Jump to content

EA SKATE


JSHC
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 445
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Då någon faktiskt var intresserad kan jag ju slänga upp det här också:

Vancouver, British Columbia - September 15, 2009 - Electronic Arts Inc. (NASDAQ: ERTS) today revealed the next title in the company's landmark skateboarding franchise: SKATETM 3, and confirmed that it will ship in May 2010. SKATE 3 breaks new ground by taking all of the camaraderie and competitive excitement of real-life skateboarding and brings it to the hands of gamers. Whether online or offline, players can now team up to build the ultimate skate crew in the definitive skateboarding co-op experience. In SKATE 3, players take part in team-based challenges, compete against rival crews and leave their mark on the all-new skater's paradise, Port Carverton.

"The social and community aspects of the SKATE franchise are something we've always embraced, but we've never done anything to the scale you're going to see in SKATE 3," said Senior Producer, Jason DeLong. "We're giving gamers a very unique experience by providing them with the tools they need to build their ultimate team or to create a team comprised entirely of their online friends. From there, it's all about proving yourself - teaming up, and throwing down."

Players who pre-order SKATE 3 get an unlock code that gives them exclusive access to the iconic Black Box Distribution Skate Park, home turf of Zero, Mystery, and Fallen skate teams. Black Box Distribution was founded in 2000 by Jamie Thomas, and houses and distributes some of skateboarding's biggest selling brands .Pre-orders are available now at http://skate.ea.com or at participating retailers nationwide.

SKATE 3 features an all-new co-op mode where teammates can complete challenges together while advancing each other's careers. From rewarding epic bails and fails with a beefed up Hall of Meat mode to honing your craft with the all-new skate.School, players of all skill levels have multiple ways to "kill it" in the game. The franchise also continues to raise the bar for user created content with the skate.Create feature suite, an innovative toolset that empowers gamers to truly express their skate style by creating their own graphics, videos, and skate parks.

Redigerad av JSHC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...
  • 3 weeks later...
Är det möjligt att på något sätt klippa ihop en film från skate2? inte så att man sparar ett helt replay utan klipper ihop flera småklipp från olika replays.

Det folk brukar göra är att ladda upp klipp de vill ha på skate.Reel, ladda ner dem därifrån (i flv-format) och sedan redigera ihop en liten film i valfritt videoredigeringsprogram. :)

Oh, and:

Och lite mer info, including en ny video:

http://skate.ea.com/blog.action?blogId=ska...26122327426.xml

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det folk brukar göra är att ladda upp klipp de vill ha på skate.Reel, ladda ner dem därifrån (i flv-format) och sedan redigera ihop en liten film i valfritt videoredigeringsprogram. :)

Ok ok, då får jag gå den vägen :P.

I övrigt så tycker jag trean verkar riktigt intressant, var riktigt sen med att köpa tvåan och har inte ens spelat det första (förutom demot).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok ok, då får jag gå den vägen :).

I övrigt så tycker jag trean verkar riktigt intressant, var riktigt sen med att köpa tvåan och har inte ens spelat det första (förutom demot).

Ettan var på vissa sätt bättre än tvåan... Visst, det var lägre framerate och man kunde inte göra lika mycket grejjer, som i tvåan... men med alla trick som kom och i och med att de gjorde spelet lite mer oseriöst och crazy så försvan lite utan känslan... Det var den som var bäst och var så underbar i ettan. :P

Är inte direkt hypad för trean men blir lite intresserad ändå när jag tittar på lite om det... Blir nog ett köp relativt tidigt ändå, tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ettan var på vissa sätt bättre än tvåan... Visst, det var lägre framerate och man kunde inte göra lika mycket grejjer, som i tvåan... men med alla trick som kom och i och med att de gjorde spelet lite mer oseriöst och crazy så försvan lite utan känslan... Det var den som var bäst och var så underbar i ettan. :)

Är inte direkt hypad för trean men blir lite intresserad ändå när jag tittar på lite om det... Blir nog ett köp relativt tidigt ändå, tror jag.

