Jump to content

Perfect World - MMORPG


Sniper
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 415
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Okej om man är nybörjare, men att läsa förra sidan var lite som att gå in på ett dagcenter.. :confused:

Folk som inte är över lvl 5 efter flera dagar, vilket går att fixa på 10 minuter. Folk som inte gjort en enda quest, trots att det finns en knapp som visar var quests finns. Folk som inte har en aning alls hur deras klass fungerar överhuvudtaget.

Snalla kära människor, läs ett par FAQ's, följ ett par guider, läs PWforum.. Gör något, det blir skrattretande att läsa samma sak om och om igen efter ett tag och fortfarande se att person efter person förstör sina chars.

Tikki: Du kan lägga ner din barbar direkt, dina skillpoints är direkt skitdåliga redan.

VIT: Allt annat

STR: Så mycket så vapen och armors passar

INT: Ha kvar det på 5

DEX: Så mycket så vapen och armors passar

-------------------------

Har fortsatt på min meleefox. Måste säga att det är nog det svåraste/segaste jag kört. Man är tvungen att ha magicvapen för att kunna använda skills, men man gör meleedamage så runt lvl 10 gjorde jag runt 40 per slag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej om man är nybörjare, men att läsa förra sidan var lite som att gå in på ett dagcenter.. :confused:

Folk som inte är över lvl 5 efter flera dagar, vilket går att fixa på 10 minuter. Folk som inte gjort en enda quest, trots att det finns en knapp som visar var quests finns. Folk som inte har en aning alls hur deras klass fungerar överhuvudtaget.

Snalla kära människor, läs ett par FAQ's, följ ett par guider, läs PWforum.. Gör något, det blir skrattretande att läsa samma sak om och om igen efter ett tag och fortfarande se att person efter person förstör sina chars.

Tikki: Du kan lägga ner din barbar direkt, dina skillpoints är direkt skitdåliga redan.

VIT: Allt annat

STR: Så mycket så vapen och armors passar

INT: Ha kvar det på 5

DEX: Så mycket så vapen och armors passar

-------------------------

Har fortsatt på min meleefox. Måste säga att det är nog det svåraste/segaste jag kört. Man är tvungen att ha magicvapen för att kunna använda skills, men man gör meleedamage så runt lvl 10 gjorde jag runt 40 per slag.

Nu vill jag inte ställa min noob fråga, men jag gör det ändå. Jag hittade någon som sålde skills, det såg ut som om man kan skaffa sin första skills vid level 9 (jag vet att man börjar med 2 skills), stämmer det (jag tycker att det låter lite konstigt att man inte kan skaffa några skils innan det) eller är jag en true noob?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu vill jag inte ställa min noob fråga, men jag gör det ändå. Jag hittade någon som sålde skills, det såg ut som om man kan skaffa sin första skills vid level 9 (jag vet att man börjar med 2 skills), stämmer det (jag tycker att det låter lite konstigt att man inte kan skaffa några skils innan det) eller är jag en true noob?

Du hittade någon? Antagligen var denna någon din klasstränare, vilket lär ut skills vid vissa levels. Nu vet jag inte vilken klass du är, men dom flesta klasser får inga nya skills innan lvl 9, däremot så kan vissa klasser få en ny rank av sina dåvarande skills innan lvl 9.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gick med i en faction igår, fick tips om hur jag ska bygga upp min barbarian. Ska tydligen satsa mycket på St och Vit och lite på Dex också. Så att jag kommer fungera bra som tank. Självklart vill jag det ;) . Är förövrigt level 14 nu.

Barb är simpelt att skilla.

STR och DEX: Tillräckligt för vapen och Heavy Armor

VIT: Resten (HP är vad du kommer vilja ha och behöva, du har aldrig för mycket liv)

INT: 5(sätt aldrig ut nått på INT)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har bestämt mig för att sluta spela PW. Dels för att jag av någon anledning tar extremt mycket skada helt plötsligt och inte skadar mina fiender alls (jag är level 18 de är level 18) och dels för att PW tagit för mycket av min tid.

Klass?

Gear?

Mobs?

Jag kan dock hålla med dig om att det tar mycket av din tid... mmorpgs. :confused:

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror dom flesta väntar på EU servrarna ska komma

Nån som vet när dom kommer öppnas?

Finns inga tider satta.

Men det är ändå simpelt att veta så sätt. Closed beta kommer hålla på en vecka, sen öppnas open beta för allmänheten. Så när closed beta öppnar så är det dags att dra hem clienter och dylikt.

Är dock ganska säker på att det kommer bli precis som förra gången. Massvis med folk börjar, dom flesta tyvärr helt värdelösa och kommer aldrig över lvl 10 innan dom slutar för "spelet var dåligt"(i själva verket var spelet för svårt för deras outvecklade hjärnor). Nåra "core" kommer fortsätta över lvl 20, folk kommer sluta titt som tätt efter detta för det är "tråkigt". Sen sittar man där med 2-3 pers som spelar som tillslut kommer sluta dom också för det är helt ensamt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Kan man börja regga sig nu eller? Måste man vänta?

Man har kunnat regga sig på forumet sen det kom upp. Det är på forumet som man sen har haft chansen att få en plats i Closed Beta. Registrering till Open Beta finns inte än.

Jag loggade in på forumet idag och såg att jag hade ett oläst PM och såg till min förvåning detta;

Greetings Hero!

The Goddess of Perfect World smiles upon you. You have been selected to step forward and enter our new realm. But be warned, this challenge is not an easy task.

The dangers ahead are many, but we believe in our hearts that you are up to the challenge to fight any possible bugs during the Closed Beta Testing. Heed the call and prepare for the Closed Beta Start and Game client download by next week.

Your Game login details for the Closed Beta testing:

Login: ***

Password: ***

Go to http://www.perfectworld.ms/download/comic-closedbeta.jpg for more information

Nu är det bara att vänta på att clienten kommer upp sen ska här gibbas.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man har kunnat regga sig på forumet sen det kom upp. Det är på forumet som man sen har haft chansen att få en plats i Closed Beta. Registrering till Open Beta finns inte än.

Jag loggade in på forumet idag och såg att jag hade ett oläst PM och såg till min förvåning detta;

Nu är det bara att vänta på att clienten kommer upp sen ska här gibbas.

Haha, grattis!

Serien var dock sämst :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick ett mail från PWI

"Greetings Perfect World Users,

Over the past few months our community has been growing exponentially. The number of players participating in our worlds grows on a daily basis and this is largely due to the strong viral presence of our player base.

We have since decided to reward our users that go out of their way to invite their friends and family

to play Perfect World International.

With that being said, we are happy to announce

the launch of our Referral System!

You can now refer your friends and be eligible

for free ZEN or even an exclusive mount,

the Black Raptor.

The Referral System will only be available for a limited time

so hurry and take advantage of this system while you can!

For more information regarding the Referral System

http://www.perfectworld.com/referral

"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...