Jump to content

Heavy rain


saft_bullar
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 177
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Ehm, bra tråd. I alla fall så är det menat att det ska vara en sorts uppföljare till Fahrenheit. Inte en direkt uppföljare där du spelar samma man osv utan det är samma spelgrundare och man som ligger bakom Heavy Rain som Fahrenheit. Det har kommit ut en trailer som du enkelt kan hitta på YouTube och finns några intervjuer. Mer än så är ej sagt. Du kan söka på wikipedia och läsa lite om det också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

Heavy_rain_1046565_0.png

Spelet är en "spirituel" uppfäljare till Fahrenheit på PS3. Alltså, spelet har sin egen story som inte innehåller något övernaturligt alls och har inget med Fahrenheit att göra mer än att det bygger på samma Gameplay idé. Här med temat Moral.

En Thriller av David Cage och de andra skaparna bakom Fahrenheit och Omikron: The Nomad Soul.

Spelets story hålls väldigt hemligt och det ända som är känt just nu är att man spelar 4 olika karaktärer (Ethan Mars, Scott Shelby, Madison Paige, Norman Jayden) och får se deras handlingar ur deras synvinkel för att utforska vad som är gott och vad som är ont och moraliska beslut. Tanken är att man som spelare måste hitta en balans mellan goda och onda gärningar.

T ex vi säger att du spelar en far vars dotter har mördats och gärningsmannen blir frisläppt. Vad gör du för att rättvisan ska segra? Hur långt går du? (för ett annat bra exempel, se Tech demot)

Spelets tagline är: "How far are you prepared to go to save someone you love?"

Gameplay är ännu okänt mer än att iallafall vissa delar kommer vara som i Fahrenheit medc att trycka på rätt knapp vid rätt tid för att få en filmisk scen att gå rätt och undvika ens karaktärs död (som ni kan se i trailern).

Trailer (Med Madison Paige)

Tech Demo (Det här är bara en teaser och varken karaktär eller något av det som visas kommer troligen vara med i spelet. Men det ger en bra blick över hur de har tänkt spelet och får mig att länkita mycket.)

Intervju

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spelet är en "spirituel" uppfäljare till Fahrenheit på PS3. Alltså, spelet har sin egen story som inte innehåller något övernaturligt alls och har inget med Fahrenheit att göra mer än att det bygger på samma Gameplay idé. Här med temat Moral.

En Thriller av David Cage och de andra skaparna bakom Fahrenheit och Omikron: The Nomad Soul.

Spelets story hålls väldigt hemligt och det ända som är känt just nu är att man spelar 4 olika karaktärer (Ethan Mars, Scott Shelby, Madison Paige, Norman Jayden) och får se deras handlingar ur deras synvinkel för att utforska vad som är gott och vad som är ont och moraliska beslut. Tanken är att man som spelare måste hitta en balans mellan goda och onda gärningar.

T ex vi säger att du spelar en far vars dotter har mördats och gärningsmannen blir frisläppt. Vad gör du för att rättvisan ska segra? Hur långt går du? (för ett annat bra exempel, se Tech demot)

Spelets tagline är: "How far are you prepared to go to save someone you love?"

Gameplay är ännu okänt mer än att iallafall vissa delar kommer vara som i Fahrenheit medc att trycka på rätt knapp vid rätt tid för att få en filmisk scen att gå rätt och undvika ens karaktärs död (som ni kan se i trailern).

Trailer (Med Madison Paige)

Tech Demo (Det här är bara en teaser och varken karaktär eller något av det som visas kommer troligen vara med i spelet. Men det ger en bra blick över hur de har tänkt spelet och får mig att länkita mycket.)

Intervju

Seriöst, jobbar du på Gametrailers eller något annat spel/internetföretag?

Ang. Heavy Rain. Otroligt spännande. Ett spel som jag absolut köpt om jag hade PS3. Får hoppas att det så småningom kommer på 360, trots att det är exklusivt för PS3.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag visste jag kände igen detta namnet från någonstans, och sen detaljerna på karaktärerna kändes bekanta med!

sen när jag såg >Tech Demo< så fatta jag ju, för jag har sett den innan, och blev vädigt häpnad över hur välgjort de var! :unsure:

nej ska bli kul att se detta hur de kommer utvecklas! kanske blir ett inköp om de fortsätter verka intressant >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Heheh, nej. :) Bara en aning mentalt störd. :) Jag har bara svårt att göra snabba hafsiga inlägg. :(

Jag tvivlar på att spelet släpps på XBox 360 med tanke på att det är Sony som ger ut spelet. :whistling:

Ajdå.

Det kanske blir till att skaffa en PS3 till jul eller nåt sånt då... kanske... :)

Förresten, din avatar, är det Indiana Jones parodi? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 8 months later...

ÄNTLIGEN lite Gameplay!!! :w000t:

Trailer 2 (Med Madison Paige)

Gameplay 1 (Med Norman Jayden)

Gameplay 2 (Med Norman Jayden)

New Character Interview

Death Interview

Intresant med att man inte behöver ladda om en tidigare sparning om ens karaktär dör för då fortsätter spelet ändå med den informationen att den karaktären är död och man får fortsätta med de andra istället (man spelar som 4 olika karaktärer). Och att spelet fortsätter även om man t ex inte trycker på en viss knapp i rätt tid. Jag gillar tanken med ett spel där det fortsätter trots misslyckanden men handlingen förändras istället. Lite nervös över att Quick Time delarna ska vara rätt snabba då jag inte är bra på det men jag tror nog att det bli riktigt bra ändå.

Inte konstigt att det är PS3 exlusivt. Det här spelet verkar gigantiskt och hade nog inte fått plats på en DVD.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså AAAAAAAAAAAAAH så grymt sjukt spel. Jag älskade Fahrenheit och det här lär bli miljontals gånger bättre. Det tråkiga är väl att det finns en del att klaga på, bland annat animationerna. Kom igen, när han svarta börjar snacka så rör sig munnen upp och ner flera meter. Men ändå, bara känslan, jag älskar trailerserna och jag vill så jävla gärna ha det här spelet trots att det är till PS3 som jag inte äger.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men ändå, bara känslan, jag älskar trailerserna och jag vill så jävla gärna ha det här spelet trots att det är till PS3 som jag inte äger.

There is one solution, and one only :w000t:

T: Intressant gameplay, trevligt med nya sätt att spela på. Såg första gameplayvideon och tycker väl att polygonerna var rätt fula, nästan lite GTA3-känsla på fingrarna faktiskt :w000t:

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

Ethan Mars trailer

Gameplay Version 1 (Med Scott Shelby)

Gameplay Version 2 (Med Scott Shelby)

Nu har alltså alla 4 spelbara karaktärerna presenterats:

Norman Jayden: FBI Profiler

1034379-06_super_1124797_0.jpg

Scott Shelby: Privat Detektiv

narbilderheavyrain_189851_1124797_1.jpg

Ethan Mars: Familjefar vars liv har rasat

narbilderheavyrain_189848_1124797_2.jpg

Madison Paige: Journalist.

Vad de alla har gemensamt att de för olika orsaker är ute efter The Origami Killer.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...