Jump to content

Filmklassiker!


RavenE
 Share

Recommended Posts

Utan inberdös ordning. De absolut mest sevärda i fet stil.

American History X

Léon

Crash

Green Street Hooligans

The Prestige

Memento

The Shawsank Redemption

The Departed

The Italian Job

Blood Diamond

Goodfellas

Reservoir Dogs

Pulp Fiction

This Is England

21 Gram

The Godfather 1,2,3

Oceans 11

Fight Club

8 Mile

Donnie Brasco

Requiem For A Dream

Scarface

The Terminal

Seven

Listan kan göras lång. Finns många mer absolut-måste-se-filmer. Men det är dom jag kommer på nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
  • Inlägg 128
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

American History X

Den enda film jag sett flera gånger om man bortser ifrån barnfilmer på den tiden då man var för dum för att fatta att den slutar lika varje gång. Jag säger då det, ett rent mästerverk är vad den är. Sett den säkert 5-6 gånger och det kan säkert bli fler. Den blir snarare bättre än sämre för varje gång dessutom.

Gillar även de flesta av krigsfilmerna som nämnts i tråden, det har jag fått från mor min som alltid gillat just sådana. Tears of the Sun, Saving Private Ryan och The Thin Red Line i spetsen.

Bortser man från den och gudfadern-filmerna så har jag en dålig vana att ogilla så kallade klassiker. För att ta exempel har jag bara sett en av LOTR-filmerna, aldrig igen och de andra två kommer förbli osedda av mig. Pulp fiction är en annan "gammal goding" som var på tok för konstig för min smak. Vice. sa för länge sedan under TF2-lirande att den bör ses minst 2 gånger för att man ska fatta och gilla den, men när man gör det ska den vara underbar. Än så länge har jag inte vågat lita på honom.

Redigerad av Qouad
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bortser man från den och gudfadern-filmerna så har jag en dålig vana att ogilla så kallade klassiker. För att ta exempel har jag bara sett en av LOTR-filmerna, aldrig igen och de andra två kommer förbli osedda av mig.

Jag har inte sett någon av filmerna. Tråkigare bok än den första (inte läst de andra så kanske inte ska säga något) har jag aldrig läst.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äntligen någon som inte svara med:

"Är du dum i huvudet? De är ju bäst"

"Vad är så bra då?"

"Allt"

*övertygad, jovisst*

Man är ju lite dum om man tycker att Pulp Fiction är "på tok för konstig". Det skulle väl vara kronologin då men inte så konstigt faktiskt.

LOTR är knappast en klassiker om man diskuterar film generellt.

Jag kräks på The Thin Red Line. Såg den en gång på en filmkväll och det var jättesegt och jättedåligt.

Du gillar mitt inlägg va?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Man är ju lite dum om man tycker att Pulp Fiction är "på tok för konstig". Det skulle väl vara kronologin då men inte så konstigt faktiskt.

LOTR är knappast en klassiker om man diskuterar film generellt.

Jag kräks på The Thin Red Line. Såg den en gång på en filmkväll och det var jättesegt och jättedåligt.

Du gillar mitt inlägg va?

Jag har inga problem med att erkänna att jag är lite dum. Ska ge den ett nytt försök i helgen dock, blev övertalad häromdagen. Återkommer.

Så sant som det är sagt egentligen. Filmen är dock en som de flesta nämner i "Filmer alla borde ha sett"-sammanhang, bättre ord för det?

Smaksak, ett tag sedan jag såg den men skulle inte ha något mot att se den igen.

Hurså?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte om dem ska räknas som klassiker men dem är iaf några av mina favoriter och filmer man inte borde missa.

13th District

True Romance

Guds Stad

Blow

Face/Off

Juice

New Jack City

The United States of Leland

The Boondock Saints

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

The Godfather

The Godfather Part II

The Godfather Part III

Titanic

Goodfellas

Deuces Wild

Carlitos Way

Reservoir Dogs

Scarface: Chicagos siste gangster

Scarface

EDIT: Emo, är 13th District bra? Har funderat på att köpa den bara för att David Belle är så sexig. :blink:

Redigerad av Cyper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Godfather

The Godfather Part II

The Godfather Part III

Titanic

Goodfellas

Deuces Wild

Carlitos Way

Reservoir Dogs

Scarface: Chicagos siste gangster

Scarface

EDIT: Emo, är 13th District bra? Har funderat på att köpa den bara för att David Belle är så sexig. :)

Om du tänker efter så är ju antagligen 13th District bra då han listar den som en klassiker, så varför fråga det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Om du tänker efter så är ju antagligen 13th District bra då han listar den som en klassiker, så varför fråga det?

Vene om jag skulle klassa den som klassisk men det är en av mina absoluta favoritfilmer.

Helt enkelt en film man inte borde missa

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Transformers (HD 1080p med 5.1 Surround = Orgasm)

Pearl Harbor

Armageddon

The Island

Blood Diamond

Cloverfield

Harry Potter

Här är några filmer som jag tycker man bör ha sett vid det här laget. Är de klassiker? Nej. Är de värda att se? Absolut!

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Transformers (HD 1080p med 5.1 Surround = Orgasm)

Pearl Harbor

Armageddon

The Island

Blood Diamond

Cloverfield

Harry Potter

Här är några filmer som jag tycker man bör ha sett vid det här laget. Är de klassiker? Nej. Är de värda att se? Absolut!

Pearl Harbor!? PEARL HARBOR!? PEARL-JÄVLA-HARBOR!?!?

Vår filmsmak skiljer sig...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kollar hellre på en scen från Transformers med 5.1 Surround än hela Gudfadern. Så enkelt är det. :wub:

Men Gudfadern är en filmklassiker, det är knappast Transformers. Ifall det är stereo, 5.1 eller biosalong hör inte riktigt hit :shifty:

Men jag tycker för den delen inte att Transformers är en dålig film.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...