Jump to content

nVidia 8800GT


Siana
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 135
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Argh, mitt kort skulle kommit till lagret idag. Men icke, nu är det uppskjutet till den 26'de. Det är tre dagar innan Dreamhack, och måste ha iallafall hårdisken då (Helst av allt grafikkortet också.) Vet någon om det går/hur man gör för att avbeställa på Datorbutiken? Funderar lite på att göra 2 beställningar istället, en på hårddisken och en på grafikkortet. Så att iallafall en utav sakerna kommer i tid. Jag har läst deras regler för avbeställningar, men förstod inte så mycket av texten och det stod heller inte hur man gör..

Och är det någon som fått sitt kort än? Eller som VET att det är påväg? (Boomer?)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Argh, mitt kort skulle kommit till lagret idag. Men icke, nu är det uppskjutet till den 26'de. Det är tre dagar innan Dreamhack, och måste ha iallafall hårdisken då (Helst av allt grafikkortet också.) Vet någon om det går/hur man gör för att avbeställa på Datorbutiken? Funderar lite på att göra 2 beställningar istället, en på hårddisken och en på grafikkortet. Så att iallafall en utav sakerna kommer i tid. Jag har läst deras regler för avbeställningar, men förstod inte så mycket av texten och det stod heller inte hur man gör..

Och är det någon som fått sitt kort än? Eller som VET att det är påväg? (Boomer?)

http://sweclockers.com/forum/showthread.ph...;postid=7839612

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Argh, mitt kort skulle kommit till lagret idag. Men icke, nu är det uppskjutet till den 26'de. Det är tre dagar innan Dreamhack, och måste ha iallafall hårdisken då (Helst av allt grafikkortet också.) Vet någon om det går/hur man gör för att avbeställa på Datorbutiken? Funderar lite på att göra 2 beställningar istället, en på hårddisken och en på grafikkortet. Så att iallafall en utav sakerna kommer i tid. Jag har läst deras regler för avbeställningar, men förstod inte så mycket av texten och det stod heller inte hur man gör..

Och är det någon som fått sitt kort än? Eller som VET att det är påväg? (Boomer?)

Jag fick mitt idag, beställde 28 oktober tror jag det var.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...
Argh, Nu tänkte jag köpa/Önska mig ett 8800 GT.

Men undrar, Hur bra processor samt modekort måste man ha för att kortet ska gå ihop med resten av datorn?

Enda som krävs av moderkortet är att det har PCIe. Säg vad du har för processor så kan jag eller någon annan avgöra om det blir en flaskhals, svårare att generalisera på det viset som du efterfrågar. :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Enda som krävs av moderkortet är att det har PCIe. Säg vad du har för processor så kan jag eller någon annan avgöra om det blir en flaskhals, svårare att generalisera på det viset som du efterfrågar. :mf_doof:

Okej, Står i Enhetshanteraren under fliken "Processor"

Intel® Pentium® 4 CPU 3.00GHz

Intel® Pentium® 4 CPU 3.00GHz.

Btw, vart hittar jag vad jag har för modekort? (:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, Står i Enhetshanteraren under fliken "Processor"

Intel® Pentium® 4 CPU 3.00GHz

Intel® Pentium® 4 CPU 3.00GHz.

Btw, vart hittar jag vad jag har för modekort? (:

Tanka hem Everest och kolla all information där. Man kan lära sig en del där.

Förövrigt så funkar den processorn fint med 88GT. Spelar ju ingen roll vad det är för processor du har, du får ju prestandaboost i vilket fall. Så länge det inte är en gammal Pentium, då kan man lika väl kasta ut datorn genom fönstret.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...