Jump to content

Xbox 360 VS PS3


lulle
 Share

Recommended Posts

Kom och tänka på en sak, blir det inte lite svårare?

Jag menar, GTA är ju ett "sandbox" spel, Blue Dragon och Lost Oddysey är väl mer "Det här kapitlet är ett skivbyte", om du förstår. :>

Vet inte hur det är med Lost Odyssey men Blue Dragon så har man tillgång till hela världen innan sista skivbytet och större delen innan första skrivbytet. Så det är mellansekvenser, uppdrag, nya monster osv som tillkommer i skivbytet. Hade de gjort samma med GTA så hade det varit likadant där. Man spelar halva uppdragen, byter skiva och sedan spelar man andra halvan av uppdragen men fortfarande samma stad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 58
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Vet inte hur det är med Lost Odyssey men Blue Dragon så har man tillgång till hela världen innan sista skivbytet och större delen innan första skrivbytet. Så det är mellansekvenser, uppdrag, nya monster osv som tillkommer i skivbytet. Hade de gjort samma med GTA så hade det varit likadant där. Man spelar halva uppdragen, byter skiva och sedan spelar man andra halvan av uppdragen men fortfarande samma stad.

Ah ok, jag har inte kört Blå Drake så mycket, så jag trodde det skulle vara som jag trodde. :)

Jo. Men det som vore möjligt är att byta skiva efter X uppdrag i storyn, eftersom själva staden kan finnas i RAMminnet fortfarande, eller om det vore för stort för RAM så kan man klämma in själva staden på samtliga DVDer och låta uppdragens modelleringar, ljudfiler och annat ligga på separata skivor. Efter att ha kört 40 uppdrag måste man byta skiva när man ska köra resten av storyn. Inte omöjligt, men bökigt. Fast det får de väl tåla :rolleyes:

Ah, det är sant, så långt tänkte inte jag. :sick:

Redigerad av MrNoNja
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Jag tycker att hela den här grejen med 360 suger getpung. Alla här vet att GTA serien alltid har varit officiell för Playstation. Ända sen GTA1. GTA har alltid legat åt Playstation-hållet. Typ att alla förhandsvisningar och sådant alltid varit på PS och sedan xbox eller vafan det nu är för konsoller.

Men nu från ingenstans så verkar det som om R* har lämnat PS för att gå över till XBOX. Förstår ni? Det känns inte längre som att GTA är ett PS spel. Fattar inte vad alla blåsta idioter ser i XBOX. Den är så jävla kass så de går inte att beskriva.

Med det fjantiga DVD formatet.. KOMIGEN vi är för fan påväg att skifta över till BLURAY som ligger på 50 gb och Microsoft som ska föreställa ett världsledande företag inom teknik inte ens kan lägga in Bluray i den. Kommer bli kul och se hur mycket folk kommer lida i framtiden när Ps3 bara fortsätter att utvecklas med åren medans XBOX kommer ligga på samma nivå hela tiden.

Och låt mig inte börja med handkontrollen....

Problemet är att folk har överskattat xbox 360 så jävla mycket. Konsollen klarar inte ens av 1080pi...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker att hela den här grejen med 360 suger getpung. Alla här vet att GTA serien alltid har varit officiell för Playstation. Ända sen GTA1. GTA har alltid legat åt Playstation-hållet. Typ att alla förhandsvisningar och sådant alltid varit på PS och sedan xbox eller vafan det nu är för konsoller.

Men nu från ingenstans så verkar det som om R* har lämnat PS för att gå över till XBOX. Förstår ni? Det känns inte längre som att GTA är ett PS spel. Fattar inte vad alla blåsta idioter ser i XBOX. Den är så jävla kass så de går inte att beskriva.

Med det fjantiga DVD formatet.. KOMIGEN vi är för fan påväg att skifta över till BLURAY som ligger på 50 gb och Microsoft som ska föreställa ett världsledande företag inom teknik inte ens kan lägga in Bluray i den. Kommer bli kul och se hur mycket folk kommer lida i framtiden när Ps3 bara fortsätter att utvecklas med åren medans XBOX kommer ligga på samma nivå hela tiden.

Och låt mig inte börja med handkontrollen....

Problemet är att folk har överskattat xbox 360 så jävla mycket. Konsollen klarar inte ens av 1080pi...

För det första: Du är PS fanboy antar jag? Men när du kan nämna vad som är så hemskt dåligt med 360 så ska jag inte ens bry mig om dig.

För det andra: 360 är inte så dålig som du påstår. Bortsett från att dom använder DVD så ser jag inte nackdelarna med den. Ps3 är också bra, men 360 är inte värt att kasta i sjön för det.

Och 360ns kontroll är ju grymt så jävla underbar, hur kan du ha nåt emot den?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För det första: Du är PS fanboy antar jag? Men när du kan nämna vad som är så hemskt dåligt med 360 så ska jag inte ens bry mig om dig.

