Jump to content

Chatt på GTAsajten?


påskharen
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 61
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Så, loggade in i kanalen igen!

Gör en guide för dummies:

  1. Lägg till ChattZilla-pluginnet till Firefox, länk: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/16
  2. Starta klienten under Verktyg->ChatZilla
  3. I texten som kommer upp, klicka på quakenet efter "[iNFO] Available networks are..."
  4. skriv /nick dittnamn i textraden så vi kan känna igen dig
  5. skriv /join #gtasajten i samma textrad för att komma in i kanalen

Skriv chrome://chatzilla/content/ i en ny flik för att slippa ha det i ett eget fönster. Fixas lätt med ett bokmärke som snabbknapp.

Gå till ChatZilla > Preferences > Startup och lägg till irc://quakenet i Auto-connect URLs

Gå sedan till ChatZilla > Preferences > quakenet och lägg till j gtasajten i Autoperform

Ägare till Kanalen är Hultenius som skaffade L till den. Jag, Kalle, Hultan och Blaque är Authade på L, men ingen utav oss har kvar Auth.

*edit* Såg nu att vi hade Q. Det vet jag inte vem som har skaffat. Måste vart raid eller något för att få tag i Q.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stell: L togs väl bort helt förut från quakenet och ersattes med Q.

Jo, fick reda på det igår.

Well, det är nog kört att få tillbaka kanalen om vi inte vet vem som är ägare och folk kommer idla i kanalen.

Det hade vart lätt om alla hade lämnat tills man kunde begära ägarrättighet till kanalen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Long time no see.

Som några sa var jag ägare för kanalen på QuakeNet, vilket jag inte längre är då mitt konto togs bort av, no shit, inaktivitet.

Jag har försökt återfå ägarrättigheter med lite roliga kommandon men får bara till svar att det finns folk med högre access än mig. Antagligen de som har +v i chanlev'en, men har inte lyckats ta reda på vilka. Ingen av de som är aktiva iallafall.

Hursomhelst, nu finns det en kanal på GameSurge som saffecool sa.

Knappa in:

/server irc.gamesurge.net

och joinade sedan

#gtasajten

(Red Text Disabled)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blir chatt aktiv kommer jag hänga där.

Me too. IRC är det primära IM-programmet för mig.

:P

Finns det någon kunnig här som vill förklara för mig hur mIRC funkar? Jag försökte nån gång för länge sen men gav upp...

Det är extremt enkelt, jag gör en ännu enklare version av Doods guide:

1. Installera Chatzilla-plugin för Firefox: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/16

2. Starta klienten under Verktyg->ChatZilla.

3. Klicka på knappen till vänster om fältet längst ner och välj "Change Nickname" och skriv in ditt namn.

4. Skriv /attach irc.gamesurge.net

5. Skriv /j #gtasajten

6. Chatta

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...