Jump to content

Webhallens GTA IV-battle


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

http://www.webhallen.com/list_group.php?avd=1&group=905

Webhallen anordnar en tävling mellan PS3- och Xbox 360-fans där de vill undersöka hur långa köerna för respektive konsol-kassa blir. PS3-fans i en kö, 360-fans i en annan. Butiken kommer tydligen ha en massa extraerbjudanden och annat kul för de som vill köpa spel och/eller konsol billigt. Ni får kolla kampanjen själva, jag vill inte bli misstänkt för att vara lejd av WH heller :D

Själv tror jag PS3-kön förlorar rätt hårt, tyvärr. Eller, å andra sidan kanske den kommer vinna bara för att folk hoppas få en PS3 gratis :)

Vad tror ni? Vilken kö kommer vinna? Varför?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 48
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Hoppas på PS3. :D

Edit:

Playstation3-kön

* De 10 första i kön kommer att få köpa PS3 GTA4 bundling för 1kr

* De på plats 11-60 får köpa GTA4 [PS3] för 1kr

* Alla får köpa PS3 GTA4 bundlingen med 200kr rabatt (så långt lagret räcker)

Xbox360-kön

* De 10 första i kön kommer att få köpa Xbox 360 Elite GTA4 bundling för 1kr

* De på plats 11-60 får köpa GTA4 [360] för 1kr

* Alla får köpa 360-HDMI GTA4 bundlingen med 200kr rabatt (så långt lagret räcker)

Holy moma! :D

Kanske ska springa iväg och ställa mig redan nu, vill gärna ha en PS3 GTA4 Bundling. :)

Redigerad av Pixiegnom
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hold your horses: Man kan alltså köpa ett paket med PS3 och GTA IV i ett? :D Smart marknadsföring.

Japp! Jag skrev nyhet om det på GTAnytt men den censurerades. "Reklam för ett företag när vi är uppköpta av ett annat.", i princip. Schysst. "Konkurrens" har man alltså inte hört talas om.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Detta är OTROLIGT nice. :D

Det är ju epic faktiskt... när man läser igenom det igen. Finns möjligtvis ingen webcam över området?

Gode gud nej! Tänk vad saker man skulle få se. I en bunt av 1000 IV kåta 14-20 åringar lär det nog finnas några små lustigkurrar som skulle tycka att det var trevligt att moona och spexa hela natten lång. Skulle inte stå ut. Men vem fan vill sitta och glo på en kö anyway :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Låter som ett bra PR-trick, och jag tror att många kommer falla för det, jag kommer nog inte ligga på Sveavägen i flera dygn dock, men kan nog tänka mig att gå upp lite tidigare samma dag och åka in och kolla hur PS3 kön ser ut och har man chans att komma bland dom 30 första så ställer jag mig där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Japp, helt sjukt imo. :D

Skulle fan stå i kö tre dagar för ett PS3 eller 360 plus GTA IV för 1 kr. Det är ju fullkomligt sjukt nice. Skulle stå i PS3 kön och sedan sälja den istället för att använda den. Tänk vilken skön kosa man tjänar på det bara för att stå/tälta i två/tre dagar.

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Otroligt imponerande marknadsföring, och bara det att få köpa PS3+GTA IV för 1 kr är ju helt... :D Undrar just hur långa köerna blir sammanlagt? :D

Ja jösses. Personligen skulle jag ställt mig i PS3-kön om jag hade haft möjlighet och jag hoppas den vinner, men tyvärr lär det väl bli Xbox 360-kön...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...