Jump to content

GTA ska bli PS3 exklusivt


tommy vercetti
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 40
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag har inget problem med det om fallet skulle vara att man t.ex bytte skiva efter halva storyn. Att behöva byta skiva En gång är inte för mycket begärt.

Problemet är väl att det troligtvis inte är själva storyn som tar större delen av platsen, utan texturer för världen etc etc. I ett spel som GTA finns det ju inte på världskartan att man inte ska kunna komma åt de delar man utforskat på "skiva ett" när man går vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Problemet är väl att det troligtvis inte är själva storyn som tar större delen av platsen, utan texturer för världen etc etc. I ett spel som GTA finns det ju inte på världskartan att man inte ska kunna komma åt de delar man utforskat på "skiva ett" när man går vidare.

Det har du rätt i. Men skulle inte cutscenes och ljudet i cutscenes och liknande kunna vara uppdelat? Nja, du har nog mycket större kunskaper än mig inom det här. Tänkte bara om det var möjligt att dela upp det på ett sådant sätt så skulle det inte störa mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför? vad bra kan komma från att låta en grupp människor inte få chansen att spela utan att slänga massa pengar på en ny konsoll, tycker exklusiva spel är skit, inget spel borde vara exklusivt imo.. och speciellt GTA som är ett spel som barn till gammlingar känner till och praktiskt taget säljer sig själv, vad tjänar dem på att låta det bli exklusivt..

Jag äger ett PS3 så varför ska jag egentligen bry mig, men det är jävligt synd för Xbox ägare. och att tänka som du, det gör dig till en pinsam fanboy

Jag mår bra för jag bestämde mig att köpa en dyrare konsoll istället för en billigare. Jag känner att jag får lite god karma nu när jag spenderat extra mycket pengar på den. Jag håller med dig hur du resonerar, men jag står fast vid att jag kommer fortsätta känna mig mycket bättre till mods efter den här nyheten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Står inte någonstans att det SKA bli PS3 exklusivt, utan att dom funderar på det.

Och när nästa GTA-del släpps kan mycket möjligt en ny xbox-konsol finnas på marknaden, San Andreas släpptes 2004 right?

gta san andreas släpptes 2004 som SISTA NYA gta-spelet till ps2 som avslut och dem började jobba på GTA till next gen.. nästa gta kommer säkert om högst 2 år typ skulle jag tro, för de va de typ mellan III:an,vice city,san andreas iaf... sen släpptes ju LCS & VCS, men dom va inte planerade till ps2an.. så dom räknas inte..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det här ryktet har lika lite trovärdighet som..jag vet inte vad, så jag förstår inte vad folk hetsar upp sig över. Med tanke på att varken PS3 eller Xbox 360 har sålts i överdrivet många exemplar kommer de inte ha råd att bara släppa det till en konsol eftersom att det inte finns tillräckligt stor kundbas med bara en konsol. Det finns helt ingen ekonomi i att släppa det till en konsol, såvida inte Sony/Microsoft pungar ut med riktigt jävla saftiga summor och det är det nog troligare att Microsoft skulle göra än Sony.

GTA IV och uppföljare kommer garanterat att släppas på båda konsolerna.. :P

Grejen är den att en PS3 exklusiv GTA- serie skulle får försäljningen av PS3 att stiga ganska rejält...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:P YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEES :cry:

JAG ÖNSKAR ATT DE E SANT . SÅ MYCKET SOM XBOX360 ÄGARE HAR SKRYTIT MED SINA JÄVLA EXCLUSIVA EXPANSIONS.

MICROSOFT GET OUT OF THE WAY LET SONY DO THEYR JOB.

SONY KOMMER ALLTID LIGGA FÖRE I CONSOLER .

MICROSOFT KAN GÅ OCH GÖRA DATORER ISTÄLLET.

F *** Microsoft . Love Sony

Redigerad av armin
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visst, men inte tillräckligt mycket för att kompensera för antalet Xbox 360-ägare (hur många Xboxar har det sålt nu? Ligger de runt 15 miljoner någonstans om jag inte minns fel?)

