Jump to content

ÖL!


Complex
 Share

Recommended Posts

Still. Jag skulle själv sätta mig i whiskeyfacket, men inte fan dricker jag Sofiero om jag ska dricka öl. Sofiero är ju rävgift.

Dricker sofiero eftersom jag blivit van med det eftersom morsan för det mesta hade det hemma. Sen när man blev äldre har Sofiero och mariestad suttit med en hela tiden. Har aldrig gillat öl. en öl per vecka funkar för mig ungefär. Är mer in på sprit och rom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Burköl är inte gott.. Fy fan :/

Det känns oerhört alkis också.

Det ska vara Staropramen på flaska! Yummie.

Tycker det är ganska alkis att släpa hem en systempåse med skramlande flaskor. :D

Dessutom tunga, jobbiga att återvinna, tål inte att tappas i backen, kräver öppnare, listan kan göras lång. Enda fördelen med glasflaskor är att de är mer estetiskt tilltalande.

Nån som har tips på god mörk öl som liknar Guinness i smaken men är billigare?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Usch och fy vilken pina det var att dricka Kung på nyår! :confused: Alltså visst, jag har egentligen ingenting emot smaken, men den är blaskig och har en väldigt tunn smak. Allt annat jag ville ha var slut på systemet. Tycker det var väldigt synd att det var slut på Mariestads då det är en öl som verkligen har fallit mig i smaken. Egentligen ser jag det som en sommaröl men jag dricker ändå hellre det än Kung. Kan någon tipsa om en god öl tills nästa tillställning? Gärna någon öl med en bred och fyllig smak. Är inte direkt någon ölkännare, så därför tar jag gärna hjälp av er.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Usch och fy vilken pina det var att dricka Kung på nyår! :D Alltså visst, jag har egentligen ingenting emot smaken, men den är blaskig och har en väldigt tunn smak. Allt annat jag ville ha var slut på systemet. Tycker det var väldigt synd att det var slut på Mariestads då det är en öl som verkligen har fallit mig i smaken. Egentligen ser jag det som en sommaröl men jag dricker ändå hellre det än Kung. Kan någon tipsa om en god öl tills nästa tillställning? Gärna någon öl med en bred och fyllig smak. Är inte direkt någon ölkännare, så därför tar jag gärna hjälp av er.

Pilsner Urquell

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Usch och fy vilken pina det var att dricka Kung på nyår! :rolleyes: Alltså visst, jag har egentligen ingenting emot smaken, men den är blaskig och har en väldigt tunn smak. Allt annat jag ville ha var slut på systemet. Tycker det var väldigt synd att det var slut på Mariestads då det är en öl som verkligen har fallit mig i smaken. Egentligen ser jag det som en sommaröl men jag dricker ändå hellre det än Kung. Kan någon tipsa om en god öl tills nästa tillställning? Gärna någon öl med en bred och fyllig smak. Är inte direkt någon ölkännare, så därför tar jag gärna hjälp av er.

eriksberg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Testat två nya sorter idag, König Pilsener som var lite roligt att pröva då det var en sort som farsan ofta köpte hem förr i tiden då han jobbade mycket i Tyskland. Bara positiv till den, även om den inte var något spektakulärt direkt. Prövade dessutom en variant på en gammal favorit, Mariestads Old Ox, minst lika god som Export och fungerade riktigt bra som "sällskapsöl", dvs. utan att käka något samtidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Drack Staropramen i veckan, första gången jag drack lite mörkare öl faktiskt.:D Det var mycket gott!

Vad heter ölet som finns i åttakantig(?) glasflaska? Såg lite orange ut... (Jag var rätt full så jag minns inte så väl). Det var gott också.

Vilken Staropramen drack du? Granat?

Estrella är förresten jummy jummy! :D

Redigerad av Mathias
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...