Jump to content

Filmklassiker!


RavenE
 Share

Recommended Posts

Jo faktiskt. Får väl erkänna då att den lilla procenten var bara en sympati-procent, ingenting annat.

Kiedis: Det är en bra scen, men den gör inte Nicholas Cage cool eller filmen till en klassiker. Vad som dock skulle kunna göra filmen till en klassiker är Angelina Jolies extremt fula hår.

Nej, det gör den absolut inte, men ville bara säga att scenen är bra, ligger på listan över dom "coolaste bilscenerna".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 128
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Pah, rena skitfilmen. Allt med Nicholas Cage är att avsky. Jag har inte sett en enda film med honom som har varit bra. Möjligen Face Off, men där är det knappast hans skådespel som gör filmen bra.

Han är riktigt bra i The Rock.

Här kommer min lista

The Rock

Star Wars (alla 6)

Goodfellas

Scarface

Gudfadern (alla 3)

Jurassic Park 1 & 2

Disneyfilmerna

Det är det som jag kom på just nu, kanske uppdaterar lite senare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bump! Hur kunde jag glömma; en av de mest spännande filmer som gjorts - Hitchcocks Rear Window!

Alla bör se den här, när man väl har börjat titta kan ingenting slita en från filmen. Gamle Alfred var verkligen the master of suspense.

Ooooh, vilken klassiker du fick in där!

Fick mig att komma på ytterligare en klassiker alla bör se, Bron över floden Kwai.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den här filmen är riktigt underbar, och även fast jag bara sett den 1½ gång så skulle jag vilja kalla den för klassiker. Alla borde se den.

Superbra, en av många filmer som jag första gången såg som liten, då min pappa fick bestämma vilken film vi skulle hyra :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Superbra, en av många filmer som jag första gången såg som liten, då min pappa fick bestämma vilken film vi skulle hyra ;)

Järnspikar i spiral. Måste se den där filmen någon gång! Är du och Kebab med på en filmkväll kanske? evilgrin39_745831_0.gif

EDITOnT:

(...att jag ska behöva editera vartenda jävla inlägg

:mellow: )

Tycker man bör ha sett När lammen tystnar, en riktig thriller-klassiker. Anthony Hopkins är sjukt bra i den, fick också en Oscar för bästa manliga huvudroll. Filmen fick även en Oscar för bästa film. (tror de flesta redan har sett den iofs)

Redigerad av KvaddadPadda
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Superbra, en av många filmer som jag första gången såg som liten, då min pappa fick bestämma vilken film vi skulle hyra ;)

Själv såg jag den för första gången för tre år sedan. Jag var i min sommarstuga, mamma och pappa skulle åka och se på nåt orkester-jippo, men jag var inte direkt sugen på att följa med.

Vi hade bara ettan och fyran då (tvåan brusar än idag som bara fan där i stugan, verkar inte gå att ställa in :mellow: ), och av den anledningen undvek jag TV:n så mycket som möjligt.

Men just den här kvällen fanns som sagt inget annat att göra, så jag satte igång fyran. Det var typ, Bingolotto eller något liknande. Zappade över till ettan. O Brother Where Art Thou hade precis börjat. Släppte inte TV:n med blicken en enda gång, förrens filmen var slut. :P

Jag var grymt pissnödig genom hela filmen, btw.

Järnspikar i spiral. Måste se den där filmen någon gång! Är du och Kebab med på en filmkväll kanske? evilgrin39_745831_0.gif

Jag är på! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Terminator

Jag har alltid, alltid lyckats missa ettan när den har gått av någon konstig anledning. Tvåan däremot har jag sett flera gånger, första gången var jag liten och tyckte atomexplosionen var otäck, hehe. Men har man sett filmen med repliken Hasta la Vista, Baby borde man väl sett filmen med I'll be back! också. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...