Jump to content

42-åringen har erkänt mordet på Engla & Pernilla


Tux
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 85
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

En sak som jag däremot inte fattar. Var den där 42-åringen misstänkt för andra "saker" också?

Han var ju redan dömd för ett halvdussin sexualbrott, tror det mesta gällde försök till våldtäkt. Troligtvis lär dem väl hitta mer på honom om dem tar upp gamla fall.

----

Sedan till alla som tycker det uppmärksammas för mycket. Beror helt enkelt på att det trots allt inte är jättevanligt att småflickor försvinner eller mördas sådär i Sverige. Om man ser det i ett hela världen-perspektiv är det väl klart att det inte är så ovanligt. Men man har ju alltid lättast att relatera till det som händer nära en, eller hur?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En sak som jag däremot inte fattar. Var den där 42-åringen misstänkt för andra "saker" också?

Dom ska DNA-testa honom (om dom inte redan gjort det i alla andra fall förutom Pernilla-mordet) med gamla oupplösta fall. Så det finns ju en chans att han mördat mer, men jag tror själv han hade kommit fram med det nu när han ändå förstått att allt är över och erkänt både Engla och Pernilla-mordet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är jäkligt hemskt det som hänt. Tragiskt för familjen. Men vi lever i ett civiliserat samhälle, och då skall han ha ett civiliserat straff.Ge killen vård.

Ja, lätt. Alla som begår brott är psykiskt sjuka. Några timmars terapi sen är det bara att släppa ut dom igen! Bra tänkt fan!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är jäkligt hemskt det som hänt. Tragiskt för familjen. Men vi lever i ett civiliserat samhälle, och då skall han ha ett civiliserat straff.Ge killen vård.

Det är svårt att finna det civiliserade i att kidnappa en 10-åring, mörda henne och sedan begrava henne. Även om resten av samhället är "civiliserat" river verkligen personer som denna 42-åringen ner hela den fasaden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, lätt. Alla som begår brott är psykiskt sjuka. Några timmars terapi sen är det bara att släppa ut dom igen! Bra tänkt fan!

Har jag aldrig påstått. Men sunda, friska, välmående personer beteer sig inte så här. Givetvis skall de ha vård, och antagligen för resten av deras liv. Och när de väl släpps skall det vara koll på dem hela tiden.

Det är svårt att finna det civiliserade i att kidnappa en 10-åring, mörda henne och sedan begrava henne. Även om resten av samhället är "civiliserat" river verkligen personer som denna 42-åringen ner hela den fasaden.

Återigen, det är en störd person. Han gör antagligen inte det bara för att han tycker att det är skoj.

Att låsa in någon och sedan slänga bort nyckeln ger ingenting. Likadant med dödstraff, vad lär man sig av det?

Poängen med ett straff är väl ändå att du skall sona ditt brott och sedan bli en bra medborgare...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har jag aldrig påstått. Men sunda, friska, välmående personer beteer sig inte så här. Givetvis skall de ha vård, och antagligen för resten av deras liv. Och när de väl släpps skall det vara koll på dem hela tiden.

Återigen, det är en störd person. Han gör antagligen inte det bara för att han tycker att det är skoj.

Att låsa in någon och sedan slänga bort nyckeln ger ingenting. Likadant med dödstraff, vad lär man sig av det?

Poängen med ett straff är väl ändå att du skall sona ditt brott och sedan bli en bra medborgare...

Haha, snälla Vice - vad fan vet du? Känner du killen eller? För du pratar som om du gjorde det. Så du menar att alla mördare är sinnessjuka och att mord bara är symptom som visar att man behöver vård. Nejdu, killen förtjänar sitt straff, sjuk eller inte sjuk.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Återigen, det är en störd person. Han gör antagligen inte det bara för att han tycker att det är skoj.

Att låsa in någon och sedan slänga bort nyckeln ger ingenting. Likadant med dödstraff, vad lär man sig av det?

Poängen med ett straff är väl ändå att du skall sona ditt brott och sedan bli en bra medborgare...

Att låsa in och slänga bort nyckeln då det handlar om en person som tydligen har så grava problem - psykiska eller inte - att han måste mörda två personer skulle inte röra mig ryggen. För det finns inte en chans att jag personligen skulle kunna sätta min tillit på en sådan person sen då han kommer ut i samhället igen efter "vård" och ska bli en 'bra medborgare'.

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...