Jump to content

Snart Gubbar


Renard
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 122
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

OK, isåfall Gameshop eller Spelbutiken. Har inte så stor erfarenhet av Gameshop men spelbutiken är billiga, levererar alltid i tid och ibland tillochmed någon dag förtidigt.

Jag mailade spelbutiken och dom bekräftade att dom skickar ut sina försändelser 1-2 dagar i förväg bara för att köparen ska få det i hand exakt till releasen. Men om man skickar 2 dagar före så lär man ju nästan få det 1 dag före? Kanske iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag mailade spelbutiken och dom bekräftade att dom skickar ut sina försändelser 1-2 dagar i förväg bara för att köparen ska få det i hand exakt till releasen. Men om man skickar 2 dagar före så lär man ju nästan få det 1 dag före? Kanske iaf.

Ja, det stämmer. Alla spel jag har beställt från Spelbutiken har jag fått minst 1 dag före releasen (utom Special Editions paketen) och i vissa få fall 2-3 dagar före.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaha, då skulle man sätta sig och lira lite NHL08 på boxen och vad händer när man startar? Jo, "red ring of death"!! Alltså har skiten lagt av för gått och garantin gått ut! :teehee: Så nu blire att köpa ett nytt i slutet av månaden så man kan spela GTA... Känns ju värt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaha, då skulle man sätta sig och lira lite NHL08 på boxen och vad händer när man startar? Jo, "red ring of death"!! Alltså har skiten lagt av för gått och garantin gått ut! :teehee: Så nu blire att köpa ett nytt i slutet av månaden så man kan spela GTA... Känns ju värt!

Men, Microsoft har ju höjt garantin för RROD till 3 år.

Redigerad av Yukoai
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, det stämmer. Alla spel jag har beställt från Spelbutiken har jag fått minst 1 dag före releasen (utom Special Editions paketen) och i vissa få fall 2-3 dagar före.

Skickar de tidigare när det gäller större släpp också, t. e.x konsoller?

Redigerad av stincon
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har också råkat ut för "red ring of death" ett par gånger. Håller verkligen garentin fortfarande? För min Box är från releasen.

Skickar de tidigare när det gäller större släpp också, t. e.x konsoller?

Jepp. De brukar man få på releasedagen. De skickar dem ca 2 dagar innan och det tar oftast 2 dagar för dem att komma fram.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har också råkat ut för "red ring of death" ett par gånger. Håller verkligen garentin fortfarande? För min Box är från releasen.

Jepp. De brukar man få på releasedagen. De skickar dem ca 2 dagar innan och det tar oftast 2 dagar för dem att komma fram.

kul att veta... kanske man tar ett helgjobb på posten i framtiden? :teehee:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Herre Gud, liksom VickeX berättade en sida bakåt, hade jag också en dröm om GTA IV i natt! Min var dock av det perversare slaget. :teehee: tänker du. Så jag får väl ta och berätta.

Jag "spawnades" på en gata med utsikt över Manhattan. Med tanke på att platsen jag stog på såg ut som en typisk amerikansk förort med små fina villor á lá "Desperate Housewives" så skulle jag tro att jag befann mig i IV's tolkning av New Jersey. Nikko börjar vandra upp mot ett litet fint hus. Han ställer sig med ansiktet väldigt nära dörren och tittar in genom titthålet. På insidan står en transvetit som verkar ha stått där ett tag och bara väntat på att jag skulle komma. Hon/han sparkar upp dörren så att Nikko flyger bakåt och landar på gatan. Nikko ställer sig upp och börjar springa ner för gatan som han just gick upp för med transvetiten hack i häl. Det konstiga var att jag kännde Nikkos adrenalin där jag låg helt försvarslös i min säng och drömde detta. Sedan börjar jag drömma om något annat.

Ja, så går det när man läser The Dirt i 30 minuter innan man somnar. Transvetiter n' shit. Men snälla skratta inte, jag var faktiskt rädd på riktigt. Tänk er själva att bli jagade av en galen Dee Snider! Fy fasen vad obehagligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom jag delar ut tidningar fick jag se en kul tidningsartikel i fredagens Svenska dagbladet. Handlar om folk som tältar för att köpa GTAIV :):angry: Idag dök artikeln även upp på deras nätbilaga.

Läs artikeln här. "Spelfantaster köar otåligt"

Fanns tyvärr ingen bild på nätupplagan, men såhär såg det ut i tidningen:

post-343-1208727916_thumb.jpgpost-343-1208727890_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag sitter och funderar rätt mycket just nu vart jag ska beställa ifrån, efter att CDON slarvat bort mina skivor så går dom bort den här gången, vågar man lita på Elgiganten och deras Special Edition? eller ska man beställa från Webhallen eller Spelbutiken? har inte beställt från dom någon gång tidigare, kan jag lita på dom att jag får det till relesen?

Ni som beställt från dom får gärna ge mig en "garanti" att dom sköter sig, börjar bli lite bråttom nu känns det som.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag sitter och funderar rätt mycket just nu vart jag ska beställa ifrån, efter att CDON slarvat bort mina skivor så går dom bort den här gången, vågar man lita på Elgiganten och deras Special Edition? eller ska man beställa från Webhallen eller Spelbutiken? har inte beställt från dom någon gång tidigare, kan jag lita på dom att jag får det till relesen?

Ni som beställt från dom får gärna ge mig en "garanti" att dom sköter sig, börjar bli lite bråttom nu känns det som.

Discshop garanterar sina kunder att de får spelet på releasedatumet. Pröva där!

Edit: Kom på att om man förhandsbokar efter 10 april får man vänta upp till 10 dagar innan spelet kommer. Vet inte om du har lust att vänta så länge :/.

Om du inte är så lat av dig kan du väl bara gå ner till närmsta spelbutik och förhandsboka det för att hämta ut det på egen hand? Det gör jag, via GAME.

Redigerad av felshoe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Discshop garanterar sina kunder att de får spelet på releasedatumet. Pröva där!

Playstation 3 versionen av GTA IV är tyvärr fullbokad till release den 29: April. Detta beror på stora tillverknings och leveransproblem i hela europa. Mer info ang detta finns på produktsidan. (PS3) Vi beklagar detta.

Discshops hemsida, annars brukar jag handla där, dom sköter sina leveranser bra och håller det dom lovar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...