Jump to content

Låtar du har blivit gråtfärdig av!


kicken
 Share

Recommended Posts

Njä, jag kan nog inte lyssna på en låt och börja gråta, men däremot är det väl för många här att de tänker på något sorgligt som i kombination med låten får dem att gråta. Om jag någon gång får något sorgligt att tänka på, är Enya - Only Time en låt som nog kommer hjälpa tårarna att komma jävligt mycket snabbare. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 60
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Joshua Radin - Winter

Inte lika mycket i "bare", men när jag såg scrubsavsnittet och Cox gråter så var jag helt bortom allt tvivel. (Klippet)

Three Doors Down - Here Without You

Fick nys om denna pga en WoW film runt 2005..(Klippet)

The Strangles - Golden Brown

Enya - Only Time

Skräp jag lyssnade på när jag vart deprimerad.

J. Frank Wilson and The Cavaliers - Last Kiss

Lyssnat på denna innan och fått klumpen i halsen, men sen förra året så körde en väldigt nära vän till mig ihjäl sig, och denna låten handlar just om ungdomar som dör i en bilolycka..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Allvarligt talat, om du inte kan sluta svamla massa, så svara inte överhuvudtaget. Bespara mig besväret att behöva läsa ditt svammel.

"Svartare än mig...? Antingen så är man svart, eller så är man inte det. End of story.

Och varför skulle jag bry mig? Jag behöver knappast tas ner på marken. Om något så behöver jag flyga högre, för att komma iväg från skiten längre ner. Jag tycker inte det är pinsamt överhuvudtaget. Det kan ju ha något att göra med att jag inte skrivit något jag behöver skämmas över, till skillnad ifrån vissa andra."

Det där är svammel. Det det är "roligt". Det är "sött". Men det är inte bra. Det är snarare patetiskt. Viftande med armar och ben, liggande i fosterställning, med ett ansiktsuttryck som gränsar åt det irriterade, men är alldeles för jäkla TIGHT för att vara irriterat. Viftande med armar och ben, helt enkelt.

"du är gullig du, som du försöker."

Det är humor. Det är roligt. Det är sött. Och det är bra.

Fast det är förstås svårt att se skillnaden när det är du som är objektet. Det är säkert jättesvårt att se skillnaden när du är så tight och dryg. Du sväljer allt, tar åt dig av allt (neka det inte, det går dig på nerverna utan att det alls borde det). Loosen up.

---------------

Jag var jättenära att se Explosions in the Sky live. En vecka innan konserten ringde de till mig och sade att konserten inte blir av: sjukdom inom familjen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*svammel*

Pfff... dina liknelser suger. Ja, jag stör mig på människor som bara sitter och svamlar samtidigt som de lägger ut förolämpningar här och där. Ja, jag stör mig på människor som hoppar på folk helt oprovocerat. Ja, jag stör mig på IDIOTER. Alla gör det. Ja, förutom idioterna själva, för de märker ju inte hur jävla korkade de är.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pfff... dina liknelser suger. Ja, jag stör mig på människor som bara sitter och svamlar samtidigt som de lägger ut förolämpningar här och där. Ja, jag stör mig på människor som hoppar på folk helt oprovocerat. Ja, jag stör mig på IDIOTER. Alla gör det. Ja, förutom idioterna själva, för de märker ju inte hur jävla korkade de är.

Suger hit, värdelös dit, svammel hit, idioter hit, visst märker du att du endast sätter etiketter utan att motivera? Gullunge! Sötnos! Puss!

-------------------

Explosions in the Skys senaste platta är ett smärre mästerverk om man gillar känslosam musik som man blir gråtfärdig av. All of a Sudden I Miss Everyone, heter den, och är typ finaste som finns på jorden. De är verkligen ensamma om att lyckas göra någonting fint av elgitarrer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pfff... dina liknelser suger. Ja, jag stör mig på människor som bara sitter och svamlar samtidigt som de lägger ut förolämpningar här och där. Ja, jag stör mig på människor som hoppar på folk helt oprovocerat. Ja, jag stör mig på IDIOTER. Alla gör det. Ja, förutom idioterna själva, för de märker ju inte hur jävla korkade de är.

Ja, varför ÄR okka en idiot egentligen? Du kan ju inte säga att det är hans brist på intelligens direkt. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Suger hit, värdelös dit, svammel hit, idioter hit, visst märker du att du endast sätter etiketter utan att motivera? Gullunge! Sötnos! Puss!

Ibland. Men jag tänker inte längre när jag "diskuterar" med dig, då min hjärna för blev för trött på den här "diskussionen" och har tillfälligt åkt på semester. Utan honom så kan det komma ut saker som jag inte menar eller saker jag inte tänkt igenom ordentligt. Trötthet kan också spela in en roll...

Står fast vid att jag finner mycket av det du skriver irriterande hur som helst...

Och att du själv sätter etiketter utan att motivera...

Även om du kan vara filosofisk ibland... har jag för mig... alltid trevligt...

Jag antar att jag borde kolla på vad jag skriver ibland...

Hmmmm...

------------------------------------------------------------

Jag gillar... musik...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Explosions in the Skys senaste platta är ett smärre mästerverk om man gillar känslosam musik som man blir gråtfärdig av. All of a Sudden I Miss Everyone, heter den, och är typ finaste som finns på jorden. De är verkligen ensamma om att lyckas göra någonting fint av elgitarrer.

Kan delvis hålla med. Underbar skiva men inte gråtmusik i mina ögon (öron).

Jag kan inte minnas någon musik som jag direkt har gråtit av. Kanske Zookeepers Boy eftersom den är så perfekt.

Men då gråter jag extremt sällan så det ska kanske inte förväntas heller.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Joshua Radin - Winter

Inte lika mycket i "bare", men när jag såg scrubsavsnittet och Cox gråter så var jag helt bortom allt tvivel. (Klippet)

Fy fan vad jag älskar det avsnittet. Ett av dom bästa Scrubs-avsnitten jag någonsin sett. Trodde verkligen inte att det kunde bli så känslosamt i Scrubs, men jäklar... Det var även därifrån som jag hittade den låten. Passade perfekt. :P (^_^)

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fy fan vad jag älskar det avsnittet. Ett av dom bästa Scrubs-avsnitten jag någonsin sett. Trodde verkligen inte att det kunde bli så känslosamt i Scrubs, men jäklar... Det var även därifrån som jag hittade den låten. Passade perfekt. :P ( ^_^ )

Säg inte vad som händer eller så, men vilken säsong och vilket avsnitt är det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Billie the Vision and the Dancers får mig alltid att gråta när jag är på det humöret.

För att gå jävligt offtopic. Har du låten I'm Pablo? Det är den enda låten jag inte haft turen att höra än då den inte funkar att ladda ner från deras hemsida (där 3 fulla album finns för nedladdning för er andra som så gärna ville säga till mig att jag snackade warez.. Jävla horor.)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...