Även om, säg att en miljon köper PS3 specifikt för GTA IV så är det långt ifrån de miljoner (vad kan man gissa på, 6-7 miljoner minst?) som kommer att köpa GTA till 360:n. Och då finns det ändå flera andra ekonomiska orsaker till varför spelet inte kommer att bli exklusivt så till vida att inte Sony eller Microsoft slänger upp en jävla massa pengar.

För ett så stort spel är det inte ekonomiskt försvarsbart att mer än halvera den potentiella kundbasen.

Mjo, det är en bra poäng där. Men, som sagt, är det inte helt orimligt att MS i framtiden byter ut DVDn mot t.ex. BluRay.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dom bara driver och ni som går på det måste ha väldigt låg IQ.

Rockstar har själva sagt att spelet är klart till båda konsollerna dom bara finslipar detaljer och tar bort buggarna så varför skulle dom märka detta problem nu när spelet nästan är klart och inte innan?

Plus att dom har ingen källa, dom har bara skrivit det på sin lilla hemsida...

Var inte så naiva.

De sa att det i framtiden kanske (kanske) skulle bli PS3-exklusivt. De har aldrig påstått att de dumpar GTA IV till Xbox 360 och istället gör det enbart till PS3.

Om det är sant så är det jävligt synd, i have a dream, a dream of videogames for one console ^_^

Nej, konkurrens är bra. Utan konkurrens hade allt sett mycket sämre ut. Till exempel hade PS3 inte haft SIXAXIS om de inte sneglat både en och två och femtielva gånger på Nintendos Wii. Jag tror inte att Sony skulle ha kommit på det själva.

D´oh vad synd jag som tänk köpa X-BOX 360 nu får det bli PS3 60GB, men jag hoppas att detta bara är ett ryckte. Vad är det som hindrar dem från att ha spelen på flera skivor?

Föreställ dig själv att åka längs med huvudgatan och sen få avbryta spelet i en minut för att byta skiva och låta allt ladda upp igen. Sen vänder du bilen och kör samma gata ner, och får byta skiva ännu en gång.

Jag tror att om ett GTA-spel skulle bli på flera skivor, skulle det inte vara staden utan storyn som delas upp. Vi har haft laddningsskärmar när man åker från ena stadsdelen till den andra (GTA III, VC, LCS, VCS) men vi har aldrig behövt byta skiva.

...och att tänka som du, det gör dig till en pinsam fanboy.

Du ska inte tala om att vara fanboy eftersom de flesta av dina inlägg som handlar om Xbox bara innehåller smutskastning av MS och glorifiering av Sony.

Är det bara jag som inte bryr mig om spelet är på en eller fyrtioåtta skivor så länge allt utrymme används väl?

Det förstör ju spelupplevelsen något enormt, begriper du väl. Jag tycker laddningsskärmarna och speciellt laddningstiderna är extremt störande, föreställ dig då att byta skiva för varenda grej du gör.

Fuck you rockstar!!

Fuck Rockstar? Fuck Microsoft i så fall eftersom det är konsolen som sätter begränsningar - inte spelutvecklaren.

Det här ryktet har lika lite trovärdighet som..jag vet inte vad, så jag förstår inte vad folk hetsar upp sig över. Med tanke på att varken PS3 eller Xbox 360 har sålts i överdrivet många exemplar kommer de inte ha råd att bara släppa det till en konsol eftersom att det inte finns tillräckligt stor kundbas med bara en konsol. Det finns helt ingen ekonomi i att släppa det till en konsol, såvida inte Sony/Microsoft pungar ut med riktigt jävla saftiga summor och det är det nog troligare att Microsoft skulle göra än Sony.

GTA IV och uppföljare kommer garanterat att släppas på båda konsolerna.. :P

Äsch, jag tror inte på såna där rykten, det finns allt för stora ekonomiska intressen för att göra storspelen exklusiva till någon enskild konsol.

Förresten behöver spelen inte bli så mycket större och vackrare m.m. imo; nej, det räcker nu, tack.

