Jump to content

Heavy rain


saft_bullar
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 177
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

då är de bättre du lägger 2500:- på att köpa ett genom tradera eller något? så slipper du vänta, plus sen sälja den defekta du har idag o tjäna tillbaka lite...?

Hittade inga bra på Tradera till kort tid. Så det fick bli en ny 250 GB Slim på Ginza istället. På Delbetalning för jag har inte råd att betala hela på en gång.

Fast sälja mitt gammla kan jag inte. Jag har gjort mig av med mitt PS2 så min gammla 60 GB är den äna PS2 spelare jag har.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hittade inga bra på Tradera till kort tid. Så det fick bli en ny 250 GB Slim på Ginza istället. På Delbetalning för jag har inte råd att betala hela på en gång.

Fast sälja mitt gammla kan jag inte. Jag har gjort mig av med mitt PS2 så min gammla 60 GB är den äna PS2 spelare jag har.

hade oxå 60gb innan men den sålde ja när slim kom ut, har aldrig någonsin lagt en tanke på att sätta in ett ps2 spel?! varför liksom? :o

spelar du verkligen ps2 spel ibland? :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

men... dom e ju tråkiga o man blir illamående av grafiken ju! (bokstavligen för min del, blir så när ja spelar gamla spel.. hmm ornomalt kanske?) :D

Så du har aldrig spelat PS2? :)

Nej, jag vet vissa som när de sett den nyaste grafiken inte klarar av de gammla spelen men själv har jag inga sådana problem. Dessutom finns det alldeles förmånga bra spel på de gammla konsollerna. Resident Evil spelen, KotOR, Kingdom Hearts, Final Fantasy osv. Grafiken är inte alt IMO.

Det var någon som frågade vad "‘rain-effect’ slipcase" som är runt Collector´s Edition. Jag har hittat en förklaring:

The Collector’s Edition is packaged in a special ‘rain-effect’ slipcase – thanks to special embossing and other manufacturing tricks, it gives the impression of being streaked with 3D rain-drops (something that has confused a lot of people when they’ve seen it lying on my desk recently!).

Låter coolt. :)

Men det sägs att Heavy Rain: Chronicle 1 – The Taxidermist kommer försenas till början av Mars. Heavy Rain: Chronicle 1 – The Taxidermist är, som ni säkert vet, det första DLC till spelet och är ett pre-quel kapitel till spelet med Madison. Om ni minns första trailern (som släptes som ett demo på E3) där Madison undersöker ett hus och sedan blev anfallen, så är det här den förlängda versionen av det. Från början var det bara tänkt som ett demo och skulle inte vara med i spelet men det blev så populärt och efterfrågat att de bestämde sig för att jobba vidare på det som ett DLC och där växte sedan idén fram att göra fler DLC som handlar om de andra karaktärernas bakgrund (inklusive Origami-killer själv).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

men... dom e ju tråkiga o man blir illamående av grafiken ju! (bokstavligen för min del, blir så när ja spelar gamla spel.. hmm ornomalt kanske?) :rolleyes:

De flesta av mina favoritspel är PS2 spel. Canis Canem Edit, GTA: VC, GTA: SA, Max Payne etc etc. Bara för att det är en gamal generation betyder inte det att spelen är dåliga. Det finns många PSone spel som knäcker PS3 spel!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag visade min brorsa det här spelets demo och han blev rätt fast på direkten! Han tyckte liksom jag inte riktigt om styrningen, men han är mycket för thrillers och deckarfilmer och han blev rätt slagen av hur verklig grafiken är i närbild (till exempel Scott Shelby-närbilden) så jag tror garanterat han skaffar detta så småningom.

Spelet "POLIS" där man utreder flera mordfall var nåt han verkligen tyckte om, men för oss andra var det för långsamt och svårt så det här passar nog honom utmärkt. Han klarade inte av fightingscenen på tre försök, dock :rolleyes: Det finns svårighetsgrader, tydligen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

POLIS?

