Jump to content

Besvikelser i Gta spelen


Great
 Share

Recommended Posts

Tjena!

Tänkte starta en tråd där man kan diskutera saker som man varit besviken över i Gta spelen. Saker som man kanske har haft höga förhoppningar på, men som inte alls blev som man tänkt sig.

Ex uppdrag, karaktärer, storyn m.m.

Själv tycker jag att slutet i Gta Vice City inte riktigt var det bästa, blev väldigt besviken då

Lance dog

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 47
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Lance död var ju det som fick en slutlig snärt på storyn i Vice City, precis som slutet i Mafia.

Blev besviken på San Andreas. Massor av saker hade Rockstar lovat men det blev aldrig av. I betaversionen teleporterades man exempelvis inte upp i himlen då man gick in i en byggnad. Man kunde även se genom fönster. San Andreas stil gjorde mig besviken, och fortfarande var en dag 24 minuter. Extremt jävla dåligt. Hoppas verkligen att det inte är så i gta4. Då man skulle köra från staden ut till landet på morgonen med exempelvis en cross blev det för fan mörkt då man kom fram.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Näh, analogspakarna är sköna. Men däremot känns grafiken i SA faktiskt sämre än VC, på nåt sätt.

Vad jag blev riktigt besviken på är VCS, där det laggar och buggar nåt otroligt. Empire-uppdrag gick inte att slutföra för att resten av fienderna fanns på andra ön, som är avstängd i början. Frameraten är aldrig 100% av vad den borde vara, så ska man gå in i en bil och svänga runt i en tungt trafikerad korsning tar det fem sekunder att bara kasta ut föraren :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Näh, analogspakarna är sköna. Men däremot känns grafiken i SA faktiskt sämre än VC, på nåt sätt.

Tycker man skulle haft två alternativ som det alltid har varit. Alltså att både pilar och analogspak fungerade. Jag har ju fortfarande inte vant mig vid analogspakarna och därav aldrig varit en ritkigt bra bilförare i SA :lol: .

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

det skulle dem tagit med,men dem tog bort den senare eller är jag ute och cyklar ;)

Jo, det stämmer. De skulle ha varit med, men väldigt sent upptäckte man att taken inte var solida. Skulle man landa på taket åker man rätt igenom byggnaderna.

Btw, skilj på "de" och "dem. Bara ett tips som du kommer ha nytta av i framtiden. "De" är det som oftast gäller: "De gick till skolan". "Dem" skriver man i såna här situationer: "Han gav pengar till dem." Alltså, "dem" kommer efter ord som "till" och "åt".

Det är samma sak som "jag" och "mig". Man skriver ju inte "mig gick till skolan", men man skriver "han gav pengar till mig".

Vill inte gnälla, bara försöker hjälpa dig och andra förstå skillnaden. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, det stämmer. De skulle ha varit med, men väldigt sent upptäckte man att taken inte var solida. Skulle man landa på taket åker man rätt igenom byggnaderna.

Btw, skilj på "de" och "dem. Bara ett tips som du kommer ha nytta av i framtiden. "De" är det som oftast gäller: "De gick till skolan". "Dem" skriver man i såna här situationer: "Han gav pengar till dem." Alltså, "dem" kommer efter ord som "till" och "åt".

Det är samma sak som "jag" och "mig". Man skriver ju inte "mig gick till skolan", men man skriver "han gav pengar till mig".

Vill inte gnälla, bara försöker hjälpa dig och andra förstå skillnaden. ;)

;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag blev grymt besviken i GTA:SA att countryside var så dött. Inte en NPC så långt ögat nådde. Sedan blev jag grymt besviken på att inga av de mystiska saker som ryktades om i spelet (UFO, Bigfoot, Mördare i skogen) existerade utom Ghost Car (som troligen bara var en bugg). Efter alla timmar man spenderade på att leta.

GTA:VCS gjorde mig besviken på det mästa av sidouppdragen. Ingen variation på dem. Speciellt Empire-uppdragen man gör som t ex Loan Shark.

Jag blev också grymt besviken på den usla kontrollen på bilen där man får sladd helatiden och förlorar kontrollen på bilen så att den snurrar runt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:doh:

Det är väl meningen att det ska vara 'dött' på landsbygden. Man ser väl knappast 10 - 100-tals folk på landsbygden, utan bara några få.

Jo, men i SA så såg man INGEN ALLS. Jag menar att där skulle t ex ha varit ett par arbetare på sågverket, någon bonde på bondgårdarna, någon enstaka person ute och vandra i skogen.

Jag menar alltså inte 100 tals personer eller så utan bara några eller någon någonstanns. Men det finns inget liv över huvudtaget på hela landsbyggden i SA.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...