Jump to content

42-åringen har erkänt mordet på Engla & Pernilla


Tux
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 85
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Nu verkar dem i alla fall vara rätt säkra på att just Engla inte utsattes för något sexuellt övergrepp (artikel i Aftonbladet). Fast när det här rullar på lär det väl komma fram en massa annat på honom. Hur som hellst är han väl redan dömd av mediadomstolen...

Vad jag förstår det rätt så är det endast advokaten som uttalat sig så... tror att rättmedicinskas slutsats kommer se annorlunda ut, tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Han borde kastreras med smörkniv och skjutas :ph34r:

Och vad lever vi i, ett u-land?

Han skall få den vård som han behöver. Jag håller med om att man inte skall hålla på att dalta med mördare och psykopater, för även om de är tokigare än en råttgiftpåverkad dassråtta så är de fullt medvetna om att det de gör är fel.

men det innebär inte att vi skall betee oss som på medeltiden, och använda oss barbariska metoder som "öga för öga".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och vad lever vi i, ett u-land?

Han skall få den vård som han behöver. Jag håller med om att man inte skall hålla på att dalta med mördare och psykopater, för även om de är tokigare än en råttgiftpåverkad dassråtta så är de fullt medvetna om att det de gör är fel.

men det innebär inte att vi skall betee oss som på medeltiden, och använda oss barbariska metoder som "öga för öga".

Agree, "bättre ut" :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sant.

De säger att det inte är ett sexmord, men de skall obducera henne, så det kan ju ändras.

Självklart kan det ändras, men som det är sagt. Man är alltid oskyldig tills motsatsen är bevisad.

Finns fan inget värre än när media ska hänga ut folk när det senare bevisas att dom var oskylldiga. Kolla bara på Husqvarna killen som blev anhållen för Anna Lind mordet. Flera sidor i kvällstidningarna och en jävla massa skriverier när han senare släpptes då dom tog fast Mihajlo Mihajlovic. Tror du den killen kan gå runt på stan som en vanlig svensson igen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/engla/article2362791.ab

Englas begravning i TV?

Visst är det tråkigt det som hänt, men ska man börja direktsända begravningen för folk bara för att det är lite synd om dem?

Inte för att jag brukar kolla på TV och jag kommer absolut inte störas av om den kommer att visas så tycker jag att det låter lite konstigt.

Redigerad av Qouad
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://www.aftonbladet.se/nyheter/engla/article2362791.ab

Englas begravning i TV?

Visst är det tråkigt det som hänt, men ska man börja direktsända begravningen för folk bara för att det är lite synd om dem?

Inte för att jag brukar kolla på TV och jag kommer absolut inte störas av om den kommer att visas så tycker jag att det låter lite konstigt.

Jag tänkte precis samma sak. Det känns som att föräldrarna kramar ur det sista stödet de kan få av det Svenska folket just nu, även fast de har fått det stöd de behöver. En begravning i direktsänd Tv känns bara overkill imo.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv förstår jag inte varför Engla har fått så stor uppmärksamhet. Folk mördas och folk försvinner hela tiden. Och ingen bryr sig särskilt mycket. Men oj, vad hände här? Engla är försvunnen! Nu måste hon bryda första sidan och få flera sidor i alla tidningar i flera dagars tid. OJ! Nu har dom hittat en misstänkt, han måste såklart också få vara med i tidningen flera dagar i rad. Jaha, nu har han erkänt. Mittuppslag och förstasidor i alla tidningar i flera dagar! Fler mord, fler tidningsrubriker. Nu har det stått om Englas begravning i minst 3 olika tidningar på 3 olika dagar.

Vem fan bryr sig? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv förstår jag inte varför Engla har fått så stor uppmärksamhet. Folk mördas och folk försvinner hela tiden. Och ingen bryr sig särskilt mycket. Men oj, vad hände här? Engla är försvunnen! Nu måste hon bryda första sidan och få flera sidor i alla tidningar i flera dagars tid. OJ! Nu har dom hittat en misstänkt, han måste såklart också få vara med i tidningen flera dagar i rad. Jaha, nu har han erkänt. Mittuppslag och förstasidor i alla tidningar i flera dagar! Fler mord, fler tidningsrubriker. Nu har det stått om Englas begravning i minst 3 olika tidningar på 3 olika dagar.

Vem fan bryr sig? :)

Ja de är ironiskt, skulle du dö, skulle ju ingen bry sej..

nää, nu va ja taskig..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv förstår jag inte varför Engla har fått så stor uppmärksamhet. Folk mördas och folk försvinner hela tiden. Och ingen bryr sig särskilt mycket. Men oj, vad hände här? Engla är försvunnen! Nu måste hon bryda första sidan och få flera sidor i alla tidningar i flera dagars tid. OJ! Nu har dom hittat en misstänkt, han måste såklart också få vara med i tidningen flera dagar i rad. Jaha, nu har han erkänt. Mittuppslag och förstasidor i alla tidningar i flera dagar! Fler mord, fler tidningsrubriker. Nu har det stått om Englas begravning i minst 3 olika tidningar på 3 olika dagar.

Vem fan bryr sig? :)

Du har så rätt. Visst, det är synd om henne och han är ett svin så häng ut honom lite och låt oss känna lite för Englas föräldrar, men blås inte upp det så förbannat.

Samma sak som Bobby-historian, men ur den vevan fick vi oss i alla fall en drös med humor.

Ja de är ironiskt, skulle du dö, skulle ju ingen bry sej..

nää, nu va ja taskig..

Det är väl sant? Klart att hans familj lär bry sig men inte fan kommer han få livesänd begravning i SVT?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...