Jump to content

Om Gtasajtens forum vore en skolklass


R2D2
 Share

Recommended Posts

Nja, du har inte mött mig IRL :wub:. Folk gillar mig, slår vad om att du också skulle göra det

Själva tanken med tråden var väl att beskriva den elev man skulle vara genom att utgå från sitt GTAsajten-jag?

Jag skulle vara en person som trivs i klassen, men hellre lyssnar istället för att ständigt delta i diskussioner. Jag skulle dock hugga till när någon beter sig grymt illa eller om någon påstår saker som enligt mig är helt orimliga. Jag skulle också vara lite frånvarande ibland, då jag har mina bästa kompisar i en annan klass.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 127
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Så som jag skulle vara om man utgår från sajten.

Förmodligen den som sätter sig längst mot väggen, någonstans i mitten kanske. Jag skulle nog ha musik i ena örat och lyssna på alla andras konversationer för att flika in korta meningar lite här och var.

En lyssnare alltså.

Förutom på måndagens första lektion då det är dags att berätta om helgen/semestern. Då är jag den som sitter i mitten och pratar under hela lektionen i hopp om att någon ska orka lyssna på hela talet.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja ni. Jag skulle nog vara den som kunde vara med alla. Rätt skämtsam.

Skulle nog vara lite större i "mellangruppen" och undergruppen, medans jag fortfarande skulle finnas i "övergruppen".

Jag skulle inte jobba speciellt bra, utav klara mig med halvdana betyg (g i allt, utom möjligtvis något enstaka ämne ig och mvg/vg).

Skulle dock vara väldigt fokuserad vid genomgångar och liknande.

Kan också tänka mig att jag skulle märka en hel del situationer som skulle kunna lösas av min hjälp, fast än jag skiter i det. Jag gillar väl inte riktigt att stå i centrum inför stora skalor med personer som känner mig. :wub:

Jag skulle stå för det jag tyckte och hålla mig till det jag anser vara rätt. Jag skulle iaf inte börja röka, oavsätt grupptryck. Grupptryck på mig har inte lyckats i verkligheten, och skulle knappast göra det om vi här var en skolklass.

Som i verkligheten.

I min nuvarande klass går en väldigt konstig figur. Han heter Daniel. Han snackar nästan alltid om droger och alkohol, och om hur bra det är. Gör han inte det så snackar han om teknik. Motorer och andra liknande saker. Det finns några alternativ till. Han tänker på att förstöra en väldans massa saker, eller så gör han det.

Skulle någon här vara som honom?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle vara den som sköter sig i klassrummet, gör alltid sina läxor,tyst på det viset att jag ej hade störtm bra ifrån mig på proven, men den som utanför skojar mest med alla, skojar med och mot folk och irriterar sig på.

Även kaxigast i vissa lägen då jag ej pallar med vissa folk.

Alltså mig själv beskrev jag. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dock skulle jag nog helt ignorera Cyprez.

Det skulle inte jag, Cyprez är den där killen som till och med jag skulle kunna läxa upp IRL eftersom han bara skulle ta till nävarna så fort han fick slut på argument (det vill säga ganska snart). Och så fort han gav sig på mig skulle jag hämta Umberto, så skulle han få spöa på Cyprez åt mig. :wub:

Om inte Umberto var i närheten så skulle jag springa till rektorn (StellHell).

Apropå det så skulle StellHell vara den där rektorn som är asschyst mot de bråkiga eleverna, men kanske lite för schysst.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det skulle inte jag, Cyprez är den där killen som till och med jag skulle kunna läxa upp IRL eftersom han bara skulle ta till nävarna så fort han fick slut på argument (det vill säga ganska snart). Och så fort han gav sig på mig skulle jag hämta Umberto, så skulle han få spöa på Cyprez åt mig. :wub:

Om inte Umberto var i närheten så skulle jag springa till rektorn (StellHell).

Apropå det så skulle StellHell vara den där rektorn som är asschyst mot de bråkiga eleverna, men kanske lite för schysst.

Då är det väl tekniskt sätt inte du som äger honom?

HAHAHAHA! :unsure: Råkade klicka på din signatur Kebab. Vad fan!? :D

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det skulle inte jag, Cyprez är den där killen som till och med jag skulle kunna läxa upp IRL eftersom han bara skulle ta till nävarna så fort han fick slut på argument (det vill säga ganska snart). Och så fort han gav sig på mig skulle jag hämta Umberto, så skulle han få spöa på Cyprez åt mig. :wub:

Om inte Umberto var i närheten så skulle jag springa till rektorn (StellHell).

Apropå det så skulle StellHell vara den där rektorn som är asschyst mot de bråkiga eleverna, men kanske lite för schysst.

Det finns en Cyprez i varje klass...vi blev av med våran efter 1'an. Gutt.

Bara du är kompis med rektorn...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då är det väl tekniskt sätt inte du som äger honom?

Kebab äger honom i diskussion. Då ska han slåss. Då äger Umberto honom med nävarna. :D

Qouad: Nej, vafasen, de vill man ju ha kvar. :wub: Hade en sån på mellanstadiet. Man retades alltid lite smått tills han totalt dampade ur och då sprang man allt man hade och skrattade åt honom.

eXotic där nere: Haha, ja! :unsure: Dampungarna är oftast inte särskilt starka.

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Qouad: Nej, vafasen, de vill man ju ha kvar. :wub: Hade en sån på mellanstadiet. Man retades alltid lite smått tills han totalt dampade ur och då sprang man allt man hade och skrattade åt honom.

Det tråkiga är att de, bevisligen, inte ens ger sig efter att ha blivit slagna blodiga. Den muppen vi drogs med på högstadiet blev bara bättre av att bli totalt utfryst några dagar, gud vad skönt det var. :unsure:

Visst är det skönt att se sådana människor åka på däng, men jag slipper hellre helt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

AngryAxel skulle vara lite av en Umberto och vara den som antagligen levererade smarta åsikter en efter den andra.

Coola gänget skulle bestå av Gof., Errol, chiligr och Lajnux(?). "Rökhörnan" skulle vara fylld av StellHell, JSHC, Frenzy och P-C varje dag.

Nae nu blir jag ledsen :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själva tanken med tråden var väl att beskriva den elev man skulle vara genom att utgå från sitt GTAsajten-jag?

Måste understryka detta ännu en gång, då jag märkt att allt för många inte alls skriver om sin "GTAsajten-personlighet" utan hur dom "Är IRL", Renard till exempel (som skulle ligga längst ner på coolinglistan).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle va den som iband svarar på frågor av läraren, gör arbeten och prov i VG-MVG klass. Är bara med ett litet gäng av klassen. Som nu på forumet, besöker bara delar av allmänt, spel och dator.

De andra i klassen blir förvånade när man skolkar. De säger: OMG, ni brukar ju aldrig skolka. (har bara hänt någon enstaka lektion på slutet)

Sitter gärna långt fram i klassrummet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...