Jo kan tänka mig det, var just den biten som fick mig att gilla skate mer än Tony Hawk-serien. Att det känns lite mer "real" så att säga. Så för mig känns skate 2 inte ett dugg oseriöst eftersom jag är så van vid Tony Hawk. Men jag hoppas verkligen att de kör mer på den verkliga biten i Skate 3, känslan att klara ett bra trick är så otroligt mycket bättre i Skate än Tony Hawk. Åtminstone enligt mig :P.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker ändå att Skate 2 höll en nivå där den realistiska biten var bra, även om den inte var så realistisk som man kunde önska sig så var det inte svårt att "spela" realistiskt. Så länge den möjligheten är tillgänglig så kan de göra det lite mer "arkadigt".

Här är en film som verkligen visar den lite mer realistiska biten av skate:

Ett riktigt mästerverk, om ni frågar mig. En hel del teknisk åkning också, de där grindsen där man ändrar position är troligtvis något av det svåraste man kan göra i Skate. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bump.

Om någon har lust att göra en Skate2-film så är det bara att hojta till, jag kan stå för redigering om det är så att ni inte vill/kan göra det. Hade en på G förut men bestämde mig att lägga ner det rätt snabbt.

Helst borde ni ha film-DLCt dock som ger extra möjligheter i replay-editorn.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bump.

Om någon har lust att göra en Skate2-film så är det bara att hojta till, jag kan stå för redigering om det är så att ni inte vill/kan göra det. Hade en på G förut men bestämde mig att lägga ner det rätt snabbt.

Helst borde ni ha film-DLCt dock som ger extra möjligheter i replay-editorn.

Ska göra en så småningom. Hojtar till om det inte går som jag vill. Komme förmodligen behöva hjälp men vill ge det en chans själv först :).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska göra en så småningom. Hojtar till om det inte går som jag vill. Komme förmodligen behöva hjälp men vill ge det en chans själv först :).

Okej, bara att säga till om det tryter med klipp, har nog några sparade.

Vad hände med din (riktiga) skatefilm förresten? Minns att det var en otrolig sommarkänsla över den. :D

Redigerad av JSHC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, bara att säga till om det tryter med klipp, har nog några sparade.

Vad hände med din (riktiga) skatefilm förresten? Minns att det var en otrolig sommarkänsla över den. :)

Gjorde filmen på min gamla dator som tyvär säckade ihop, och smart som man var så hade jag inga backup-filer eller liknande, alla band som det är inspelat på finns kvar så någon gång ska jag ta tag i det men det kan ta allt från 1 månad till 5 år :naughty:, tappade totalt suget eftersom jag nästan var klar med den när min dator lämnade mig. Har av någon anledning inte kvar trailern heller vilket jag tycker är svintråkigt, jag vet att jag hade den på youtube men den finns inte kvar där, har inget minne av att jag tagit bort den därifrån heller :D.

@Pixie: Något jag undrar över också faktiskt. Så om någon har det eller vet vad det innebär, shoot :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gjorde filmen på min gamla dator som tyvär säckade ihop, och smart som man var så hade jag inga backup-filer eller liknande, alla band som det är inspelat på finns kvar så någon gång ska jag ta tag i det men det kan ta allt från 1 månad till 5 år :naughty:, tappade totalt suget eftersom jag nästan var klar med den när min dator lämnade mig. Har av någon anledning inte kvar trailern heller vilket jag tycker är svintråkigt, jag vet att jag hade den på youtube men den finns inte kvar där, har inget minne av att jag tagit bort den därifrån heller :).

@Pixie: Något jag undrar över också faktiskt. Så om någon har det eller vet vad det innebär, shoot :)

Ah, synd.

Filmer-packet ger i stort sett ett friare sätt att använda kameravinklar och funktioner, en helt fri kamera t.ex, keyframes som kan användas som animering.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Skrivet (redigerad)

http://www.gametrailers.com/video/skate-school-skate-3/63293

Hell, fucking, yeah! Hardcore-mode baby!

http://www.gametrailers.com/video/pick-up-skate-3/62853

Visar lite från create-a-park funktionen också.

Also:

SKATE 3 dated - May 11th in NA stores and May 14th in EU stores 11:08 AM Mar 17th via Seesmic

Redigerad av JSHC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...