Jump to content

Idag är det första skyltsöndagen i advent...


Vice.
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 41
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Populära dagar

Toppbidragare

Det här med skyltsöndag, är det något stort nu för tiden? Jag vet att min mor har berättat att när hon var yngre så slog affärerna igen en hel dag bara för att skylta om, och sedan på söndagen så gick hela stadens befolkning runt och kollade i butikfönstrena.. Så är det väl inte nu för tiden?

Och god jul förresten!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det här med skyltsöndag, är det något stort nu för tiden? Jag vet att min mor har berättat att när hon var yngre så slog affärerna igen en hel dag bara för att skylta om, och sedan på söndagen så gick hela stadens befolkning runt och kollade i butikfönstrena.. Så är det väl inte nu för tiden?

Så har det i alla fall varit i Arvidsjaur så länge jag kan minnas :rolleyes:. Ska själv ut och titta lite idag innan jag drar tillbaka till Skellefteå! Rätt mysig stämning faktiskt, dock väldigt meningslöst.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sen när blev det jul bara för att det är skyltsöndag? Jul för mig är julafton och juldagen. Sen är det slut. Aalla 23 dagar i december före julafton är för mig bara till för att bygga upp stämningen. Inte fan är det någon jul än inte.

När julkalendern börjar, då är det baske mig jul :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...