Jump to content

Besvikelser i Gta spelen


Great
 Share

Recommended Posts

San Andreas:

*Mynningsflammorna på vissa vapen (t.e.x AK47:an) ser väldigt tecknade och orealistiska ut.

*Man kan inte köra tågen med "cab view", dvs som om man satt inne i förarhytten.

*Man kan inte backa med CJ när han står upp.

*Att inomhusmiljöerna inte ligger i själva byggnaderna utan uppe i himlen.

GTA VC:

*Att det inte finns något "vanligt" flygplan som man kan landa på land med.

GTA3:

*Att man inte kan ta de stora planen samt helikoptrarna på flygplatsen.

*Många byggnader har inte solida tak.

*Att man kunde trigga insane stunts om man flög över dem med dodon.

*Att tunneln i Shoreside Vale aldrig öppnades.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 47
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Några grejjor jag blev lite besviken på i San Andreas:

1: Endast cinematic view i tåg och flygplan (när man betalade och reste mellan städer).

2: Inga körbara tankfartyg. Läste en nyhet på GTASajten då om att man skulle kunna köra oljetankers och att dom skulle vara sprängbara. (dock var detta enbart ett missförstånd då "oil tanker" även betyder tankbil på engelska.

3: Inomhusmiljöerna är uppe i himlen.

4: Flygplanen kan starta och landa på typ 3 meter.

5: Musiken i överlag dålig, tur att man hade Guns and Roses. ;)

6: Orealistiska motorvägar (gaffeltruckar drar förbi i 150km/h).

Redigerad av Yukoai
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blev besviken på San Andreas. Massor av saker hade Rockstar lovat men det blev aldrig av. I betaversionen teleporterades man exempelvis inte upp i himlen då man gick in i en byggnad. Man kunde även se genom fönster. San Andreas stil gjorde mig besviken, och fortfarande var en dag 24 minuter. Extremt jävla dåligt. Hoppas verkligen att det inte är så i gta4. Då man skulle köra från staden ut till landet på morgonen med exempelvis en cross blev det för fan mörkt då man kom fram.

Vad har du för källa på det? :lol:

Själv har jag alltid stört mig på motorvägstrafiken i San Andreas, känns som något R* skapade över en dag. De har uppenbarligen inte programerat AIn för att klara sådana hastigheter, bilarna bromsar aldrig och krockar till höger och vänster.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad har du för källa på det? :lol:

Själv har jag alltid stört mig på motorvägstrafiken i San Andreas, känns som något R* skapade över en dag. De har uppenbarligen inte programerat AIn för att klara sådana hastigheter, bilarna bromsar aldrig och krockar till höger och vänster.

Titta bara på trailern där CJ står vid Mad dogs mansion så ser du att det är från betaversionen.

Man kan t.o.m. se genom fönster där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Titta bara på trailern där CJ står vid Mad dogs mansion så ser du att det är från betaversionen.

Man kan t.o.m. se genom fönster där.

Ah, det ja! Var också besviken på den detaljen, det huset såg ju så förbannat läckert ut! Tror dock det var meningen att man skulle kunna gå in i just det huset, och ingen detalj som skulle finnas på alla byggnader.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ah, det ja! Var också besviken på den detaljen, det huset såg ju så förbannat läckert ut! Tror dock det var meningen att man skulle kunna gå in i just det huset, och ingen detalj som skulle finnas på alla byggnader.

Jag tror faktiskt att det var tänkt att man skulle kunna se ut genom alla fönster. Dock så vet man ju inte om det trots allt laddade då man gick in i byggnader på betanversionen. Dom kanske hade tänkt att använda samma system som i Vice City. Finns massor av andra detaljer i spelet som togs bort. Hittade förresten denna video på youtube: http://www.youtube.com/watch?v=-1gSlDFdoOc

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vice city storries är en enda stor besvikelse. Uppdragen är likadana och allt tjäns tjatigt. Sen så går Vic runt och gnäller att han inte har pengar i hela spelet. Men ändå har man köpt alla ställen man kan köpa och får 35 tusen varje dag.

Lance ställde till med massor av problem genom spelets gång och Vic fick alltid reda ut det plus massor av andra saker som någon var tvungen att ta hand om.

Trots Vics hårda jobb och Lance lathet och dumdristighet så får Lance ett stort lyxigt hus vid vattnet med ett bra garage och en helikopterplatta. Vic själv, som har slitit som satan och löst diverse problem och problem som Lance skapat, får nöja sig med en hotelsvit. Fyfan så kasst och ologiskt.

EDIT: Spelar om VC på PC (för första gången. Betydigt mycket sämre än ps2) och jag längar tills jag får döda Lance. Tror jag skall använda eldkastare på satnegern.

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Trots Vics hårda jobb och Lance lathet och dumdristighet så får Lance ett stort lyxigt hus vid vattnet med ett bra garage och en helikopterplatta. Vic själv, som har slitit som satan och löst diverse problem och problem som Lance skapat, får nöja sig med en hotelsvit. Fyfan så kasst och ologiskt.

Mja, men det är ju inget skithotell direkt. Den har ju också helikopterplatta, om än mycket mindre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror faktiskt att det var tänkt att man skulle kunna se ut genom alla fönster. Dock så vet man ju inte om det trots allt laddade då man gick in i byggnader på betanversionen. Dom kanske hade tänkt att använda samma system som i Vice City. Finns massor av andra detaljer i spelet som togs bort. Hittade förresten denna video på youtube: http://www.youtube.com/watch?v=-1gSlDFdoOc

Filmen nämner bara just det fönstret vi pratade om som transparent. Att alla fönster skulle varit transparenta låter högt osannolikt, då det förmodligen inte skulle ha någon funktion alls plus kosta en massa prestanda. Tänk också på att det huset är köpbart i spelet, och där är förmodligen därför som man kan se interiören där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lance död var ju det som fick en slutlig snärt på storyn i Vice City, precis som slutet i Mafia.

