Jump to content

Bloggar!


Tweak
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 104
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

30 000 bryr sig om Blondinbellas. :cry:

JA DET ÄR DET SOM ÄR SÅ SJUKT

Världen är tamigfan galen. Nackskott på alla som jobbar på nöjesspalten på alla kvällstidningar som hajpar detta.

Orka att det finns 43 000 som läser saker som detta varje dag:

God morgon!

Tur att jag somnade tidigt igår. Att gå upp 06.00 är verkligen

ingen höjdare. Har fått i mig en smörgås och försöker nu få

i mig kaffet. Det blir en bra dag idag:

08:00-12:30 Skola

13:00-14:00 Glifemöte

14:00-15:00 Bli filmad av Finlands motsvarighet till Tv4.

15:30-17:00 Träning på Sats

Som vanligt lär det dyka upp fler saker under dagen..

Förresten så hade jag besöksrekord igår; 43 000

unika! Ha en bra dag allihopa!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Nope, jag antog att det handlade om ditt eget bloggande eller någon slags referens till någon blogg så jag klickade bara på "Post Reply".

Nope, jag bloggar inte överhuvudtaget. Jag skrev däremot en del om BlondinBella.

nej fan guardian min sista mening med denna topicen var att göra reklam. Snälla läs inte eländet.

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en blogg. men den har jag bara för att lägga upp UE bilder på jag tagit. visserligen har jag typ precis startat, så det är bara ett inlägg. men fler blir det :cry:

BTW; nån osm har en länk till blondinbellas blogg? skulle vilja läsa där och se ^^

Är du tappad bakom en vagn eller?

http://www.google.com/search?client=safari...-8&oe=UTF-8

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skillnaden mellan bloggar och dagböcker är:

  • En dagbok något man inte vill att folk ska läsa men dom gör det ändå i smyg
  • En blogg är som en dabbok man vill att folk ska läsa men ingen gör det ändå

Därför läser jag inte bloggar. Eller jo, en. Jag läser Coding Horror. Mest för att den inte är dagboksaktig utan för att den då och då har intressanta inlägg (men oftast inte så intressanta alls).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bloggar är inget som intresserar, speciellt dessa wanna-be-paris-hilton brudar som bloggar och dagens outfit och hur bra/dålig deras dag har varit, seriöst så fårstår jag inte hur man kan vara så intresserad av någon okänd människas liv att man läser någons blogg varje dag, och sen att vissa tjänar äckligt mycket pengar på det får mig att hata det ännu mer med tanke på hur lite dem sliter för mpengarna, dem jobbar ju inte ens dem bara upplever och skriver ner, så jävla dåligt att dem ska tjäna mer än t.ex. min morsa som sliter varje dag för mindre (då går jag efter att någon skrev att vissa tjänar 20.000-50.000)

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan faktiskt inte bli annat än imponerad över hela konceptet "kändisbloggar". "Kändisbloggarna" (ja, jag använder citationstecken eftersom jag tycker yttrycket är så löjligt) har hittat ett enkelt sätt att tjäna pengar på, och jag ser inget fel med det. Tycker det är ganska bra jobbat. Att sedan bloggarna är 100% ren skit och att personerna i fråga verkligen inte förtjänar att vara kända hör liksom inte riktigt hit..

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan faktiskt inte bli annat än imponerad över hela konceptet "kändisbloggar". "Kändisbloggarna" (ja, jag använder citationstecken eftersom jag tycker yttrycket är så löjligt) har hittat ett enkelt sätt att tjäna pengar på, och jag ser inget fel med det. Tycker det är ganska bra jobbat. Att sedan bloggarna är 100% ren skit och att personerna i fråga verkligen inte förtjänar att vara kända hör liksom inte riktigt hit..

Förutom att du har helt fel utgångspunkt, enligt mig. För det första: Jo, det är klart det är fel med det. Jag tycker aldrig man borde acceptera att samhället ser ut som det gör, med skeva löner och annat skit.

Sen kan man ju fråga hur smart det egentligen är att göra såg till totalt åtlöje för att tjäna pengar på det. Är man smart då? Har man lyckats utnyttja systemet då? Nej.

Jag beundrar folk som förbättrar systemet, inte utnyttjar det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De flesta bloggar känns "hej-kolla-det-är-synd-om-mig" eller bara "såhär var min dag" hell whit that!

Dock som ni säger de finns en hel del intressanta bloggar som handlar om ett spesifikt ämne. själv har jag inget intresse för bloggar, kollar runt på några av mina vänners har också kommit in på nån lite mer seriöst men arnars inget speciellt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har bestämmt mig för att inte trilla dit och börja blogga. Det är inget specillet som jag känner att jag vill dela med mig av, skulle nog ändå bara ha ordinära saker att skriva om, och dessutom gillar jag att vara anonym för den stora massan. Nu handlar väl inte alla bloggar om en person i sig utan kanske om ämnen och så, men det är fortfarande någon bakom som blir "känd". Nog har man stött på ett och annat vettigt eller roligt blogginlägg, men fenomenet är inget jag attraheras av.

Förresten är väl Vardagssnack här på forumet lite som en allmän blogg för alla, eller hur? Skapat år 2002, långt innan bloggarna slog igenom. :P

Hata att få posts långt ner på en sida. :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...