Jump to content

Tråden om tv-serier


KalleR
 Share

Recommended Posts

Det är för mycket misär och konflikter i Skins, tröttsam serie...

I senaste avsnittet drog f.ö. Cassie till New York efter att

min favoritkaraktär dog...

(spoiler). Wu Tang Clan spelades på ett fik :D

Det är just det som gör serien så underbar enligt mig då. Men det är säkert en smaksak.

Men jag tycker ju också att S02 är en liten bit bättre än S01 (så man borde ju inte lita på mig) förutom sista avsnittet i S01 som var underbart, bara så fantastiskt bra.

Gör det själv?

Sir, Yes, Sir.

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är just det som gör serien så underbar enligt mig då. Men det är säkert en smaksak.

Men jag tycker ju också att S02 är en liten bit bättre än S01 (så man borde ju inte lita på mig) förutom sista avsnittet i S01 som var underbart, bara så fantastiskt bra.

Personligen tyckte jag Skins var som bäst när både humor och seriositet blandades lagom mycket. Tycker det är så oerhört skönt när något seriöst händer för att någon sekunden senare kommer med någon skön kommentar som får en att ramla av stolen. I säsong två så är humorn nästan bortblåst i vissa avsnitt (Likaså Anwar! >_< ), tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Personligen tyckte jag Skins var som bäst när både humor och seriositet blandades lagom mycket. Tycker det är så oerhört skönt när något seriöst händer för att någon sekunden senare kommer med någon skön kommentar som får en att ramla av stolen. I säsong två så är humorn nästan bortblåst i vissa avsnitt (Likaså Anwar! >_< ), tyvärr.

Jadu, en smaksak som sagt. Men gillar det också. Jag kommer inte ihåg hur gott och länge jag skrattade åt en tv-serie när Chris låste in sig i det där klädskåpet och sedan föll det ner. Haha, varje gång jag påminns av den så småskrattar eller ler jag. Nu minns jag inte, men jag tror det var i säsong 1. Och det fanns flera sådana underbara stunder så ja, du har rätt.

Den enda gången jag skrattat hittills på 2:an (som jag kommit till avsnitt 5) var när Michelle var i sitt nya rum för första gången och det som hände där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jadu, en smaksak som sagt. Men gillar det också. Jag kommer inte ihåg hur gott och länge jag skrattade åt en tv-serie när Chris låste in sig i det där klädskåpet och sedan föll det ner. Haha, varje gång jag påminns av den så småskrattar eller ler jag. Nu minns jag inte, men jag tror det var i säsong 1. Och det fanns flera sådana underbara stunder så ja, du har rätt.

Den enda gången jag skrattat hittills på 2:an (som jag kommit till avsnitt 5) var när Michelle var i sitt nya rum för första gången och det som hände där.

Andra avsnittet med Anwars knep för hur man skaffar sig ett ligg var hur kul som hälst det också! "I'm not a five, am I?" >_<

Jag hoppas sista avsnittet blir ett riktigt kanonvsnitt. Mina förhoppningar är tyvärr inte allt för höga, med tanke på att dom ska trycka in allt på 45 minuter. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ah. Måste bara skriva av mig. Har intensivsett två serier sedan mitten av mars. Dexter och Skins. På Skins har jag ett avsnitt kvar (S02E09) och Dexter (S02E10-E12) och måste säga hur mycket jag gillar båda serierna. Skins är som jag tidigare sa en så seriös serie så jag gillar den som bara den. Den är så dramatisk så det inte är sant. Men den varvar jättetråkiga med jättebra avsnitt hela jädra tiden så att det känns lite si och så ibland. Tony är så himla intressant att förfölja. Sedan skulle jag vilja ha en bättre förklaring av Duden med detta

att han kan se visioner i framtiden

då det är något jag missförstog eller något jag inte fattade. Annars så var E08 riktigt sorgligt i slutet (Spoiler för E08/E09)

när även min, precis som Dudens favoritkaraktär dog. Varför honom, han var ju så skön

:(

Aja, E09 kvar, är det det sista avsnittet btw? Som i säsong ett?

--

Dexter. Det var länge sedan, eller jag minns knappt att jag sett en serie där Säsong 2 är bättre än 1. Men så är fallet nu. Jag tänker ofta i skolan att jag bara vill se mer och mer, men försöker hela tiden göra så jag inte sträckser den. Men gud så gudomligt bra det är. Riktigt sjukt bra serie där jag bara älskar huvudkaraktären själv. Och vilken dramatik och spänning. Så himla bra! Ett måste för alla! E08 slut blev jag så tagen. När han sa

"Otherwise, you'll meet the monster"

. Jag bara var helt tom på beundran. Så himla dramatiskt. För att inte tala om när

Dokes tar Dexter på bar gärning och får reda på att det är han som är mördaren

. Jag höll nästan andan. Ser fram emot tre stycken väldigt bra avsnitt nu.

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ah. Måste bara skriva av mig. Har intensivsett två serier sedan mitten av mars. Dexter och Skins. På Skins har jag ett avsnitt kvar (S02E09) och Dexter (S02E10-E12) och måste säga hur mycket jag gillar båda serierna. Skins är som jag tidigare sa en så seriös serie så jag gillar den som bara den. Den är så dramatisk så det inte är sant. Men den varvar jättetråkiga med jättebra avsnitt hela jädra tiden så att det känns lite si och så ibland. Tony är så himla intressant att förfölja. Sedan skulle jag vilja ha en bättre förklaring av Duden med detta

att han kan se visioner i framtiden

då det är något jag missförstog eller något jag inte fattade. Annars så var E08 riktigt sorgligt i slutet

när även min, precis som Dudens favoritkaraktär dog. Varför honom, han var ju så skön

:(

Aja, E09 kvar, är det det sista avsnittet btw? Som i säsong ett?

Haha, chris dör inte förräns i episode 9. Känn dig spoilad =/

Nej, det är ett avsnitt kvar efter nian.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ah. Måste bara skriva av mig. Har intensivsett två serier sedan mitten av mars. Dexter och Skins. På Skins har jag ett avsnitt kvar (S02E09) och Dexter (S02E10-E12) och måste säga hur mycket jag gillar båda serierna. Skins är som jag tidigare sa en så seriös serie så jag gillar den som bara den. Den är så dramatisk så det inte är sant. Men den varvar jättetråkiga med jättebra avsnitt hela jädra tiden så att det känns lite si och så ibland. Tony är så himla intressant att förfölja. Sedan skulle jag vilja ha en bättre förklaring av Duden med detta

att han kan se visioner i framtiden

då det är något jag missförstog eller något jag inte fattade. Annars så var E08 riktigt sorgligt i slutet

när även min, precis som Dudens favoritkaraktär dog. Varför honom, han var ju så skön

:teehee:

Aja, E09 kvar, är det det sista avsnittet btw? Som i säsong ett?

Som DrStupid påpekade - Det spoilertaggade händer i EP09, inte EP08. Usch, vilket avsnitt, bra laddning inför 'the season finale'. Scrubs också, kul att det kommit igång! Vad mogna alla känns.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som DrStupid påpekade - Det spoilertaggade händer i EP09, inte EP08. Usch, vilket avsnitt, bra laddning inför 'the season finale'. Scrubs också, kul att det kommit igång! Vad mogna alla känns.

Jeps, har sett E09. Riktigt bra avsnitt, rörande. Jag tror säsongsfinalen kommer bli bra, inte lika bra som ettan, men bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...