Jump to content

Låtar du har blivit gråtfärdig av!


kicken
 Share

Recommended Posts

För att gå jävligt offtopic. Har du låten I'm Pablo? Det är den enda låten jag inte haft turen att höra än då den inte funkar att ladda ner från deras hemsida (där 3 fulla album finns för nedladdning för er andra som så gärna ville säga till mig att jag snackade warez.. Jävla horor.)

Jag har varenda en. Hojta till på msn ba.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 60
  • Ålder
  • Senaste inlägg
För att gå jävligt offtopic. Har du låten I'm Pablo? Det är den enda låten jag inte haft turen att höra än då den inte funkar att ladda ner från deras hemsida (där 3 fulla album finns för nedladdning för er andra som så gärna ville säga till mig att jag snackade warez.. Jävla horor.)

Det var inget.

Redigerad av KvaddadPadda
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För att gå jävligt offtopic. Har du låten I'm Pablo? Det är den enda låten jag inte haft turen att höra än då den inte funkar att ladda ner från deras hemsida (där 3 fulla album finns för nedladdning för er andra som så gärna ville säga till mig att jag snackade warez.. Jävla horor.)

Absolut! Men du har nog redan fått den av P-C :shifty:

I'm From Barcelona - We're From Barcelona. Den gör mig så glad att jag får tårar i ögonen. Indie det med, btw.

Redigerad av Kalan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns bara en låt för min del.

Johnny Cash - Hurt.

Där håller jag med! Hade bara hört NIN versionen av Hurt, men när jag fick höra Johnny Cash så blev jag lite tårögd.

--

Greedy Invalid - Resurrection of Mine blev/blir jag lite tårögd av, fin låt men ett kasst band.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Där håller jag med! Hade bara hört NIN versionen av Hurt, men när jag fick höra Johnny Cash så blev jag lite tårögd.

--

Greedy Invalid - Resurrection of Mine blev/blir jag lite tårögd av, fin låt men ett kasst band.

Onödig fakta:

Det måste Trent Reznor också gjort, han var så nere i drogträsket och var nära att dö, men han sa i en intervju att när han hörde Cashs version på Hurt så började han nästan gråta och kände sig hedrad över att han gjort en cover på hans låt, det gav honom krafter och ta sig ur drogerna och börja jobba med musik igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Två låtar finns det.. Dock kommer jag bara ihåg en av dom.

Johan Rothstein - Bredvid Dig

( Finns att lyssna på här http://www.myspace.com/johanrothstein )

Allt du säger

Allt du gör

Går rakt in i mig

Ord som rispar

Som förstör

Som knivar ifrån dig

Du har mitt hjärta i dina händer

Mitt öde vilar i din mun

Och du kan få mig att falla handlöst

På en enda kort sekund

Bredvid dig

Ja bredvid dig

Men aldrig nånting mer

Här finns paradis

Och himmelen

Men en glimt är allt jag ser

Jag skulle kunna älska gränslöst

Om du lät mig komma in

Jag skulle älska dig så sanslöst

Om du ville vara min

Jag ska gråta mig

Till sömns ikväll

Jag ska gråta varje dag

För jag måste ta farväl av dig

Det blir aldrig du och jag

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer inte riktigt på något gråtlåt just nu.

Visst får man en klump i halsen av vissa sorgliga låtar. Men oftast inte mer.

Skulle då vara Gary Jules - Mad World

Eller också Jason Mraz - I'm Yours som blev min och tjejens låt efter att den hela tiden spelades i kiosken i skolan under tiden då vi höll på att bli tillsammans.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eller också Jason Mraz - I'm Yours som blev min och tjejens låt efter att den hela tiden spelades i kiosken i skolan under tiden då vi höll på att bli tillsammans.

Coolt som fan att nu fick ha musik sådär, våran skola var så rädda för STIM så det spelades aldrig någon musik på stereon i cafeterian. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Coolt som fan att nu fick ha musik sådär, våran skola var så rädda för STIM så det spelades aldrig någon musik på stereon i cafeterian. :rolleyes:

Haha, fan vad tråkigt. :)

Själv hade vi så att dom två som stog i kiosken, som var två elever från högstadiet (olika varje dag), fick välja en varsin skiva som sedan spelades resten utav dagen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kom på ännu en:

Blink 182 - Not Now (Får mig att tänka på (och sakna) Blinks tid). Kom tillbaka!! :rolleyes:

Please stay until I'm gone. I'm here hold on...

Ord niggah bro.

Jimmy eat world- Hear you me är verkligen..Grymt bra. Den har fått mig tårögd vid ett speciellt tillfälle :)

"So what would you think of me now? So lycky, so strong, so proud. I never said thank you for that, now I'll never have a chance

Edit: Kom på en till. Greenday-Time of your life. Den väcker minnen från avslutningsbalen.. Hela klassen och parallelklassen satt i bussen påväg hem och kvällen började lida mot sitt slut. En lärare hade med sig gitarr, så jag spelade och sjöng den låten medans dom som kunde den sjöng med, och aj, vilken känsla det var just då.

Det var den perfekta avslutningen på en kväll jag aldrig i hela mitt liv kommer glömma. Jag gick i den bästa klassen någonsin, och den får mig verkligen att tänka på att allt måste komma till ett slut, även klassen. Sorgligt, men samtidigt skönt att börja på något nytt B)

"For what it's worth, it was worth all the while."

Redigerad av felshoe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hm.. lyssnar inte direkt på känslomässig musik längre, men när jag var mindre kommer jag ihåg att jag blev gråtfärdig av Sonata Arctica - The Misery

Text:

I write the lines you want me to, with the words.

I dare to use of all the ones that you have taught me, along the years.

You cast a perfect shadow on the paper.

Fade away with sunlight, I fear the way you know me, love can leave a stain...

You steal my only hope and make me stay awake another night.

I wish you bear with me, stay near me.

When the autumn leaves have fallen. Solitude, my pain, the last thing left me...

If you fall I'll catch, if you love I'll love, and so it goes, my dear, don't be scared,

you'll be safe, this I swear.

If you only love me back.

Seven lonely lies written on Deadwinter's night,

open the only book with the only poem I can read...

In blood I sign my name and seal the midnight with a tear.

Burn the paper, every line for them I cried...

If you fall I'll catch, if you love I'll love, and so it goes, my dear, don't be scared,

you'll be safe, this I swear.

If you only love me back.

I am the Playwrite and you are my Crown, make me cry for your love,

like you've done many times, so I know.

I can't write these storylines without you, lady pain, make me strong,

can't we be together without them forever...

The words I write can only hurt you, sorry for the rain.

Thank you, my only one, you gave me this pain...I leave you gently on the floor,

take one step towards the door.

Where's the letter never written, good night now...

If you fall I'll catch, if you love I'll love, and so it goes, my dear, don't be scared,

you'll be safe, this I swear.

If you only love me back.

If you fall I'll catch, if you love I'll love, and so it goes, my dear, don't be scared,

you'll be safe, this I swear.

If you only love me back.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...