Jump to content

Xbox 360 VS PS3


lulle
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 58
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Alltså, om 5 år kommer vi inte ha PS3 och Xbox 360 din sluga fan. En ny Xbox kommer släppas 2010(?) och en ny PS lär inte dröja så länge efter det, kanske 2012(?).

Var inte så säker på det.

Det är många som fortfarande spelar PS2 trots att 360 och PS3 har funnits ett bra tag.

Det släpps fortfarande många spel till PS2 och den säljer bättre än både 360 och PS3.

Alla har inte råd att köpa ny konsol för flera tusen så fort den släppts.

Har ingen aning om hur länge MS kommer att stödja 360n.

Men jag tror att Sony kommer stödja PS3 ett bra tag efter att dess efterföljare släppts.

Det har dom iallafall gjort med PS1 och PS2.

Redigerad av Yukoai
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var inte så säker på det.

Det är många som fortfarande spelar PS2 trots att 360 och PS3 har funnits ett bra tag.

Det släpps fortfarande många spel till PS2 och den säljer bättre än både 360 och PS3.

Alla har inte råd att köpa ny konsol för flera tusen så fort den släppts.

Har ingen aning om hur länge MS kommer att stödja 360n.

Men jag tror att Sony kommer stödja PS3 ett bra tag efter att dess efterföljare släppts.

Det har dom iallafall gjort med PS1 och PS2.

Men åh, det var inte så jag menade. Okej, ska förtydliga. Att om tre år så kommer next-gen nummer två konsolerna vara PS4 och Xbox 720, typ. Sedan vet jag inte hur det blir med ps3 och 360 då.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rockstar har själva sagt att Fläskbox 360kg och PS3 versionen kommer att vara identiska.

Om dom ska vara identiska så skulle dom ju inte utveckla dom olika ? självklart kommer de att bli olika eftersom PS3 använder bluray som klarar mer data.

Och Självklart borde inte dom dra ner på PS3ans version bara för att Xbox 360 inte har samma kapacitet som någon sa innan.

Har inte läst igenom tråden helt, kan vara nån som sakt likadant >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om dom ska vara identiska så skulle dom ju inte utveckla dom olika ? självklart kommer de att bli olika eftersom PS3 använder bluray som klarar mer data.

Och Självklart borde inte dom dra ner på PS3ans version bara för att Xbox 360 inte har samma kapacitet som någon sa innan.

Har inte läst igenom tråden helt, kan vara nån som sakt likadant >_<

Fan, är du helt ballad i skallen eller?

Spelet kommer att vara identiskt till båda konsollerna, och dem utvecklar spelet parallelt till båda konsoller, men 360'n ligger före i då allting måste anpassas efter vad den klarar av.

Spelet blir inte alls "Självklart" bättre på Ps3'an för att den innom vissa delar är bättre än 360'n. Det skulle kosta tid att göra två olika versioner (som det skulle bli om PS3an skulle se annorlunda ut), och tid är pengar.

Puss? Nej.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Xbox 360:n har ett externt nätaggregat på drygt kilo, så det jämnar ut sig.

Spelar roll vad dem väger.. PS3'an ser oerhört fläskig ut bara. Om man kollar tillbaka när Xbox släpptes för första gången så såg den ut som ett monster (som PS3'an gör nu), medans PS2'an va en söt liten låda (som Xbox360 gör nu) :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spelar roll vad dem väger.. PS3'an ser oerhört fläskig ut bara. Om man kollar tillbaka när Xbox släpptes för första gången så såg den ut som ett monster (som PS3'an gör nu), medans PS2'an va en söt liten låda (som Xbox360 gör nu) :(

Men ps3'an ser mer elegant ut, mer lyx. medans x-box ser ut som en rymdleksak. Jag hatar rymdleksaker!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men ps3'an ser mer elegant ut, mer lyx. medans x-box ser ut som en rymdleksak. Jag hatar rymdleksaker!

Tycker PS3'an är den fulaste konsollen ute nu.. men jag föredrar PS3 framför Xbox

Nu vet jag inte om denna bild är korrekt men om den är det så är ju inte PS3'an så mycket större, men den ser fläskigare ut ändå!

post-1900-1202727710_thumb.jpg

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
de skulle ha gjort PS3'an vit från början... skulle vart så mycket snyggare...

<a href="http://uk.gizmodo.com/ps3 white.jpg" target="_blank">http://uk.gizmodo.com/ps3 white.jpg</a>

för övrigt anser jag xbox360 vara den bästa av flera anledningar som jag nog håller för mig själv tillsvidare

Personligen gillar jag den svarta bättre! men jag skulle föredra mattsvart instället för glans, man ser varenda fingeravtryck och alla små repor som förekommer. och med den vita så ser man även smuts klarare!

Btw så finns det en tråd till för Playstation3 i spelforumet.

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Personligen gillar jag den svarta bättre! men jag skulle föredra mattsvart instället för glans, man ser varenda fingeravtryck och alla små repor som förekommer. och med den vita så ser man även smuts klarare!

Btw så finns det en tråd till för Playstation3 i spelforumet.

Håller med dig. Jag tar dock bra hand om min konsol. Putsar den med en fuktad fiberfri trasa en gång i veckan ungefär, så allt kladd försvinner från den.

Redigerad av felshoe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså, om 5 år kommer vi inte ha PS3 och Xbox 360 din sluga fan. En ny Xbox kommer släppas 2010(?) och en ny PS lär inte dröja så länge efter det, kanske 2012(?).

Sony utvecklar redan PS4 på grundstadierna, för att se till att de är först ut i nästa generation till skillnad från denna, då de blev sist med... vad det nu blev, ett och ett halvt år efter 360 och ett halvår efter Wii?

W0rd, Xbox 360 väger 4kg medans Ps3 väger 5kg, varför säger alla att 360 är så jävla stort?

Det är inte Xbox 360 som är stor, det är den gamla Xbox. Den slimmade PS2-versionen var sjukt liten (mindre än en VHS-kassett), medan Xbox kom med en konsol större (åtminstone tjockare) än en hel videoapparat. Då kallades den för Fläskbox, och man sa ju såklart Fläskbox 360 när den kom ut, trots att PS3 är större. Termen Fläskbox 360 och speciellt bara Fläskbox är mycket äldre än PS3. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...