Jump to content

TV-nostalgi


Jacker
 Share

Recommended Posts

Ledsen för dubbelpost, men jag kom att tänka på ett program jag såg när jag var mindre... jag kommer inte ihåg namnet. Jag älskade verkligen det.

Det handlade om flera pirater på samma skepp som seglade på de 7(?) haven och de letade efter något... flera saker har jag för mig. Det var massor med flera avsnitt... det gick på TV 3 har jag för mig. Jag tror det.

Någon som vet vad jag pratar om?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ledsen för dubbelpost, men jag kom att tänka på ett program jag såg när jag var mindre... jag kommer inte ihåg namnet. Jag älskade verkligen det.

Det handlade om flera pirater på samma skepp som seglade på de 7(?) haven och de letade efter något... flera saker har jag för mig. Det var massor med flera avsnitt... det gick på TV 3 har jag för mig. Jag tror det.

Någon som vet vad jag pratar om?

Jag vet exakt vad du pratar om, brukade inte kolla på det så mycket, men några avsnitt såg jag.

Tyvärr kommer inte jag heller ihåg vad serien hette, någonting på J tror jag det var iallafall ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som vet vad jag pratar om?

Liksom kicken tror jag också att jag vet vad det är för program, men minns inte vad det hette. :/

Har för mig att de letade efter speciella kristaller/stenar som skulle användas för att förhindra "det onda" att ta över haven. Samtidigt som skurkpirater var ute efter samma stenar.

Redigerad av Misterwhoopee
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ledsen för dubbelpost, men jag kom att tänka på ett program jag såg när jag var mindre... jag kommer inte ihåg namnet. Jag älskade verkligen det.

Det handlade om flera pirater på samma skepp som seglade på de 7(?) haven och de letade efter något... flera saker har jag för mig. Det var massor med flera avsnitt... det gick på TV 3 har jag för mig. Jag tror det.

Någon som vet vad jag pratar om?

Det är inte The Pirates of Dark Water ?

http://youtube.com/watch?v=tz0FgbHpGNA

Redigerad av Nerheden
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet exakt vad du pratar om, brukade inte kolla på det så mycket, men några avsnitt såg jag.

Tyvärr kommer inte jag heller ihåg vad serien hette, någonting på J tror jag det var iallafall :)

Liksom kicken tror jag också att jag vet vad det är för program, men minns inte vad det hette. :/

Har för mig att de letade efter speciella kristaller/stenar som skulle användas för att förhindra "det onda" att ta över haven. Samtidigt som skurkpirater var ute efter samma stenar.

Det är inte The Pirates of Dark Water ?

http://youtube.com/watch?v=tz0FgbHpGNA

JAAA JAAA JAAAA! ;) Exakt! Tack så mycket killar! :)

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Pirates_of_Dark_Water

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer ni inte ihåg förr i tiden på väderleksrapporterna? De hade som tavlor som väderleksrapporten fick skjuta undan allt eftersom. Kommer ihåg att ABC hade det ganska länge iaf, tänk vad utvecklingen har gått snabbt. Vill nästan ha tillbaka dem där tavlorna. :)

Btw, vad heter barnprogrammet med den där tuppen och jordhögen eller vad det var? Kommer ihåg att jag avskydde den.

Redigerad av aikjonas12
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stoppa Duvan!

Joelbitar, kommer man ju också ihåg, fast bara introt.

Av allt stinkande avskräde som SVT producerat måste det här tamejfaan vara det mest förvridna monumentet över en mörk stalinistisk kultursyn. Trodde dom verkligen att det fanns nån jävla unge som tyckte att det var roligt att se på ett CP som äter gräs, eller gjorde dom det bara av rent människohat?
Redigerad av Maxz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns ett speciellt program jag minns.

Det var en gammal gubbe som besökte olika arbeten, han hade (tror jag) en uppstoppad anka hemma hos sig. Efter varje avsnitt så "snurrade han igång" en krokodil som satt och rodde i en båt.

Tror han hade munkfrisör och glasögon.

Någon som minns vad det heter? :ph34r:

EDIT: Minns ni Farbror Frej? http://youtube.com/watch?v=4dFvC98pVIE

"HEJ ALLA BARN NU ÄR DET BARNPROGRAM!"

Redigerad av Marky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns ett speciellt program jag minns.

Det var en gammal gubbe som besökte olika arbeten, han hade (tror jag) en uppstoppad anka hemma hos sig. Efter varje avsnitt så "snurrade han igång" en krokodil som satt och rodde i en båt.

Tror han hade munkfrisör och glasögon.

Någon som minns vad det heter? :ph34r:

Täppas

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...