Jump to content

Idag är det svenska nationaldagen.


Complex
 Share

Recommended Posts

Jag ska ner på stan och titta på när Vänstern arrangerar nationaldag i parken, lite exotisk dans och sång.

Nej skämt och sido ska jag på fest ikväll som får räknas som mitt firande i år, har ju varit på bättre arrangemang tidigare

men nu blev det inte så.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 53
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Populära dagar

Toppbidragare

Hurra, hurra. Regeringsform är bra att ha. Jag skulle möjligen inte kunna bry mig mindre om nationaldagen. (En dag försent också. Så mycket bryr jag mig.)

6 Juni har också blivit datumet för det var då Gustav Vasa kröntes till kung och skapade vad som idag är Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visst visste jag att det var nationaldagen igår, men det är inte så mycket att fira. Det blev badning i en älv och sedan grillning på kvällen, en vanlig skön försommardag helt enkelt. Hade hellre haft kvar annandag pingst så man fick en extra långhelg istället för en dag som flyttar sig hela tiden. Jag tycker om att bo i Sverige, men det känns inte som man är så pass stolt över landet så man ska behöva fira nationen, för så perfekt är inte allt. Som någon annan skrev, midsommarafton är roligare/viktigare!

:rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...