Jump to content

18 Wheels of Steel Haulin'


SilentViper
 Share

Recommended Posts

Tänkte skapa en tråd om detta det ä ju några som spelar detta så ja tänkte detta kanske är värd en tråd. Och posta olika moddar till detta.

Själv så sitter ja och spelar ska köra ett last ner till San Francisco började i Chicago och är nu i Salt lake City. Har fyra frågor:

1. Hur skaffar man flera förare för det står ju Manage driver's.

2. Hur går man med i olika company om det nu går.

3. Kan man laga sina släp som man får från dom här företagen när man ska köra. Exempel när man ska göra ett uppdrag för ett företag att köra så råkar man kroka med släpet hur lagar man det så skadorna försvinner.

4. Hur lägger man in sin egen musik på detta? Ja har laggt in musik i C:\Documents and Settings\xxxx\Mina dokument\18 WoS Haulin\music

men det finns inge musik i spelet när man kollar sin radio.

Redigerad av agent47
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 312
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Tänkte skapa en tråd om detta det ä ju några som spelar detta så ja tänkte detta kanske är värd en tråd. Och posta olika moddar till detta.

Själv så sitter ja och spelar ska köra ett last ner till San Francisco började i Chicago och är nu i Salt lake City. Har fyra frågor:

1. Hur skaffar man flera förare för det står ju Manage driver's.

2. Hur går man med i olika company om det nu går.

3. Kan man laga sina släp som man får från dom här företagen när man ska köra. Exempel när man ska göra ett uppdrag för ett företag att köra så råkar man kroka med släpet hur lagar man det så skadorna försvinner.

4. Hur lägger man in sin egen musik på detta? Ja har laggt in musik i C:\Documents and Settings\xxxx\Mina dokument\18 WoS Haulin\music

men det finns inge musik i spelet när man kollar sin radio.

1. Klicka på Manage Drivers?

2. Vill själv veta.

3. Du vet.. du ska kroka på släpet. :>

4. Kör via Winamp/random mediaspelare annars.

---

I övrigt så gjorde jag en resa tvärs igenom Usa, från kust till kust alltså. Riktigt trevligt att sitta och tuffa på med ett stort släp bakom.

Började i Los Angeles och körde till Las Vegas. Efter att har kört mot enkelriktat och retat polisen lite så hittade jag fram till företagsparkeringen där en krånlig backning väntade.

Resan gick vidare genom ytterligare 3-5 städer, och till slut kom jag fram till New York! Några screens finns i Screenshot-tråden för den som är intresserad.

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror jag har lösningen.

Adding custom music to 18 Wheels of Steel: Across America an unsupported modification. Technical Support cannot answer questions relating to modifications of 18 Wheels of Steel: Across America or the operation of third party utilities. The following is provided for informational purposes only.

What you will need:

* 18 Wheels of Steel: Across America installed on your hard disk drive.

* Uncompressed WAV files or a third-party utility program that can convert your music files to WAV or OGG format.

* Sufficient hard disk space for the converted files

Convert Your Files:

18 Wheels of Steel: Across America can play music saved in the Ogg Vorbis (.OGG) or uncompressed WAV audio format. Any music files you wish to listen to while playing the game must be converted to one of these formats.

There are a number of audio converters available for download on the Internet. dbPowerAmp is known to save valid OGG files. http://www.dbpoweramp.com/dmc.htm

Note: The saved filenames must be less than 45 characters to play in 18WoS

Hint: If you start each of your filenames with "01" i.e. 01mysong.ogg your files will be listed above the internal 18WoS music.

Once you have converted your files, copy them into the My Documents\usr\18 WoS Across America\music directory.

Play the Game:

After you start the game, press "J" to bring up the Jukebox. Click on the name of the song you wish to listen to and click Play. After the song is over, the next song in the list will play automatically.

Click the Close button to close the Jukebox window.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2jwg89_971958_0.png

Anländer hos Amergine

2zdr9rd_971958_1.png

Ska dra ett hus till New Orleans

os5oyd_971958_2.png

Var tvungen att stanna vid ett rödljus, då såg jag den här :sick:

308dxlc_971958_3.png

Kör ner för huvudgatan i Reno. Passar bra ihop med solnedgången.

295tmv5_971958_4.png

Åker ut ur Reno

elblzq_971958_5.png

Stannar för att sova.

2rdi2qs_971958_6.png

Solen går upp över kullen :)

1g3bjq_971958_7.png

Ska stanna här för att tanka och fixa motorn.

t4xsfb_971958_8.png

Tankad och klar, ut på motorvägen igen!

14cwimv_971958_9.png

Lagom mycket trafik ;)

2whjfpw_971958_10.png

Helikoter.. :P

2lw3m1s_971958_11.png

Godnatt. End of day 2

To be continued.. :rolleyes:

Redigerad av Illousion
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur vet jag vart jag ska åka? Alltså, finns det inga pilar som kan säga vart man ska svänga m.m? :rolleyes:

Om du har 18 Wheels of Steel Haulin' så trycker du på N sen View map så får du fram en står mapp. Se till att du har dne där röda ringen ikryssad bara så ser du en röd ring dit du ska åka. Btw ska köra bensin från Reno till New York City nu för runt 55-60k

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är systemkraven för detta. Vill gärna spela men är rätt säker på att det inte funkar. Grafiken skiter jag totalt i, men jag är säker på att det kommer lagga. Hur mycket RAM är det man måste ha?

Minimum system requirements:

Windows 98/ME/2000/XP

Pentium 4 1.4 Ghz or 100% compatible

256 MB RAM

540 MB HD Space

64 MB DirectX/Direct3D and T&L compatible video accelerator card

DirectX 9.0c or later

DirectX compatible sound card

Mouse

CR-Rom drive

Så du klarar dig nog :rolleyes:

Redigerad av Xennah
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Minimum system requirements:

Windows 98/ME/2000/XP

Pentium 4 1.4 Ghz or 100% compatible

256 MB RAM

540 MB HD Space

64 MB DirectX/Direct3D and T&L compatible video accelerator card

DirectX 9.0c or later

DirectX compatible sound card

Mouse

CR-Rom drive

Så du klarar dig nog :rolleyes:

OMG. Nu jävlar ska det köras.

---

Vänta nu. Är 18 wheels across america ett helt annat spel? Är Haulin nyare eller bättre eller what? :sick:

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, vilket är nyast?

Jag tänkte skaffa det nyaste, för blev sugen igen..

Hmm. Enligt detta så är Haulin nyast. Men det har/ska komma en nu (borde vara släppt) som heter American Long Haul. Enligt sidan ska den redan vara släppt, men det tycks inte vara så :S

Eller vänta nu, denna version ÄR nyast. Steel Haulin'?. Eller?. Alltså helt jävla fuck.

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I denna ordning kommer spelen. (Nyaste först!)

18 Wheels of Steel: American Long Haul

18 Wheels of Steel Haulin

18 Wheels of Steel Convoy

18 Wheels of Steel: Pedal to the Metal

18 Wheels of Steel: Across America

Hard Truck: 18 Wheels of Steel

Edit: Märkte att SCS Software håller på med ännu ett spel. Euro Truck Simulator heter det. Ser otroligt kul ut, och grafiken ser också mycket trevlig ut.

Redigerad av Stammper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...