Jump to content

Vad jobbar dina föräldrar med?


Tweak
 Share

Recommended Posts

Ja! Klockan är halv 5 på morgonen och när jag såg Jackers tråd "Hur mycket fildelar du?" så såg jag fel och läste "Vad jobbar dina föräldrar med?" Då fick jag idén till denna tråden. ;)

Egentligen är det väl inget superdiskussionsämne, men jag tror det kan vara kul att se. Kanske kan man urskilja någon slags mönster också. Vi får se.

Båda mina föräldrar är lärare. Pappa är idrottslärare på en gymnasieskola, fast han är utbildad till gymnastikdirektör, för han är så gammal att det hette så när han utbildade sig. :huh: Min mamma är förskollärare.

Vad jobbar era med?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 96
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Morsan jobbar på samma industri som mig, dock på annan avdelning.

Farsan är ekonomisk manager på ROL. Ska dock byta jobb till ett systerbolag eller liknande. Han är god vän med den f.d. VD'n som numera håller i systerbolaget, medans hans son tog över det större bolaget. Så det är Min farsa, VD'n och VD'n son som "sköter" ROL.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Farsan har ett eget företag. Halva vårt hus är typ en lagerlokal så han kan jobba hemifrån.. Återförsäljare av smörjfett och oljor är väll de största, sen är det allt möjligt som kunderna önskar som vi köper in.

Går ganska bra tror jag, två anställda här hemma, sekreterare och snubbe som fyller fett i tuber xD.. Har ett annat mellanstort lager i byn sen ett stort lager i Södertälje eller nått med ~5 anställda där me :huh:

Morsan? Arbetslös hemmafru ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Far min är "Hustekniker" på Linköpings Universitet, vilket skulle kunna beskrivas som en lite finare form av vaktmästare. :huh:

Han har jobbat där i 20 år nu, och trivs jättebra.

Min mor har de senaste två år gått från ett ganska fint jobb inom Viktväktarna till utbrändhet och sjukskrivning, till uppsägning (det var hon som sade upp sig), till personlig assistent åt en CP-skadad kvinna, till uppsägning (hon gillade det jobbet jättemycket, men hon visste att hon skulle bli kvar där hela livet om hon inte bröt ganska fort), till personlig assistent på särskolegymnasiet. Hon gillar det nuvarande jättemycket, och kommer förmodligen jobba där tills hon går i pension.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min far jobbar som högstadielärare på en skola här i närheten, han är satt som hemkunskapslärare och resurslärare.

Han jobbar även som ordningsvakt på Harry's om nätterna också, så passa er när ni går till Harry's i Norrköping.

Min mamma är distriktschef i Herstal Lampor & Design AB som hon precis fått, hon trivs väldigt bra där.

Redigerad av MyStiC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mor min är en kommunalt anställd ekonom, hon räknar på skolverksamhetens ekonomi mest som jag har förstått det.

Far min är en statligt anställd jurist, jobbar främst med rådgivning i fastighetsrättsliga ärenden (Lantmäteriverket), men även föreläsningar och lagförslag/skrivelser till regeringen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Farsan jobbar som skogsmaskinsförare i normala fall, dock har han varit sjukskriven senaste tiden. Som det lät skulle han dock börja jobba snart igen.

Morsan jobbar på något kontor i ett av Bollnäs få höghus, och jag har inte orkat att riktigt förstå vad det är hon håller på med. :huh:

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...