Jump to content

nVidia 8800GT


Siana
 Share

Recommended Posts

Om du läste mitt inlägg lite högre upp hade du sett att ajg inte visste vad skillnaderna var -_-

Men om det bara är det som är skillnaden så är 8800GT ett säkert köp ^^

Det är Xaudio2 och shadermodell 4.1 istället för 4.0 som är skillnaden, men shadergrejen är ingen större skillnad, själva huvudsyftet med 10.1 är Xaudio2.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 135
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Ah, dåså.

Vet du hur det blir med GTX-korten efter GT släppts?

Känns lite konstigt om GT skulle vara bättre än GTX :)

nVidia jobbar såhär just nu:

1) Fixa ett riktigt bra budgetkort - 8800GT

2) Förbättra sitt mellansegmentskort - 8800GTS. Detta kommer då förmodligen prestera bättre än 8800GT.

3) Förbättra sina monsterkort. Det ryktas om att nVidia kommer i vår med ett riktigt monster, och jag förmodar att det är någon slags uppgradering av GTX/Ultra.

Men tills dess kommer man, med hjälp av klockning, kunna få ett GT att prestera som ett GTX. -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dock så får man ett extremt varmt kort. Ska köpa en annan fläkt till mitt kort när jag bestämmer mig för att klocka det.

Palit håller även på och arbetar med ett kort med förbättrad fläkt, men det hjälper väl inte dig som redan har beställt. :)

Detta kort ska ligga på 29dB också, vilket är en enorm skillnad mot originalfläkten som ligger på ~43dB. Det använder även ett annat strömförsörjningsläge, vilket gör att det drar mindre. Mindre W = kallare kort. :D

Såhär sexigt kommer det se ut. -_-

Image1004_942410_0.jpg

Edit: Som du ser kommer även fläkten att ta upp två PCIe-platser, men det tycker jag att det är värt för så tyst och effektiv kylning.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Detta kort ska ligga på 29dB också, vilket är en enorm skillnad mot originalfläkten som ligger på ~43dB. Det använder även ett annat strömförsörjningsläge, vilket gör att det drar mindre. Mindre W = kallare kort. :naughty:

Grodan i rustningen var ball ^^

Men har dom sagt något om priset då? Så det fortfarande blir nice price :)

För tystare är alltid skönt... Mmmm..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Palit håller även på och arbetar med ett kort med förbättrad fläkt, men det hjälper väl inte dig som redan har beställt. :naughty:

Detta kort ska ligga på 29dB också, vilket är en enorm skillnad mot originalfläkten som ligger på ~43dB. Det använder även ett annat strömförsörjningsläge, vilket gör att det drar mindre. Mindre W = kallare kort. :teehee:

Såhär sexigt kommer det se ut. :)

Edit: Som du ser kommer även fläkten att ta upp två PCIe-platser, men det tycker jag att det är värt för så tyst och effektiv kylning.

Som vanligt så har jag redan läst om det kortet på sweclockers. Men, eftersom det inte finns några tester ännu så ska man inte lita allt för mycket på vad det står på kartongen.

Har man fått veta vad det är för "socket" på grafikkortet? Funderar på att skaffa denna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som vanligt så har jag redan läst om det kortet på sweclockers. Men, eftersom det inte finns några tester ännu så ska man inte lita allt för mycket på vad det står på kartongen.

Har man fått veta vad det är för "socket" på grafikkortet? Funderar på att skaffa denna.

Ja, den där ska passa. Hela Zalmans VF-serie passar på 8800GT. Thermalright kommer även släppa en kylare till 8800GT om några veckor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det någon som vet hur lång frakttiderna på Datorbutiken är i allmänhet? Beställde just grafikkortet, OCH en extern hårddisk. Antar att dom inte levereras tillsammans? Eller måste jag vänta i flera veckor på hårdisken också? Hittar ingenting på sidan om exakt hur lång tid det skall ta med leveransen. Det står bara att det går snabbt.

Oh, och kortet är preliminärt framflyttat till den 11'de.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det någon som vet hur lång frakttiderna på Datorbutiken är i allmänhet? Beställde just grafikkortet, OCH en extern hårddisk. Antar att dom inte levereras tillsammans? Eller måste jag vänta i flera veckor på hårdisken också? Hittar ingenting på sidan om exakt hur lång tid det skall ta med leveransen. Det står bara att det går snabbt.

Oh, och kortet är preliminärt framflyttat till den 11'de.

Om du bara gjorde en order för båda varorna så kommer de samtidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sitter på en P4 3,4Ghz, 2gb ram, 300gb hdd, Och funderar på att köpa ett 8800GT 640mb, Tror ni att det går o lira Crysis och liknande spel på hyffsade inställningar å att det flyter på bra? eller är de andra grejorna för stenålders så att det inte är någon mening att uppgradera? :naughty:

Redigerad av Add3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sitter på en P4 3,4Ghz, 2gb ram, 300gb hdd, Och funderar på att köpa ett 8800GT 640mb, Tror ni att det går o lira Crysis och liknande spel på hyffsade inställningar å att det flyter på bra? eller är de andra grejorna för stenålders så att det inte är någon mening att uppgradera? :naughty:

Jag sitter på en 2,8 Ghz, 512 mb ram, 40 gb och ett geforce 7600 GS och jag kör på medium inställningar så ja det kommer nog att gå bra!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sitter på en P4 3,4Ghz, 2gb ram, 300gb hdd, Och funderar på att köpa ett 8800GT 640mb, Tror ni att det går o lira Crysis och liknande spel på hyffsade inställningar å att det flyter på bra? eller är de andra grejorna för stenålders så att det inte är någon mening att uppgradera? :naughty:

Klart det kommer fungera, men din processor är en flaskhals så den bör du uppgradera. F.ö har 8800GT 512MB och inte 640.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...