I can has CD-Rom? yes_645834_0.gif

Och hur många av dina spel du kör numera görs på CD-ROM? Även om det är många, varför ska vi klamra oss fast vid ett lagringsmedium som var toppmodernt för hela femton år sedan? Spel utvecklas, grafik utvecklas, storleken utvecklas ännu mer. Ett spel som släpps på en fullt utnyttjad DL-Bluray skulle ta mer än sextio skivor. ORKA!!

________________

Att GTA "ska bli" PS3-exklusivt pga skivstorlek tar jag som ett hot mot MS. Rockstar har blivit uppköpta av MS för 50 miljoner dollar, trots att MS samtidigt begränsar Rockstar något oerhört för att de inte kan göra spelen så stora som de själva vill. Genom att säga "vi blir nog PS3-exklusiva eftersom Xbox inte klarar Bluray" sätter de press på Microsoft att sluta begränsa inte bara Rockstar själva, utan också alla andra spelutvecklare som har ambitioner om spel större än 8.5 gigabyte. Det är dags för Microsoft att begripa att man inte längre kan hålla sig till ett gammalt skivformat om man vill hänga med i utvecklingen och ge utvecklarna fulla möjligheter. Det är på tiden att Microsoft släpper på tyglarna - DVD lider mot sitt slut och HD-DVD är död, länge leve Bluray.

:cry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och hur många av dina spel du kör numera görs på CD-ROM? Även om det är många, varför ska vi klamra oss fast vid ett lagringsmedium som var toppmodernt för hela femton år sedan? Spel utvecklas, grafik utvecklas, storleken utvecklas ännu mer. Ett spel som släpps på en fullt utnyttjad DL-Bluray skulle ta mer än sextio skivor. ORKA!!

Det där med CD-ROM var givetvis en ironisk överdrift. Lolcat-språket och yes_645834_0.gif-smileyn torde ha gjort det uppenbart.

Vad jag menar är att spelen inte behöver utvecklas i sån rasande fart, de behöver inte vara så jävla stora och överhypade, de behöver inte ha alla möjliga nya små onödiga detaljer och funktioner som tar onödigt mycket tid att utveckla, de behöver inte vara mer omfattande än vad som ryms på säg en DVD-skiva för helhetsmässigt blir ju spelen ändå inte bättre. Nej, det räcker nu!

När det kommer till dagens spelproduktion har spelens grafiska utveckling ju blivit en elefant i sammanhanget som tränger ut det som gör ett spel bra: såsom atmosfär, miljö, djup, inlevelse och upplevelse. Det är bara grafik, grafik, grafik. "Åh shit, kolla de där skotthålen i vindrutan!!111" *liten, liten runk*

Självklart kan grafiken bidra till en positiv spelupplevelse men upplevelsen är ändå inte - och skall inte vara - beroende av grafiken. Grafiken bör aldrig vara det primära målet när man gör spel, vilket den verkar vara idag - själva spelupplevelsen är ju ändå knappast bättre idag än den var för 10 år sedan.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där med CD-ROM var givetvis en ironisk överdrift. Lolcat-språket och yes_645834_0.gif-smileyn torde ha gjort det uppenbart.

Vad jag menar är att spelen inte behöver utvecklas i sån rasande fart, de behöver inte vara så jävla stora och överhypade, de behöver inte ha alla möjliga nya små onödiga detaljer och funktioner som tar onödigt mycket tid att utveckla, de behöver inte vara mer omfattande än vad som ryms på säg en DVD-skiva för helhetsmässigt blir ju spelen ändå inte bättre. Nej, det räcker nu!

När det kommer till dagens spelproduktion har spelens grafiska utveckling ju blivit en elefant i sammanhanget som tränger ut det som gör ett spel bra: såsom atmosfär, miljö, djup, inlevelse och upplevelse. Det är bara grafik, grafik, grafik. "Åh shit, kolla de där skotthålen i vindrutan!!111" *liten, liten runk*

Självklart kan grafiken bidra till en positiv spelupplevelse men upplevelsen är ändå inte - och skall inte vara - beroende av grafiken. Grafiken bör aldrig vara det primära målet när man gör spel, vilket den verkar vara idag - själva spelupplevelsen är ju ändå knappast bättre idag än den var för 10 år sedan.

Word.

Länge leve Fallout och Baldur's Gate! Död åt unga målgrupper!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...