Blev besviken på San Andreas. Massor av saker hade Rockstar lovat men det blev aldrig av. I betaversionen teleporterades man exempelvis inte upp i himlen då man gick in i en byggnad. Man kunde även se genom fönster. San Andreas stil gjorde mig besviken, och fortfarande var en dag 24 minuter. Extremt jävla dåligt. Hoppas verkligen att det inte är så i gta4. Då man skulle köra från staden ut till landet på morgonen med exempelvis en cross blev det för fan mörkt då man kom fram.

Tror inte att någon har sagt det men 2minuter kommer vara 1 timme i GTA IV.

Är nog besviken på GTA San Andreas:

Man lyfter efter typ 5-10 meter med planen.

24Minuter = 1 dygn ganska störande :innocent:

Kommer inte på några fler just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad jag vet... längesen jag spelade VC men jag tror det :P

Man hinner ju ingenstans, om man är i stan och drar till country side då har det hunnit blivit ett annnat dygn?:S

Nja, för det första tar det väl inte ett helt dygn att komma ut till landet. I och för sig är det ju beroende på vart man startar, men det tar ju minst lika lång tid för mig att komma ut till landet på SA som det gör att åka ifrån flygplatsen till kanske Little Haiti i VC. Och det är ju lika konstigt om det tar ett dygn att åka från en stadsdel till en annan i Miami.

Kom på en sak till. Röstskådespelaren till Cholo-gänget I VCS, vart fan fick dom tag i honom?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En liten sammanställning på allt Rockstar blåste oss på. jag säger så här: lova inte runt och håll tunt lova tunt och håll runt istället! var berädda på att bli blåsta till gtaIV också rockstar går inta att lita på :w000t::w000t:

- nytt fordon: Skateboard.

- Tärningsspel

- Många objekt går att omforma/flytta, allt från mjölkpaket till utomhusmöbler.

Man kan gräva djupa hål med spaden.

- På ett uppdrag ska man bespruta åkrar med gift (med besprutningsplanet då...).

- Man kan ta över och styra spårvagnarna i San Fierro.

Man kan köpa cigaretter och röka dom

- Man kan styra spårvagnarna.

- Om det regnar på ett område i SA så kanske solen skiner på ett annat.

- Det finns en hippiefestival vid namn "Hushbury & Garcia Joint Festival".

- Lokaltåg i Los Santos, som man kan använda!

- Gatorna i San Andreas har namn och namnskyltar.

- Att sno bilar kommer att bli mycket svårare. Det är inte bara att springa fram till en bil och dra ut föraren längre, förarna kommer nämligen att kämpa emot.

- So if you follow a pedestrian, say in the morning he gets up, goes out of his house, you'll see that they have a destination to go to, they go to work, go to the store, meet up with a girl.." - Jeff Castenada, Rockstar Games. Totalt skit snack!!

- Varje stad kommer att ha sin egen radiosändare. Kan bli problem att få mottagning om man är mittemellan två städer.

- Fordon kan rosta

- Spelet kommer att ändra svårighetsgrad om man fastnar på något uppdrag

- Bilarna samlar på sig smuts, speciellt när man kör i skogen och i öknen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

San Andreas:

*Man kan inte köra tågen med "cab view", dvs som om man satt inne i förarhytten.

*Att inomhusmiljöerna inte ligger i själva byggnaderna utan uppe i himlen.

GTA VC:

*Att det inte finns något "vanligt" flygplan som man kan landa på land med.

GTA3:

*Att man inte kan ta de stora planen samt helikoptrarna på flygplatsen.

*Många byggnader har inte solida tak.

*Att man kunde trigga insane stunts om man flög över dem med dodon.

*Att tunneln i Shoreside Vale aldrig öppnades.

*Flygplanen kan starta och landa på typ 3 meter.

*Orealistiska motorvägar (gaffeltruckar drar förbi i 150km/h).

*Puckade förare, allmänt.

*Polisen...

*Kan inte åka spårvagn i SF

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tja

Har börjat spela gta sa på nytt. Var ca 2 års sen sist, kommer ihåg ungefär hälften av alla uppdrag.

Men har märkt att det är väldigt mycket buggar i spelet, vilket jag stör mig på, kommer inte inte ihåg hur det var i vice city, men kommer ihåg att även gta 3 hade en hel del buggar, bilar som åkte i luften, folk som fastnade i bilar och i väggar, Får hoppas på att gta IV blir bättre

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, det stämmer. De skulle ha varit med, men väldigt sent upptäckte man att taken inte var solida. Skulle man landa på taket åker man rätt igenom byggnaderna.

Btw, skilj på "de" och "dem. Bara ett tips som du kommer ha nytta av i framtiden. "De" är det som oftast gäller: "De gick till skolan". "Dem" skriver man i såna här situationer: "Han gav pengar till dem." Alltså, "dem" kommer efter ord som "till" och "åt".

Det är samma sak som "jag" och "mig". Man skriver ju inte "mig gick till skolan", men man skriver "han gav pengar till mig".

Vill inte gnälla, bara försöker hjälpa dig och andra förstå skillnaden. :)

Men, mig gickte till skolan i morronen :naughty:

OnT; Grymt besviken på LCS och VCS till PS2, man kan knappt göra nånting. Hoppa och ta tag i staket, tex, simma (i LCS), flyga...

Redigerad av -SA-
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...