Ett svenskt spel från sent 90-tal/tidigt 00-tal som bestod i att man själv var utredningsledare för ett mordfall. Man fick själv förhöra anhöriga och misstänka samt dela ut orders till underordnade. Mycket av gameplayet var riktiga filminspelningar som man startade genom att välja vilken fråga man ville ställa den misstänkte, och man kunde inte fråga hur mycket som helst. Det fanns ett blått fall, ett gult fall och ett rött fall. Det kanske var Polis 1, 2 och 3, eller så var det nåt slags paket han köpte.

Du kan få POLIS 3 för mindre än 50 spänn här.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tyvärr finns det alltid de som kommer klaga. Fahrenheit fick mycket skit för sina 2 sexscener och inte bara från moralkärringar. Super Play hade en artikel där de skrev vcilka spel som var de värsta genom tiderna och de satte Fahrenheit tillsammans med spel där man skjuter Svarta som låter som Apor, våldtar Indianskor som General Custer och slaktar barn. :rolleyes: Sex i spel verkar det som att folk är extremt känsliga för. De hurrar om där är nakna tjejer men sedan blir de förbannade om där är sexscener än hur fina och känslomässiga de är.

Heavy Rain... Första man får göra är att lada ned en uppdatering på 226 MB som aldrig vill starta pga Severproblem. Suck. :)

Jag vill SPELA!!! :D

Edit: Nu gav jag upp och kopplade ur internetuppkopplingen. Jag får uppdatera senare för nu vill jag spela. :P

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tyvärr finns det alltid de som kommer klaga. Fahrenheit fick mycket skit för sina 2 sexscener och inte bara från moralkärringar. Super Play hade en artikel där de skrev vcilka spel som var de värsta genom tiderna och de satte Fahrenheit tillsammans med spel där man skjuter Svarta som låter som Apor, våldtar Indianskor som General Custer och slaktar barn. :) Sex i spel verkar det som att folk är extremt känsliga för. De hurrar om där är nakna tjejer men sedan blir de förbannade om där är sexscener än hur fina och känslomässiga de är.

Heavy Rain... Första man får göra är att lada ned en uppdatering på 226 MB som aldrig vill starta pga Severproblem. Suck. :D

Jag vill SPELA!!! :P

Edit: Nu gav jag upp och kopplade ur internetuppkopplingen. Jag får uppdatera senare för nu vill jag spela. :D

De klagar inte på alla halvnakna tjejer på E3, utklädda till tv-spelskaraktärer, som de vill knulla skiten ur hela dagen lång :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dubbel moral. :P

Jävla as. Någon skriv namnet på mördaren på Wikipedia bara för att sabba. Med stora bokstäver överst på sidan. Snacka om att sabba spelet. :P

Föresten, ang. Prologen i början:

Tacklade han sin son till döds eller vadå? Han hoppade ju så att han var mellan sonen och bilen och bilen träffade inte sonen vad jag kunde se. Jag tycker de skulle göra det lite mer uppenbart vad som hände.

Och ryktet om att Chronicle 1 – The Taxidermist inte var klart var visst fel. För jag fick det till på köpet. ;)

Edit: Eller kanske inte. Spelet hänger sig när jag försöker spela The Taxidermist och ljudet funkar inte.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dubbel moral. :P

Jävla as. Någon skriv namnet på mördaren på Wikipedia bara för att sabba. Med stora bokstäver överst på sidan. Snacka om att sabba spelet. :P

Föresten, ang. Prologen i början:

Tacklade han sin son till döds eller vadå? Han hoppade ju så att han var mellan sonen och bilen och bilen träffade inte sonen vad jag kunde se. Jag tycker de skulle göra det lite mer uppenbart vad som hände.

Och ryktet om att Chronicle 1 – The Taxidermist inte var klart var visst fel. För jag fick det till på köpet. ;)

Edit: Eller kanske inte. Spelet hänger sig när jag försöker spela The Taxidermist och ljudet funkar inte.

Var väl i USA som DLC'et blev försenat?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...