Jump to content

GTA ska bli PS3 exklusivt


tommy vercetti
 Share

Recommended Posts

The game [GTA IV] is both PS3 and 360, but Rockstar has suggested that all further game development is going to be PS3 exclusive."

While the PlayStation 3 install base has stepped out of a poor figure, and still growing, that of the Xbox 360 is even bigger - and still growing strong. GTA IV is proving that a big game, with a big story, and probably the best detailed city in a game ever, can fit onto the limited amount of disk space offered - of course compared to that of the PS3.

Källa: planetgta.com

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 40
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Dom bara driver och ni som går på det måste ha väldigt låg IQ.

Rockstar har själva sagt att spelet är klart till båda konsollerna dom bara finslipar detaljer och tar bort buggarna så varför skulle dom märka detta problem nu när spelet nästan är klart och inte innan?

Plus att dom har ingen källa, dom har bara skrivit det på sin lilla hemsida...

Var inte så naiva.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dom bara driver och ni som går på det måste ha väldigt låg IQ.

Rockstar har själva sagt att spelet är klart till båda konsollerna dom bara finslipar detaljer och tar bort buggarna så varför skulle dom märka detta problem nu när spelet nästan är klart och inte innan?

Plus att dom har ingen källa, dom har bara skrivit det på sin lilla hemsida...

Var inte så naiva.

Fast de menar kommande GTA-spel.

Citatet är inte planetGTAs egna ord, det är taget från Cheap Ass Gamers forum. Det verkar mera som planetGTA är ganska skeptiska till detta rykte.

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The game [GTA IV] is both PS3 and 360, but Rockstar has suggested that all further game development is going to be PS3 exclusive."

While the PlayStation 3 install base has stepped out of a poor figure, and still growing, that of the Xbox 360 is even bigger - and still growing strong. GTA IV is proving that a big game, with a big story, and probably the best detailed city in a game ever, can fit onto the limited amount of disk space offered - of course compared to that of the PS3.

Källa: planetgta.com

Det där får inte vara sant! :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Av någon märklig anledning så tror jag inte på den här nyheten.

Men hade jag trott på den, jävlar vad bra jag mått då.

Varför? vad bra kan komma från att låta en grupp människor inte få chansen att spela utan att slänga massa pengar på en ny konsoll, tycker exklusiva spel är skit, inget spel borde vara exklusivt imo.. och speciellt GTA som är ett spel som barn till gammlingar känner till och praktiskt taget säljer sig själv, vad tjänar dem på att låta det bli exklusivt..

Jag äger ett PS3 så varför ska jag egentligen bry mig, men det är jävligt synd för Xbox ägare. och att tänka som du, det gör dig till en pinsam fanboy

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

360 är fortfarande inte att kasta i sjön, för det är fortfarande en grymt trevlig konsol med många möjligheter. Microsoft lär ju inte bara hoppa över när speltillverkare slutar använda deras konsol, utan dom lär försöka göra nånting åt det.

Nej såklart inte men jag vill bara visa dig nackdelarna med XBOX.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...