För det andra: 360 är inte så dålig som du påstår. Bortsett från att dom använder DVD så ser jag inte nackdelarna med den. Ps3 är också bra, men 360 är inte värt att kasta i sjön för det.

Och 360ns kontroll är ju grymt så jävla underbar, hur kan du ha nåt emot den?

Sedan utvecklas 360'n redan för fullt. Bluray ska komma till 360, så det är inget argument. Sedan är ändå bluray just NU helt onödigt då det är så dyrt och finns så lite. Inte värt pengarna ännu.

Och som Merkky sa, kontrollen är helt underbar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sedan utvecklas 360'n redan för fullt. Bluray ska komma till 360, så det är inget argument. Sedan är ändå bluray just NU helt onödigt då det är så dyrt och finns så lite. Inte värt pengarna ännu.

Någon måste ju börja för att det ska komma igång :innocent:

Personligen är jag trött på "the console wars" tycker att alla konsoller har en viss sak som tilltalar. jag är först och främst en playstation dude men ska inskaffa mig 360, man vill ju ha dem spelen som är exklusiva också.

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sedan utvecklas 360'n redan för fullt. Bluray ska komma till 360, så det är inget argument. Sedan är ändå bluray just NU helt onödigt då det är så dyrt och finns så lite. Inte värt pengarna ännu.

Och som Merkky sa, kontrollen är helt underbar.

Microsoft har inte sagt att dom kommer släppa BluRay spelare Till Xbox 360. Däremot har dom sagt att dom kanske släpper det till det finns behov av det.

Och i mina ägon så är inte BluRay särskilt onödigt.

Dagens spel slukar mycket utrymme.

Uncharted tar upp 24GB till exempel.

Vi behöver inte tjata om villken maskin som är bäst.

Precis som emo sa, så har bägge maskinerna fördelar och nackdelar.

Men att se BluRay som en nackdel förstår jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ah, 360s ständiga problem :innocent: Det är inte för inte som Sony skryter om Bluray hela tiden.

Vill inte låta som en fanboy, men visst, 360 har haft tekniskaproblem, men det är endast dom äldre versionerna som gäller.

Och PS3:an är ingen konsol som jag skulle köpa, även fast jag är en Sony fanboy egentligen.

Redigerad av MyStiC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För det första: Du är PS fanboy antar jag? Men när du kan nämna vad som är så hemskt dåligt med 360 så ska jag inte ens bry mig om dig.

För det andra: 360 är inte så dålig som du påstår. Bortsett från att dom använder DVD så ser jag inte nackdelarna med den. Ps3 är också bra, men 360 är inte värt att kasta i sjön för det.

Och 360ns kontroll är ju grymt så jävla underbar, hur kan du ha nåt emot den?

Jag är inte PSfanboy men jag tycker bara att varje Ps som släpps känns hel och genomtänkt för att underhålla långt in i framtiden. Men xbox känns mer som om den görs bättre till en viss nivå som är lagom och sen stanna där. Förstår du? Om 5 år kommer ps3 ha otroliga funktioner medans xbox kanske ligger på ungefär samma nivå som idag. Det är så jag ser det i alla fall.

självklart tycker jag inte att den är jävligt kass men jag tycker bara att den inte är ''hel'' om man kan säga så.

När det gäller kontrollen så är smaken som baken... Jag personligen tycker den suger...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är inte PSfanboy men jag tycker bara att varje Ps som släpps känns hel och genomtänkt för att underhålla långt in i framtiden. Men xbox känns mer som om den görs bättre till en viss nivå som är lagom och sen stanna där. Förstår du? Om 5 år kommer ps3 ha otroliga funktioner medans xbox kanske ligger på ungefär samma nivå som idag. Det är så jag ser det i alla fall.

självklart tycker jag inte att den är jävligt kass men jag tycker bara att den inte är ''hel'' om man kan säga så.

När det gäller kontrollen så är smaken som baken... Jag personligen tycker den suger...

Som jag förstått det så kommer det ju nya 360 hela tiden, med nya saker. Så hur kan du säga att dom inte uppdateras? Hur hade du tänkt dig att ps3 ska uppdateras? Ps3's "otroliga funktioner" som du pratar om, då menar du alltså funktioner på spelkonsolen, eller på spelsidan?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

.:En enkät undersökning i U.S and A av ett känt bolag vid namn Microsoft så hade hela 76% svarat att de var homosexuella och helst tillbringar mer tid med pojkar än Xbox 360.

