Jump to content

TV-nostalgi


Jacker
 Share

Recommended Posts

Anyway, minns programmet där det typ handlade om en brud, och så hade hon en kompis som var uggla eller något och satt på ett bo på taket av ett hus. De spelades av människor i kassa dräkter. :mellow:

Gräv fram det, någon. :shifty:

Känner igen det. Kommer ihåg att Birgitta Andersson var med, och efter lite snabb wikipedning: Från A till Ö hette det visst. Om vi tänker på samma...

hedvig_1168186831_899818_0.jpg

helge_1168186855_899818_1.jpg

Redigerad av KvaddadPadda
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag passar på att ställa en fråga här; när jag var yngre så såg jag ett program som var ganska avskalat, det bestod utav enbart en väldigt bisarr kvinna med stirrande ögon och vidrig brytning som betedde sig som ett jävla psykfall. Jag var helt förskräckt men var oförmögen att byta kanal och jag har aldrig. Glömt. Henne. Sedan. Dess. Ibland brast hon ut i ett gällt skrik, och jag gjorde detsamma för jag var så borta i programmet.

Säkert är det någon annan som vet vad den här hiskeliga showen hette, jag har för mig att jag också har det någonstans i skallen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag passar på att ställa en fråga här; när jag var yngre så såg jag ett program som var ganska avskalat, det bestod utav enbart en väldigt bisarr kvinna med stirrande ögon och vidrig brytning som betedde sig som ett jävla psykfall. Jag var helt förskräckt men var oförmögen att byta kanal och jag har aldrig. Glömt. Henne. Sedan. Dess. Ibland brast hon ut i ett gällt skrik, och jag gjorde detsamma för jag var så borta i programmet.

Säkert är det någon annan som vet vad den här hiskeliga showen hette, jag har för mig att jag också har det någonstans i skallen.

Ika i rutan?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mitt favoritprogram när jag var liten var Disneydags. :mellow: Sändes på lördagar 18.00. Gick alltid och bastade vid 17:30, och gjorde mig iordning för veckans höjdpunkt. :shifty:

Det var massor av program, DuckTales, Nalle Puh, en gammal Kalle Anka-film från 40-50-tal. Har det inspelat på ett antal VHS-kasetter, nästan så att man får lust att dra ner persiennerna och börja streckkolla.

Vet inte om jag anser att tv var bättre förr... har ju ingen aning om vad jag skulle tycka om dagens barnprogram som 4-åring. :blink:

Jag minns det där programmet. Väldigt underhållande. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi har dem på VHS här hemma. evilgrin39_745831_0.gif

Well so do I -_-

Blev alltid skiträdd när greven (skelettet) var med :blink:

Edit: Och eftersom någon annan snackade om tecknat så måste jag bara nämna Freakazoid.

freakazoid_900138_1.gif

Super teen extrodinare!

Freakazoid! Freakazoid!

Runs around in underwear!

Freakazoid! Freakazoid!

Rescues Washington DC!

Freakazoid! Freakazoid!

Unless something's better on tv

Freakazoid! Freakazoid!

His brain is overloading, it has a chocolate coating.

Textbook case for Sigmund Frued!

Freakazoid! Freakazoid!

Check out Dexter Douglass, nerd computer ace.

When surfing on the Internet and was zapped to cyberspace

He turned into the Freakazoid, the strongest super freak

He drives the villains crazy, cause he's a lunatic!

His home base is the Freakalair!

Freakazoid! Freakaci!

Floyd, the Barber, cuts his hair!

Freakazoid! Chimpanzee!

Rides around in the Freakmobile!

Freakazoid! Freakazoo!

Hope to make a movie deal!

Freakame! Freakayou!

He's here to save the nation, so stay tuned to this station.

If not, we'd be unemployed!

Freakazoid! Freakazoid!

Freakazoid!!!!

Redigerad av spajdermän
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...