Jump to content

Tester och Undersökningar


Siana
 Share

Recommended Posts

Det här är väl inget test eller undersökning i sig, men vet inte vart jag ska posta annars. :P

Utan att googla/kolla wikipedia eller liknande: Vilken är USAs mest nordliga, sydliga, östra och västra stat? Inte så lätt som man kanske tror. :D

Menar du att du söker EN stat? Annars skulle du väl ha skrivit "vilka är [...] stater" eller liknande?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet att

Alaska

"vinner" åtminstone några väderstreck men om det är alla fyra är jag osäker på.

You are a Neo-Conservative. 2 percent of the test participators are in the same category and 48 percent are more extremist than you.

Vore intressant att se dina staplar. ;)

Babar är lugnet själv som alltid ställer upp för sina vänner. Han är en välklädd och populär kung.

Visste ni att Babar är en sinnebild för den franska kolonialmakten? True story. :yes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Menar du att du söker EN stat? Annars skulle du väl ha skrivit "vilka är [...] stater" eller liknande?

Det får man tolka som man vill.

Jag vet att

Alaska

"vinner" åtminstone några väderstreck men om det är alla fyra är jag osäker på.

Vilka fler än

norr

skulle det vara?

Hawaii

är längst söder- och västerut.

Maine

måste vara staten längst österut.

Rätt svar är Alaska och Hawaii.

För den som inte vill fundera på varför själv:

Spoiler
Alaska enligt wiki: Alaska är USA:s såväl västligaste som nordligaste delstat. Dessutom korsar öarna Aleuterna faktiskt den 180:e längdgraden, vilket även gör Alaska till USA:s östligaste stat, (fastän själva datumlinjen svänger runt öarna för att inte splittra dygnet i Alaska.)

Hawaii enligt wiki: Hawaii är USA:s sydligaste delstat, och den västligaste efter Alaska.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 7 months later...
  • 2 years later...

Vilken Duck Tales-karaktär är du?

You are Louie!

The only thing gentler than your handshake is your soul. You’re sweet and caring and your thoughtfulness means that you sometimes see solutions others don’t, making you an essential member of any crew.

You are Magica De Spell!

You’re a “success at any cost” kind of person, and others have no choice but to respect your hustle. Your single-minded determination means that you will often find what you’re looking for, and anyone who gets in your way will have to be prepared for battle.

Jaha, känns sådär.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilken Duck Tales-karaktär är du?

You are Louie!

The only thing gentler than your handshake is your soul. You’re sweet and caring and your thoughtfulness means that you sometimes see solutions others don’t, making you an essential member of any crew.

Aw yizz!

You are Scrooge McDuck!

Some might think you’re a bit rough around the edges, but that’s only because you’re not afraid of making your opinions known. Fair play is what you’re all about, and you’re not shy about your success.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visste inte om jag skulle lägga den här i testtråden eller i tråkiga nätter-tråden. Nåväl, här är den!

Edit: 25 fick jag på andra försöket.

Har fått 27. Åker dit så det sjunger om det varje gång det kommer något turkost... Nu jävlar ska jag mecka med färginställningarna på skärmen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har fått 27. Åker dit så det sjunger om det varje gång det kommer något turkost... Nu jävlar ska jag mecka med färginställningarna på skärmen.

Lyckats med 36 hittills. Fascinerande att man kan uppmärksamma så små nyansskillnader.

Försöker titta långt ifrån skärmen, och hjärnan hittar oftast nyansskillnaden direkt.

Tycker mörkblått och rött är svårast.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...