Jump to content

18 Wheels of Steel Haulin'


SilentViper
 Share

Recommended Posts

Hur ska jag hyra någon då? Kommer till ett hotell men där står det bara advance time?

Det ska finnas en ruta med "hire driver" precis under, finns det inte får du testa ett annat hotell

Behöver hjälp, fattar ingenting, har stuckit iväg till nåt företag, accepterat ett jobb, vad gör jag nu? Vad är skiten man ska haka på? :(

Tryck på "N" och world map eller nåt sånt, sen zoomar du ut tills du ser en röd (blinkande?) ring, dit ska du :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 312
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Behöver hjälp, fattar ingenting, har stuckit iväg till nåt företag, accepterat ett jobb, vad gör jag nu? Vad är skiten man ska haka på? :whistling:

"Skiten" brukar stå någonstans vid företaget som du accepterade jobbet hos.

Syns även en ring på kartan. Ett tips; ha kartan framme vid sådana här tillfällen. Tryck på M, så får du upp en liten karta uppe till vänster. (American Long Haul).

---

Provade nyss Bus Driver. Rätt så trivsamt spel, men shit vad svårt att bromsa utan att passagerarna blir sura. :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sant, men sen är det tiden också. :whistling:

Men du, gör så här, så här brukar jag göra. Du ser ju nere på "BRAKES", när den börjar komma mot rött så släpper du bromsen, sen efter det så är det bara att trycka ner bromsen igen. Eller så "motorbromsar" du bara, och släpper gasen, och sedan bromsar. Går mycket lättare, och tiden är inte det viktigaste. Du kan komma 1½ minut ifrån tiden och endå få +2000p och därmed vinna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte för att vara "The Topic Police" Men jag tycker ni börjar gå :whistling: Skapa en ny tråd om spelet istället för att snacka i denna!

--------------------------------------------------------

OnT: Nu ska jag köra lite bensin från San Fransisco till Montreal (Tvärs över America) har spelat ca 1 timma nu i sträck och har bara kommit lite mer än halvvägs :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men du, gör så här, så här brukar jag göra. Du ser ju nere på "BRAKES", när den börjar komma mot rött så släpper du bromsen, sen efter det så är det bara att trycka ner bromsen igen. Eller så "motorbromsar" du bara, och släpper gasen, och sedan bromsar. Går mycket lättare, och tiden är inte det viktigaste. Du kan komma 1½ minut ifrån tiden och endå få +2000p och därmed vinna.

Jo, brukar göra så. :naughty:

Men det är kul om man kommer i tid också, men som sagt; det är inte det viktigaste. Säkerheten först! :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

OnT: Nu ska jag köra lite bensin från San Fransisco till Montreal (Tvärs över America) har spelat ca 1 timma nu i sträck och har bara kommit lite mer än halvvägs :whistling:

LoL jag kör motorer till Montreal från San Fransisco $46,000 :naughty:

Tycker ni att det är lite dåligt betalt på vissa ärenden? Dom flesta ligger runt 10k villket inte är mycket tycker jag..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En liten berättelse om min tripp från SF till Montreal :lol:

--------------------------------------------------------------------------------------------

Första Bilden är jag utanför Santa Cruz och glider lite.

nodeomo79f3p.jpg

Som sagt, det är väldigt tråkigt att åka så långt så jag testade varnings blinkersena! :lol:

u8tf4h87ht5m.jpg

Var tvungen att passera några Scales... Jag och 3 andra lastbils chaffisar möttes där :D

dfb1fbu44ohz.jpg

Uschhh!! Vilket skit väder :whistling:

3lsi8ihhhhm1.jpg

Ääääälskar att glida på vägarna under natte tiden :)

2r43p4h14m29.jpg

Sakta men säkert åker man frammåt bland kaoset :lol:

f15a8fur22oc.jpg

Äntligen så slipper man snön...

j18zk91lvyzp.jpg

Jahapp, Precis innan man är framme så ska det bli trafik stopp :naughty:

nyqmto0w5gps.jpg

EDIT: Glömde lägga till att när jag kom fram så tjänade jag lite över $56.000 ^_^

Redigerad av Joe Dirt
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En liten berättelse om min tripp från SF till Montreal ^_^

--------------------------------------------------------------------------------------------

Första Bilden är jag utanför Santa Cruz och glider lite.

nodeomo79f3p.jpg

Som sagt, det är väldigt tråkigt att åka så långt så jag testade varnings blinkersena! ^_^

u8tf4h87ht5m.jpg

Var tvungen att passera några Scales... Jag och 3 andra lastbils chaffisar möttes där :>

dfb1fbu44ohz.jpg

Uschhh!! Vilket skit väder :rolleyes:

3lsi8ihhhhm1.jpg

Ääääälskar att glida på vägarna under natte tiden :wub:

2r43p4h14m29.jpg

Sakta men säkert åker man frammåt bland kaoset B)

f15a8fur22oc.jpg

Äntligen så slipper man snön...

j18zk91lvyzp.jpg

Jahapp, Precis innan man är framme så ska det bli trafik stopp :doh:

nyqmto0w5gps.jpg

EDIT: Glömde lägga till att när jag kom fram så tjänade jag lite över $56.000 B)

Vad fraktade du?

Hur lång tid tog det? :)

Redigerad av Illousion
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...