Jump to content

nVidia 8800GT


Siana
 Share

Recommended Posts

Någon annan som hypar detta kort? Det kommer förmodligen släppas i butikerna på måndag. Priset ligger på 2100 - 2300 vilket är en aning billigare än ett 8800GTS 320MB som ligger på runt 2500 kronor. Ändå kommer kortet smiska både 8800GTS 320MB och 640MB, även 2900Pro/XT - till och med vara uppe och nafsa på 8800 GTX!

Här är lite testbilder från MSIs kort:

msi88gt_g_01_941099_0.gifmsi88gt_g_04_941099_1.gif

msi88gt_g_05_941099_2.gifmsi88gt_g_06_941099_3.gif

msi88gt_g_07_941099_4.gifmsi88gt_g_08_941099_5.gif

msi88gt_g_14_941099_6.gifmsi88gt_g_20_941099_7.gif

Själv blir det garanterat ett köp. Enda frågan är om jag ska köpa direkt eller vänta. ;)

Här är en riktig dräpare:

UT3_941099_8.jpg

Stämmer den är det sanslöst. :unsure:

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 135
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Finns självklart ett par till kort som blir intressanta. 19e november kommer nVidias förbättrade verision av GTS som man inte har hört så mycket om än. AMD släpper ju RV670 också, som kan bli intressant. Skulle det inte slå 8800GT kan det i alla fall hjälpa till att pressa priset på det ännu mer. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns självklart ett par till kort som blir intressanta. 19e november kommer nVidias förbättrade verision av GTS som man inte har hört så mycket om än. AMD släpper ju RV670 också, som kan bli intressant. Skulle det inte slå 8800GT kan det i alla fall hjälpa till att pressa priset på det ännu mer. :unsure:

Ah! Tyckte för en månad sen det kanske skulle vara dumt att lägga pengar på dator nu.. Men ack så dum jag var!

Skitglad är jag nu! OH OH! AHA AHA! OH OH!

Men den RV670, kommer den november-december?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ah! Tyckte för en månad sen det kanske skulle vara dumt att lägga pengar på dator nu.. Men ack så dum jag var!

Skitglad är jag nu! OH OH! AHA AHA! OH OH!

Men den RV670, kommer den november-december?

Ska du köpa ny dator är det perfekt nu. Bäst är om du kan hålla dig till nyår. Då är allt ute och mellandagsrean är i full gång, du kommer kunna fullständigt frossa. yes_645834_0.gif

RV670 kommer någon gång i november från vad jag har hört.

Nu känns det surt att ha ett två månader gammal 8800GTS, men så är det i datorvärlden.

Sälj och köp. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska du köpa ny dator är det perfekt nu. Bäst är om du kan hålla dig till nyår. Då är allt ute och mellandagsrean är i full gång, du kommer kunna fullständigt frossa. yes_645834_0.gif

Gott att höra, då morsan gav mig ett blankt nej till mina planer över att plocka ihop en dator nu, utan sa att vi skulle ta det runt nyår istället. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

man kan inte lita på allt där... Geforce 7600 gs 256 mb ligger inte på 500 / 1400 mhz... Det ligger på 450 / 1200 mhz... Så jaga litar inte så mycket på det där... vart har du fått den informationen ifrån??

Varför skulle de ens skriva ut hertzantalet om det inte var för att visa att det var klockat? :unsure:

Kan ju vara en fabriksklockad verision av kortet. -_-

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om man nu ska vara petig (som jag är :unsure: ) så står det på min förpackning att kortet är originalt 450 / 1200 mhz.. men det kan ju vara klockat.. vem vet??

EDIT: Stav fel

Orginalklocken är säkerligen 450/1200, men kortet de har kan ju vara en speciell utgåva som är fabriksklockad, eller så har de klockat det själva för testet. Spelar väl egentligen ingen större roll eftersom 7600GS inte är särskilt intressant i den här mätningen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...