Jump to content

Chatt på GTAsajten?


påskharen
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 61
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Tycker inte om det. Vill kunna chatta utan att ha Firefox igång, det är rätt ofta firefox behöver startas om pga dess feta minnesläckor.

Jag har hellre en flik med irc än ett eget program för dom få gångerna jag är inne. Iofs har jag mIRC med nns också, men använder det så sällan att jag lika gärna kan köra med cZ.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller med ts, det är klart vi ska ha en chatt. IRC-kanalen är ju iofs ett alternativ men de gånger jag har besökt den har den varit ganska död. MSN-generationen är, som vi alla vet, helt blåsta och hopplöst trögfattade och förstår sig inte på IRC så därför borde vi ha något lättillgängligt webb-baserat. Kom igen nu Mr H! :)

ChatZilla ska det vara.

Wörd.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att ha IRC i webbläsaren funkar ju inte, jag stänger iaf av Firefox flera gånger om dagen och IRC är något man ska idla på 24/7. Jag har heller inte hängt på #gtasajten på väldigt länge och när jag gjorde det var det stendött 99,5% av tiden. Men det går ju såklart att ändra på ifall det finns intresse men finns det ens några operators kvar där?

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att ha IRC i webbläsaren funkar ju inte, jag stänger iaf av Firefox flera gånger om dagen och IRC är något man ska idla på 24/7. Jag har heller inte hängt på #gtasajten på väldigt länge och när jag gjorde det var det stendött 99,5% av tiden. Men det går ju såklart att ändra på ifall det finns intresse men finns det ens några operators kvar där?

Jorå, det är väl gtajägaren ( :) ) som äger kanalen nuförtiden, men inne ofta, det är han inte. Vet att han varit inne nån gång och snackat, men det var länge sen sist...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så, loggade in i kanalen igen!

Gör en guide för dummies:

  1. Lägg till ChattZilla-pluginnet till Firefox, länk: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/16
  2. Starta klienten under Verktyg->ChatZilla
  3. I texten som kommer upp, klicka på quakenet efter "[iNFO] Available networks are..."
  4. skriv /nick dittnamn i textraden så vi kan känna igen dig
  5. skriv /join #gtasajten i samma textrad för att komma in i kanalen

Boom.

Marquis: kan du eller någon kontakta gtajägaren så han kan göra några aktiva till operators istället då, jag ställer upp? Någon som har honom på msn eller är kan kvar på forumet så man kan PM:a?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...