Jump to content

nVidia 8800GT


Siana
 Share

Recommended Posts

Har fått mitt kort, nya sladdar och nytt nätagg nu. FINALLY IT'S ALL WORKIN! Fin skillnad. :)

Dock har jag märkt att kortet blir överhettat rätt fort. Texturerna brukar se lustiga ut efter bara någon timme och efter ytterligare tid så buggar sig annat med. Någon som har det likadant?

Har alltid öppet chassit och fläkten fungerar. Tycks dock krävas mer. :alien: Vet inte om det är värt att kosta på sig en till fläkt. Vet heller inte vart jag skulle sätta den isåfall.

Skulle kunna ta en bordsfläkt och ställa precis framför öppningen i chassit som kan blåsa lite på rubbet. Antar att det inte är så effektivt. :mf_doof:

Någon som har något fint påhitt att ta till för en svalare dator?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 135
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Har fått mitt kort, nya sladdar och nytt nätagg nu. FINALLY IT'S ALL WORKIN! Fin skillnad. :)

Dock har jag märkt att kortet blir överhettat rätt fort. Texturerna brukar se lustiga ut efter bara någon timme och efter ytterligare tid så buggar sig annat med. Någon som har det likadant?

Har alltid öppet chassit och fläkten fungerar. Tycks dock krävas mer. :alien: Vet inte om det är värt att kosta på sig en till fläkt. Vet heller inte vart jag skulle sätta den isåfall.

Skulle kunna ta en bordsfläkt och ställa precis framför öppningen i chassit som kan blåsa lite på rubbet. Antar att det inte är så effektivt. :mf_doof:

Någon som har något fint påhitt att ta till för en svalare dator?

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=343705

Sen smälla på en 92 mm fläkt, då borde det bli svalt. Det finns en hel tråd på Sweclockers om kylare till 8800GT.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har fått mitt kort, nya sladdar och nytt nätagg nu. FINALLY IT'S ALL WORKIN! Fin skillnad. :mf_doof:

Dock har jag märkt att kortet blir överhettat rätt fort. Texturerna brukar se lustiga ut efter bara någon timme och efter ytterligare tid så buggar sig annat med. Någon som har det likadant?

Har alltid öppet chassit och fläkten fungerar. Tycks dock krävas mer. ;) Vet inte om det är värt att kosta på sig en till fläkt. Vet heller inte vart jag skulle sätta den isåfall.

Skulle kunna ta en bordsfläkt och ställa precis framför öppningen i chassit som kan blåsa lite på rubbet. Antar att det inte är så effektivt. ;)

Någon som har något fint påhitt att ta till för en svalare dator?

Skulle rekommendera att du tankar RivaTuner och ändrar fläkthastigheten från 29% (standard) till 50%. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle rekommendera att du tankar RivaTuner och ändrar fläkthastigheten från 29% (standard) till 50%. ;)

Hur gör jag detta? Försökte följa guiden men hittar inga "fan options" utan bara "Overclocking", "Compability", "Overlay". (Och nej, det finns inga andra Fan Options under dessa menyer)

Dock under Power User finns endel options för fläkten. Vågar dock inte ändra något förrens någon kan säga exakt vad. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur gör jag detta? Försökte följa guiden men hittar inga "fan options" utan bara "Overclocking", "Compability", "Overlay". (Och nej, det finns inga andra Fan Options under dessa menyer)

Dock under Power User finns endel options för fläkten. Vågar dock inte ändra något förrens någon kan säga exakt vad. ^_^

:(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Står "reload display driver". Trycker jag blir skärmen svart i två sekunder och sen blir allt som vanligt.

Hm.

i found how to enable the fan tab in the Power User settings, (allowbinaryfanspeedcontrol setting) and now have it set at 100%. it didnt seem to make much difference to either noise or temperature, but im thinking its because the fan is so tiny on my current card. hopefully this will change when i install my 8800GT...
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...