Jump to content

42-åringen har erkänt mordet på Engla & Pernilla


Tux
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 85
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Nja, detta är nog inget vi vet. Vi kan bara spekulera och tro. Helt upp till tingsrätten om han inte överklagar till hovrätten som jag inte ser att han har någon anledning till. Själv vet jag inte. Vill gärna se protokollet som släpps imorgon och höra presskonferensen. Det tog ändå 3,5 h att knäcka killen, så han väntade in i det sista med att erkänna. Vill höra och läsa varför han mördade Pernilla samt Engla. Hans argument. Var det roligt, var han tvingad, hade han tvångstankar, var han född till mördare, varför, varför, varför? Frågan är som sagt hur tingsrätten dömer. Vård? Fängelse? Själv tror jag han kommer dömas till rättpsykiatrisk vård, men jag tvivlar. Två mord, ekonomin säkert nerkörd i botten(?), inget bra förflutet eller bra liv. Om han som 42-åring körs in sluten eller rättpsykiatrisk vård undrar jag om det kommer hjälpa. Jag undrar om ens fängelse kommer hjälpa. Skulle gärna vilja se livstid på honom och det är väl ett alternativ som de flesta vill ha, men som kanske inte är rätt i detta fallet. Fängelse är dock självklart. Att mörda ännu en person efter åtta år, varför inte mörda en till efter fängelsetiden.

Kommer bli ytterst intressant att se hur det går. Vem vet, kanske erkänner han något mer.

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Återigen, det är en störd person. Han gör antagligen inte det bara för att han tycker att det är skoj.

Att låsa in någon och sedan slänga bort nyckeln ger ingenting. Likadant med dödstraff, vad lär man sig av det?

Poängen med ett straff är väl ändå att du skall sona ditt brott och sedan bli en bra medborgare...

Well, det är så sveriges system är, vilken ibland gör mig sjukligt matt.

"Bättre ut"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

PC: Okej, så lå oss anta att killen är fullt frisk. Han skall ändå inte få ett 1800-tals straff som döden eller likande.

Fortfarande måste det finnas en poäng med ett straff, och det gör det inte om man får straff som i tex Thailand, 40 år...

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

PC: Okej, så lå oss anta att killen är fullt frisk. Han skall ändå inte få ett 1800-tals straff som döden eller likande.

Fortfarande måste det finnas en poäng med ett straff, och det gör det inte om man får straff som i tex Thailand, 40 år...

Fängelse är inte 'döden eller liknande'. :teehee:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kvittar om han åker in, han är körd hur som helst. Antigen så blir han dödad i fängelset eller så blir han dödad när han kommer ut. Vilket fall som helst så är det kört för honom. Det finns människor där ute som antagligen hatar honom som in i helvete och kommer att göra vad som krävs för att eliminera honom från samhället. Han kommer knappast överleva när han kommer ut, om han nu kommer ut :teehee: .

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förbannade jävla pedofiler! Tänk hur rädd lilla Engla måste varit när hon blev kidnappad. Och att sedan bli våldtagen och mördad också. Fy fan säger jag bara.

Men hell no, här i Sverige ska vi tycka synd om pedofiler. De kan ju inte rå för att de råkar vara perversa mördare. Nej det kanske de inte kan, men det finns hjälp att söka. Om de nu verkligen vill bli av med eller åtminstone dämpa sina sexuella drifter mot små barn så kan de väl försöka prata med psykolog/läkare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kvittar om han åker in, han är körd hur som helst. Antigen så blir han dödad i fängelset eller så blir han dödad när han kommer ut. Vilket fall som helst så är det kört för honom. Det finns människor där ute som antagligen hatar honom som in i helvete och kommer att göra vad som krävs för att eliminera honom från samhället. Han kommer knappast överleva när han kommer ut, om han nu kommer ut :teehee: .

Haha, så lite du vet lilla vän.

Du tror att svenska fängelset är precis som på 70-talet där det var vanligt med slagsmål och alla hatar alla. Speciellt barnvåldtäcktsmän och barnmördare. Men nej, det är ingen som kommer "sticka" honom så fort han kommer innanför fängelsets murar. Det är heller ingen som kommer sticka honom när han väl kommer ut, för det kommer han absolut att göra.

Jag skulle tippa på 10 år, max 25 för honom. Antagligen kommer han komma ut tidigare med vilkorligt. Heja Sverige!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förbannade jävla pedofiler! Tänk hur rädd lilla Engla måste varit när hon blev kidnappad. Och att sedan bli våldtagen och mördad också. Fy fan säger jag bara.

Men hell no, här i Sverige ska vi tycka synd om pedofiler. De kan ju inte rå för att de råkar vara perversa mördare. Nej det kanske de inte kan, men det finns hjälp att söka. Om de nu verkligen vill bli av med eller åtminstone dämpa sina sexuella drifter mot små barn så kan de väl försöka prata med psykolog/läkare.

Det tråkiga är att det är sant :/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förbannade jävla pedofiler! Tänk hur rädd lilla Engla måste varit när hon blev kidnappad. Och att sedan bli våldtagen och mördad också. Fy fan säger jag bara.

Men hell no, här i Sverige ska vi tycka synd om pedofiler. De kan ju inte rå för att de råkar vara perversa mördare. Nej det kanske de inte kan, men det finns hjälp att söka. Om de nu verkligen vill bli av med eller åtminstone dämpa sina sexuella drifter mot små barn så kan de väl försöka prata med psykolog/läkare.

Vart står det att hon blev våldtagen?

Igår var det ju bara att han hade mördat dem eller? : :teehee:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förbannade jävla pedofiler! Tänk hur rädd lilla Engla måste varit när hon blev kidnappad. Och att sedan bli våldtagen och mördad också. Fy fan säger jag bara.

Men hell no, här i Sverige ska vi tycka synd om pedofiler. De kan ju inte rå för att de råkar vara perversa mördare. Nej det kanske de inte kan, men det finns hjälp att söka. Om de nu verkligen vill bli av med eller åtminstone dämpa sina sexuella drifter mot små barn så kan de väl försöka prata med psykolog/läkare.

Jag har svårt att tänka mig att man blir pedofil frivilligt, det är nog som med alla andra sexuella avikelser - man präglas till det som liten. Så visst är det synd om pedofiler från den synpunkten att deras läggning misshandlar människor både fysiskt och psykiskt, och att de inte kan råför att de känner som de gör. Men sen måste man kunna inse att man har problem...

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men förfan.

Pedofiler är inte folk som våldtar barn. Det är pedofiler som är våldtäktsmän. Det är ju inte precis som att om en kille blir våldtagen av en annan kille säger ni; "Ah, jävla bögjävel! Han kunde ju söka hjälp för han är bög eller hur?!?!?!".

Gah, blir sjukt irriterad, lär er förfan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...