"Microsoft har under ett pressmeddelande gråtit tydligt och haft svårt att svara på Sonys frågor angående hur detta kunde skett just Xbox 360 användare." säger CJ - huvudkaraktär på Grand Theft Autos högkvarter. CJ har bekäftat att han helst inte vill att sin uppföljare ska spelas av homosexuella och ställt stora krav hos sina skapare Rockstar Games:. :D

- Säger allt. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

självklart tycker jag inte att den är jävligt kass men jag tycker bara att den inte är ''hel'' om man kan säga så.

Vi tror dig :)

Jag tycker att hela den här grejen med 360 suger getpung.

Fattar inte vad alla blåsta idioter ser i XBOX. Den är så jävla kass så de går inte att beskriva.

Problemet är att folk har överskattat xbox 360 så jävla mycket. Konsollen klarar inte ens av 1080pi...

Hahaha :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker att hela den här grejen med 360 suger getpung. Alla här vet att GTA serien alltid har varit officiell för Playstation. Ända sen GTA1. GTA har alltid legat åt Playstation-hållet. Typ att alla förhandsvisningar och sådant alltid varit på PS och sedan xbox eller vafan det nu är för konsoller.

Men nu från ingenstans så verkar det som om R* har lämnat PS för att gå över till XBOX. Förstår ni? Det känns inte längre som att GTA är ett PS spel. Fattar inte vad alla blåsta idioter ser i XBOX. Den är så jävla kass så de går inte att beskriva.

Men vafan.

Varför tror du att R* gör alla spel? dom gör det för pengarna. "Det känns inte längre som att GTA är ett PS spel" Gråt lite mer :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som jag förstått det så kommer det ju nya 360 hela tiden, med nya saker. Så hur kan du säga att dom inte uppdateras? Hur hade du tänkt dig att ps3 ska uppdateras? Ps3's "otroliga funktioner" som du pratar om, då menar du alltså funktioner på spelkonsolen, eller på spelsidan?

Jag menar allt. Vänta och se....

Men vafan.

Varför tror du att R* gör alla spel? dom gör det för pengarna. "Det känns inte längre som att GTA är ett PS spel" Gråt lite mer :wub:

Klart jag fattar att dem gör det för pengarna och de är det jag får spel på...

Vi tror dig :)

Hahaha :)

hahahahaha jag fick väl ett litet utbrott :(

Redigerad av tommy vercetti
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

.:En enkät undersökning i U.S and A av ett känt bolag vid namn Microsoft så hade hela 76% svarat att de var homosexuella och helst tillbringar mer tid med pojkar än Xbox 360.

"Microsoft har under ett pressmeddelande gråtit tydligt och haft svårt att svara på Sonys frågor angående hur detta kunde skett just Xbox 360 användare." säger CJ - huvudkaraktär på Grand Theft Autos högkvarter. CJ har bekäftat att han helst inte vill att sin uppföljare ska spelas av homosexuella och ställt stora krav hos sina skapare Rockstar Games:. :)

- Säger allt. :)

Wait...

What?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du ser där. Du kan inte ens lista vilka saker som kommer att göra Ps3 bättre i framtiden, så jag antar att du bara hoppas på att dom ska göra nån hyperuppdatering...

Du får allt ta i lite mer än så.

OKEJ:

*PS3 ägare kommer i framtiden kunna köpa spel som kommer ligga på 100 (200) GB.

*PS3 multiplayer är gratis medans xbox live kostar vilket kommer vara en stor fördel.

*Nästa generations filmer och spel och annat kommer ligga på BLURAY. Ungefär som när CD gick över till DVD. Och XBOX har inte den funktionen alltså kommer den ligga bakom.

*Säger bara nya Eyetoy liknande program med en hög mexapixlig cam med sjuka funktioner. Hittar inte länken på demonstrationen dem gjorde med vatten. De hade en kamera som eyetoy ungefär och de höll händerna i luften som om dem höll två glas med vatten. Och i spelet visade sig två händer med glas och vatten. Och med några realistiska rörelser så kunde dem hälla vatten från ett glas till annat i spelet. Tänka dig vad man kan göra i framtiden med sådana funktioner.

*Som du också sa innan... Uppdateringar på programvaran som släpps hela tiden kommer göra maskinen nyare och bättre med tiden.

Det är några ja kommer på just nu... Om jag eller någon annan här kommer på något nytt så kan jag uppdatera.

Redigerad av tommy vercetti
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man får inte glömma Home. :)

OKEJ:

*PS3 ägare kommer i framtiden kunna köpa spel som kommer ligga på 50 GB.

Hitachi har prototyper av skivor på 100GB, dessa kommer att kunna spelas upp i alla dagens BD-spelare (inkluderar PS3).

Det enda som kommer att krävas är en Firmware uppdatering.

Och dom har även planer på 200GB skivor. :doh:

Men det händer saker hos MS med.

Xbox Video Marketplace till exempel.

Där kommer att kunna köpa filmer och ladda ner till sin Xbox:s hårddisk.

Redigerad av Yukoai
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...