Jump to content

Vad jobbar dina föräldrar med?


Tweak
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 96
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Pappa är ingenjör och driver ett eget företag. Det är förmodligen i hans fotspår jag kommer gå.

Men mamma har ett intressantare jobb. Hon pluggade nyss om och läste logistik, nu jobbar hon inom det militära på SAAB, hon jobbar med JAS 39 Gripen. :huh:

Jag vet inte så noga vad hon gör då det mesta är hemligt, men jag vet att hon ser till så att alla har jobb och att alla har de sakerna de behöver när de ska utföra sina jobb.

Något i den stilen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pappa är civilingenjör och har någon chefsposition i Aitik, en koppargruva med 400 st anställda. Tidigare har han varit armétekniker (tror jag) och typ planerare på Scania.

Mamma är förtidspensionär. Hon jobbade på nummerupplysningen (118118) i 15 år, sedan lades det ner här i stan. De hade något gammalt avtal att man fick pension vid 55 om man ville. Då flyttade hon till Luleå och jobbade där i två år, tills hon fyllde 55 (i juni 2007). Nu jobbar hon extra på ett café här. (Ta med fikabröd hem FTW!)

Min syster (när vi ändå är igång) vikarierar som fotograf på NSD i Luleå.

Det var förövrigt en grov missläsning Tweak. :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pappa är civilingenjör och har någon chefsposition i Aitik, en koppargruva med 400 st anställda. Tidigare har han varit armétekniker (tror jag) och typ planerare på Scania.

Mamma är förtidspensionär. Hon jobbade på nummerupplysningen (118118) i 15 år, sedan lades det ner här i stan. De hade något gammalt avtal att man fick pension vid 55 om man ville. Då flyttade hon till Luleå och jobbade där i två år, tills hon fyllde 55 (i juni 2007). Nu jobbar hon extra på ett café här. (Ta med fikabröd hem FTW!)

Min syster (när vi ändå är igång) vikarierar som fotograf på NSD i Luleå.

Det var förövrigt en grov missläsning Tweak. :huh:

Jag var trött. ;) Antar att jag såg "fildelar" och tog det som "föräldrar", och konstruerade resten själv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pappa håller på med någonting som har med luftaggregat till flygplan att göra, typ. Inom försvaret/Saab.

Vilken SAAB-fabrik jobbar han på? För han är på samma avdelning som mamma verkar det som, fast förmodligen på en annan fabrik. Mamma är ju också inom det militära på SAAB vilket ju är inom försvaret.

Tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...