Jump to content

Låtar du har blivit gråtfärdig av!


kicken
 Share

Recommended Posts

Fick ideén om att skapa en tråd från detta inlägg.

Då det bara är svårt att börja gråta utan anledning, så har man nog säkert sett en film eller en serie där man hört låten.

Behöver absolut inte vara en sorglig låt, utan kan vara vad som helst.

Fanns en liknande tråd, nämligen denna, men då den tog upp både glada och mindre glada låtar och inte låtar man blev riktigt gråtfärdiga av, utan bara deppiga låtar, skapar jag denna tråd. (Dessutom kanske man har ändrat sig).

Och ni som tycker detta är löjligt, fjortis eller dumt behöver inte skriva i denna tråd nej.

1. Jeff Buckley - Hallelujah

Sekvensen där jag hörde den första gången - klick.

2. Imogen Heap - Hide and seek

Sekvensen där jag hörde den - klick. (Riktigt sevärd btw)

3. Bird York - In the deep

-

4. Patrick Park - Life is a song

Sekvensen - klick.

5. Sufjan Stevens - For The Widows In Paradise, For The Fatherless In Ypsilanti

Sekvensen där jag hörde den - klick.

-----

Så, vilka låtar har fått er att fukta ögonen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 60
  • Ålder
  • Senaste inlägg
Jag började gråta när jag hörde Outkast - Hey ya.

"What's cooler than beeing cool? ICECOLD! All right, all right... " brows_826023_0.gif

Har inte direkt blivit gråtfärdig utav någon låt. Men... ja, Lisa Gerrard - Now We Are Free, som spelas i filmen Gladiator (

Tror den spelas då han, Maximus, hittar sin fru och son hängda.)

blir ju automatiskt lite sorglig i och med den scenen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sophie Zelmani - Dreamer

Blä, den här låten fick jag av min syster för länge sedan. För fem år sen flyttade hon till Wales, och det första året var rätt tungt för mig, och när jag hörde den där låten så påmindes jag av henne. Började aldrig gråta, men man fick den där klumpen i bröstet/halsen. :unsure:

Jävla bra låt förresten, ni borde lyssna på den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag började gråta när jag hörde Outkast - Hey ya. Så dålig var den. Inte blev det bättre när man såg att den var etta på hur många hitlistor som helst. Mänskligheten är fan inte klok.

Jag förstår inte. Är du för svart för den låten? NIGGUH!!!

--------------------

Mina gråtalbum:

Explosions in the Sky - The Earth is not A Cold Dead Place

Tenniscoats - The Ending Theme

Death Cab for Cutie - Plans

The Clientele - Strange Geometry

Francoise Hardy - Comment te dire Adieu

Redigerad av okka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, den är bara så jävla värdelös, precis som du.

Vad rolig du är!

Snacka om att lätt ta åt sig av saker, jeez...

Edit.

Sen, alltså, visst är du medveten om att jag är svartare än dig? Tänkte bara så att du var medveten om det. Vi kan göra ett blackness-test om du vill, men jag tänkte, bara så att du vet, så att du slipper hävda dig hela tiden, ta ner dig lite på marken, för, alltså, det börjar bli lite pinsamt.

Redigerad av okka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Red Hot Chili Peppers - Under the Bridge (hittar inte klippet) En av dom första gångerna dom kör den live så tillägnar Anthony den till Hillel Slovak, och man ser hur han börjar gråta, och det smittar av sig, väldigt fint.

Elton John - Tiny Dancer. Den här scenen.

David Gray - This Years Love

Satt med mitt ex på en bänk mitt i natten efter en fest (innan vi blev tillsammans) och lyssnade på min MP3 spelare och den låten kom upp, vi kollade på varandra och kysstes, den vart "vår" låt, tänker på henne och ler lite varje gång jag hör den.

Black Label Society - In This River, den är bara allmänt fin, älskar Zack Wylds röst i den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad rolig du är!

Snacka om att lätt ta åt sig av saker, jeez...

Edit.

Sen, alltså, visst är du medveten om att jag är svartare än dig? Tänkte bara så att du var medveten om det. Vi kan göra ett blackness-test om du vill, men jag tänkte, bara så att du vet, så att du slipper hävda dig hela tiden, ta ner dig lite på marken, för, alltså, det börjar bli lite pinsamt.

Svartare än mig...? Antingen så är man svart, eller så är man inte det. End of story.

Och varför skulle jag bry mig? Jag behöver knappast tas ner på marken. Om något så behöver jag flyga högre, för att komma iväg från skiten längre ner. Jag tycker inte det är pinsamt överhuvudtaget. Det kan ju ha något att göra med att jag inte skrivit något jag behöver skämmas över, till skillnad ifrån vissa andra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...