ha typ 12 nummer men kan inte hinna nånstans.

Någon som vet var det finns?

Skulle gissa på att om du tar det där 3 nummerserbjudandet så kommer det i något eller alla numrena att medfölja en lapp med erbjudande om att fortsätta prenumerera. Brukar vara så med de flesta tidningar :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jomen... helt och hållet? I tre, kanske fyra år?

Som sagt vet ju inget men minns att han va väldigt mycket vid datorn när vi umgicks o så.

Sen vart han ju sjuk och va hemma o ingen hade väl egentligen tid med att besöka honom när man hade all skola så då vart det nog ännu mer sitta vid datorn. Möjligt att han såg det som ett beroende och tog beslutet att det fick vara allt eller inget och valde inget för att inte kunna fastna i det igen.

Vad jag förstår så kikar han dock in lite då o då som dold men med ganska långa mellanrum.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan man använda engelskans "whom" även när det kommer till ett/flera objekt, och inte personer?

Nej, då heter det which.

Fick lära mig att man använde whom till personer, och att de är lite finare än who.. kindish.

Nej, det handlar om att det är dativ:

- I gave it to him.

- To whom did you give it?

Men ja, det är bara till personer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...